Studiul privind Cumpărăturile online realizat de MEDNET Marketing Research Center, în perioada 17 – 24 septembrie, relevă faptul că 86,2% dintre utilizatorii de internet, din mediul urban, au realizat, până în momentul de față, cumpărături online. Dintre aceștia, 80,6% au achiziționat produse numai din magazinele online din România, 1,2% au comandat exclusiv din magazinele din străinătate, iar 18,2% dintre internauți au făcut cumpărături atât din magazinele online din țară, cât și din străinătate.
Cei care nu au achiziționat produse online până la data efectuării studiului sunt, mai degrabă, persoane cu vârsta de peste 49 de ani și cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 lei.
Dintre cei care achiziționează produse din mediul online, 13,9% obișnuiesc să facă cumpărături cel puțin o dată pe lună, 30,3% cel puțin o dată la 3 luni, 20,6% cel puțin o dată la 6 luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an.
Mai mult decât atât, 35,8% dintre cumpărătorii din mediul online au achiziționat diverse produse chiar în ultima lună.
În topul cumpărăturilor online se află produsele IT (44,3%), urmate de produsele electronice (41,5%), articolele vestimentare (35,4%) și cărțile, CD-urile / DVD –urile (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul / articolele și decorațiunile pentru casă, produsele alimentare, băuturile alcoolice sunt printre cele mai puțin populare cumpărături online.
Cea mai utilizată metodă de plată pentru produsele comandate online este cea în numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit / credit optează 25,1% dintre cumpărătorii online intervievați, în timp ce 3,3% utilizează PayPal.
Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17 – 24 septembrie 2013.
Au fost intervievate 710 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 ani.
Marja de eroare a studiului este de ±3,68%.