World Vision Romania a realizat in acest an, prin intermediul firmei de cercetare Daedalus Romania, un studiu asupra comportamentului donatorului roman privind copiii defavorizati. Conform acestuia, 68% dintre romani au facut in trecut donatii pentru cauze sociale, iar cei dornici sa ofere sprijin copiilor defavorizati sunt in proportie de 86%.
“In ultimii ani s-a remarcat o nevoie tot mai evidenta a organizatiilor non-profit din Romania de a apela la comunitate pentru a gasi suportul si resursele necesare pentru a-si indeplini misiunea. Nici statul, nici programele de finantare existente nu pot sa ofere toate resursele de care organizatiile non-profit au nevoie. Pentru ca ‘societatea civila’ sa se dezvolte, populatia si sectorul de afaceri trebuie sa se implice in activitatea organizatiilor non-profit donand timp, bani sau alte resurse.” a declarat Violeta Moisa, Director Marketing World Vision Romania.
Aproximativ jumatate dintre respondenti sunt de parere ca Guvernul este cel mai in masura sa se implice in ajutorarea copiilor cu probleme din Romania, iar in al doilea rand, romanii cred ca organizatiile non-guvernamentale din Romania si cele internationale pot fi de ajutor in ceea ce priveste copiii defavorizati.
Conform aceluiasi studiu, internetul reprezinta prima si cea mai importanta sursa de informare pentru cei dornici sa faca donatii. Un procent de 50% dintre respondenti aleg cauza pentru care vor face donatii consultand internetul sau urmarind emisiunile televizate, in timp ce doar 30% dintre intervievati au ca sursa de informare ziarele si revistele.
“Pornind de la dorinta noastra de a cauta surse de finantare interna pentru proiectele noastre, am simtit nevoia realizarii unei cercetari care sa ne ofere o perspectiva concreta asupra comportamentului donatorului roman privind copiii defavorizati. Procentele sunt imbucuratoare, iar faptul ca romanii au devenit mai sensibili la situatia celor mai putin favorizati si mai atenti cu cei care au nevoie de sprijinul lor, nu face decat sa ne dea speranta ca impreuna vom reusi sa ajutam cat mai multi copii care sufera de o boala tot mai raspandita, care le afecteaza viitorul: saracia” a declarat Violeta Moisa, Director Marketing World Vision Romania.
Rezultatele studiului arata ca donatorul roman este reprezentat de femei si barbati cu varste cuprinse intre 18 si 45 ani, avand cel putin studii medii finalizate, orientati catre viata de familie si cu venituri personale minime cuprinse intre 100 – 200 euro. Acestia aleg sa ofere sprijin financiar in special copiilor saraci, ajutandu-i sa mearga la scoala, si copiilor cu dizabilitati. Oamenii nu au preferinte in ceea ce priveste aria geografica catre care fac donatii, insa tind sa se orienteze mai mult catre zonele mai apropiate de cea in care locuiesc. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 1005 persoane cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, din mediul urban.
{mosloadposition user10}