- În 2022, Uber s-a extins către 7 orașe noi, fiind prezent acum în 22 de orașe din țară;
- Atitudinea plăcută a șoferilor, confortul vehiculelor, transparența și siguranța sunt principalele avantaje ale aplicației;
În februarie, pentru a ajuta pasagerii să se deplaseze mai ușor, Uber a introdus modificări semnificative în designul aplicației.
Uber anunță rezultatele unui studiu lansat pentru a înțelege mai bine nevoile și preferințele utilizatorilor de aplicații de ridesharing. În plus, noile modificări de design ale aplicației Uber sunt concepute și personalizate pentru fiecare client.
Realizat de Mercury Research pentru Uber România, cercetarea a avut ca eșantion utilizatori ai aplicațiilor de ridesharing, dar și publicul general din București, Timișoara, Iași, Brașov și Constanța. Studiul oferă informații relevante despre ce caută utilizatorii atunci când folosesc serviciile de ridesharing.
Doar în 2022 prezența companiei a crescut cu 30%, extinzându-se către 7 noi orașe. Uber este acum disponibil pentru utilizatorii din 22 de orașe din România, cu noi planuri de creștere în viitorul apropiat.
În februarie, Uber a introdus și modificări de design în aplicație pentru a ajuta pasagerii să se deplaseze mai ușor. Zeci de milioane de clienți Uber din 1.200 de orașe din întreaga lume au acum acces la noua aplicație Uber.
Gradul de conștientizare a brandului Uber
Studiul confirmă că Uber este de departe cea mai recunoscută aplicație de ridesharing: 92% dintre români înclină să aleagă Uber ca opțiune favorită, asociind aplicația cu atribute pozitive precum servicii plăcute și calitate.
Când vine vorba de pasageri, 60% dintre aceștia aleg Uber în favoarea altor aplicații. Utilizatorii care folosesc mai mult de o platformă sunt, de asemenea, mai înclinați să folosească Uber față de alte opțiuni de ridesharing.
Una dintre cele mai importante concluzii ale studiului arată că, în general, românii din cele cinci mari orașe din sondaj preferă Uber față de alte servicii de ridesharing disponibile sau taxiuri. Studiul arată că aceștia aleg Uber pentru atitudinea pozitivă a șoferilor, confortul vehiculelor, transparență și siguranță, dar iau în considerare și recomandările cunoștințelor.
Performanța serviciului
Studiul dezvăluie, de asemenea, că procesul de licențiere prin care trec șoferii care aleg să conducă cu Uber are un grad mare de conștientizare: aproximativ 45% dintre toți cei care au răspuns la chestionar cunosc pașii care trebuie parcurși pentru a putea conduce cu Uber.
Din 2020, Uber este un intermediar de transport reglementat și colaborează numai cu parteneri licențiați. Șoferii trec printr-un proces complex de licențiere, iar odată ajunși pe aplicație, beneficiază de o serie de avantaje pe care le au la dispoziție în programul Uber Pro, de la reduceri pentru asigurări sau combustibil până la avantaje la încărcarea vehiculelor electrice.
Beneficiile aplicației
Sondajul relevă că românii apreciază aplicația Uber. Mai mult de 4 din 5 pasageri au declarat că le place să folosească aplicația.
42% dintre respondenți au spus că cea mai importantă caracteristică a aplicației Uber este opțiunea de a vedea costul călătoriei în prealabil. În plus, pasagerii beneficiază de o serie de funcții disponibile prin simpla apăsare a unui buton, cum ar fi posibilitatea de a partaja detaliile călătoriei cu cineva drag sau de a programa o cursă în avans, cu ajutorul Uber Reserve.
Cel mai mare procentaj de utilizatori Uber este înregistrat în Timișoara și Iași.
Noul design al aplicației
Cu noul design al aplicației, Uber oferă o modalitate mai prietenoasă pentru a găsi curse pentru orice ocazie. Utilizatorii cu dispozitive mobile iOS pot urmări progresul cursei și primi notificări importante direct pe ecranul de blocare, în timp real și fără să deschidă aplicația. În plus, cu noua secțiune „Activitate”, pasagerii pot accesa cursele precedente și viitoare în același loc.
Aplicația nouă va oferi și recomandări de destinații bazate pe călătoriile anterioare ale utilizatorilor și pe „Locațiile salvate”. Utilizatorii pot vedea, de asemenea, noua și îmbunătățită fereastră cu „Servicii”, un magazin unic pentru toate opțiunile de curse disponibile. Mai multe despre noul design al aplicației aici – https://www.uber.com/newsroom/were-redesigning-the-uber-app-just-for-you/.
Datele au fost colectate între 28 octombrie și 8 noiembrie 2022 în cadrul unui studiu realizat de Mercury Research pentru Uber România. Eșantionul este format din oameni de peste 18 ani din București, Timișoara, Iași, Brașov și Constanța. Metodologia folosită este Interviuri web asistate de computer (CAWI).