In luna septembrie 2011 investitiile in publicitatea online au afost de 8,5 milioane euro, suma fiind estimata utilizand tarifele la rate card practicate de site-urile incluse in studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO) desfasurat de BRAT. Suma reprezinta publicitatea de tip display, publicitate standard si bartere, fara sa includa auto promovarea sau promovarea in cross a site-urilor.
Produs al unei stranse colaborari intre editorii siteurilor web si agentiile de media, MIPO a debutat ca urmare a deciziei BRAT din luna august 2011 si beneficiaza de o echipa dedicata in cadrul asociatiei. Studiul completeaza informatiile puse la dispozitia industriei de publicitate in domeniul online, BRAT oferind in prezent informatii complete despre mediul online: traficul siteurilor web, numarul de vizitatori si profilul socio-demografic al acestora pentru siteurilor web masurate de SATI, investitiile in publicitatea online.
Datele furnizate contin informatii relevante in realizarea oricarui tip de analiza a investitiilor in publicitate: informatii cu privire la produsul sau serviciul comunicat, marca acestuia, tipul mesajului, informatii cu privire la siteul web pe care a aparut mesajul, formatul de banner utilizat, fisierul sau o imagine relevant a bannerului publicitar si suma aferenta afisarii acestuia. Exploatarea rezultatelor se face prin intermediul unei aplicatii online, dezvoltata de BRAT special pentru acest proiect, si care ofera posibilitatea realizarii facile a oricarui tip de analiza a acestor date. Rezultatele studiului sunt publicate saptamanal, in fiecare zi de marti, pentru saptamana anterioara.
Automobilele au beneficiat de cele mai mari sume investite in publicitatea din mediul online, aproximativ 12% din totalul investitiilor. Alaturi de acestea, in topul produselor sau serviciilor promovate se situeaza: magazinele si distribuitorii de electrocasnie (11%), serviciile de comunicatii (10%), serviciile bancare (6%), siteurile web affiliate unor servicii online (6%). Clientii care au investit cele mai mai mari sume in publicitate sunt: Altex, Orange, Procter&Gamble, Visa, Domo, Ford Romania.
Primele 10 marci pentru care s-au cheltuit in luna septembrie 2011 cele mai mari sume in publicitatea online sunt: Altex, Orange, Visa, Domo, Ford, Koyos, Fundeal.ro, Renault, Proiect Rosia Montana, BDT Motors.
Libertatea.ro, Realitatea.net si Cancan.ro sunt cele 3 websiteuri care au depasit o jumatate de milion de Euro (ratecard) din publicitate in luna Septembrie 2011. In topul siteurilor pentru luna septembrie 2011 se mai gasesc: adevarul.ro, gsp.ro, hi5.com, evz.ro, antena3.ro, sport.ro, click.ro.
Pentru luna septembrie 2011, BRAT a monitorizat un numar de peste 1.000 de siteuri, reprezentative pentru mediul online din Romania. Din acestea, un numar de 250 de siteuri beneficiaza si de rezultate de trafic si audienta masurate prin intermediul SATI. Siteurile ce beneficiaza si de rezultate SATI au atras in luna septembrie 92,5% din totalul investitiilor in domeniul online.
Prin lansarea MIPO, BRAT monitorizeaza investitiile in publicitate pentru 3 medii: online, radio si presa scrisa, utilizand standard comune in clasificarea marcilor si clientilor de publicitate, modalitatea de raportare a rezultatelor si conditiile de exploatare a studiului. Noul serviciu este disponibil membrilor BRAT sau oricaror terti interesati de rezultatele monitorizarii.
Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociatie a industriei de publicitate din Romania, constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. In cei 13 ani de existenta BRAT a devenit recunoscut ca reperul pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web.