Nevoia de implinire este mai mica la agricultori si la functionarii publici care isi doresc mai degraba sa-si rezolve problemele financiare
Nevoia de a deveni o persoana importanta, de a ajunge cineva este foarte mare in mediul rural, se arata in cercetarea sociologica realizata in cadrul proiectului strategic "Rural-Manager, la care au participat 942 de antreprenori si potentiali intreprinzatori din 493 localitati din zonele Nord-Est, Centru si Sud-Est din Romania.
25,7% dintre cei chestionati isi doresc mult sa devina persoane importante, 42% simt deseori nevoia de a ajunge cineva, 21,1% spun ca le-ar placea sa devina cineva, in timp ce numai 8% nu se gandesc la acest lucru, iar 3,2% nu stiu ce sa raspunda.
Desi isi doresc sa porneasca o afacere, agricultorii si functionarii publici nu au ganduri de marire ci, mai degraba, de rezolvare a unor nevoi financiare.
Pe de alta parte, intreprinzatorii si lucratorii din mediul rural au nevoie de o mai mare independenta, putini fiind cei carora le place sa depinda de altii. Doar salariatii din domeniul privat, agricultorii si cei trecuti de 40 ani nu sunt atat de deranjati de faptul ca au un sef.
Esecul ii tine deoparte pe multi de lumea afacerilor. Teama e mai mare la femei si creste odata cu inaintarea in varsta. Cei mai multi oameni care vor sa inceapa o afacere prefera sa nu se gandeasca prea mult la posibilele esecuri si sa le accepte atunci cand apar. 16,6% spun ca nu ii sperie deloc esecul, 41,2% accepta esecul cu prudenta, 36,6% nu se gandesc la un esec atunci cand incep ceva, 3,9% sunt ingroziti de un eventual esec, 1,7% nu stiu ce sa raspunda.
Atitudinea fata de nou este pozitiva la aproape toti potentialii intreprinzatori din lumea satelor. Contrar perceptiei despre conservatorismul rural, cercetarea arata o mare deschidere a antreprenorilor catre nou. Gandul ca ar putea deschide o afacere produce la toti o acceptare a noutatii in viata lor.Conservatorismul agricultorilor, masurat si de alte cercetari, se reduce rapid odata cu sesizarea oportunitatilor de afaceri.
Cercetarea asupra nevoilor de formare si consultanta ale intreprinzatorilor si a celor care doresc sa initieze o afacere in mediul rural a fost realizata in cadrul proiectului strategic Rural-Manager – www.ruralmanager.ro, selectat in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane – POSDRU, care e cofinantat din Fondul Social European, "Investeste in oameni!"
Implementat de Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri – FNTM (www.fntm.ro), in calitate de lider al consortiului, in parteneriat cu organizatiile Centrul de Training si Dezvoltare al Asociatiilor Angajatorilor din Bavaria – bfz gGmbh (www.bfz.de), SIVECO Romania (www.siveco.ro) si Asociatia Euro 26 (www.euro26.ro), Rural-Manager se desfasoara in perioada ianuarie 2009-aprilie 2010. Beneficiarii proiectului sunt intreprinzatori sau viitori intreprinzatori din mediul rural din cele 18 judete ale regiunilor de dezvoltare Nord-Est, Centru si Sud-Est.
Proiectul Rural-Manager promoveaza cultura manageriala si motivarea intreprinzatorilor pentru inceperea unui proces de educatie antreprenoriala, cu scopul imbunatatirii performantei, cresterii accesului la finantare, insusirii de bune practici si idei de succes nationale si internationale.
Anchetele sociale au fost realizate de Biroul de Cercetari Sociale, in perioada martie – aprilie 2009.
{mosloadposition user10}