Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

82,8% dintre profesorii care au urmat programul “Intel(r)Teach – Instruirea in Societatea Cunoasteri

Siveco

au renuntat la maniera clasica de predare si folosesc acum metode moderne invatate la curs

Metodele noi de pedagogie cresc gradul de implicare a elevilor pe parcursul orelor de clasa

Recent, a fost lansat Studiul de Impact ce analizeaza rezultatele Programului Intel(r)Teach – Instruirea in Societatea Cunoasterii, in Romania. Studiul a fost realizat de o echipa de cadre didactice si cercetatori de la Departamentele pentru Pregatirea Personalului Didactic din Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti, Universitatea Politehnica si Universitatea din Bucuresti, cu sprijinul Institutului de Stiinte ale Educatiei, pe un esantion reprezentativ alcatuit din 505 cadre didactice care au absolvit acest program. Avand deja o traditie internationala in peste 40 de tari, lansat in anul 2000, Programul Intel(r)Teach a debutat in Romania in ianuarie 2007 si este implementat de compania SIVECO Romania.

Studiul de impact releva ca 82,8% dintre profesorii care au urmat acest program utilizeaza acum IT&C in alta maniera decat cea uzuala. Cadrele didactice au la indemana resurse pedagogice moderne pe care le integreaza intr-un mod creativ si inovativ in propriul stil de predare.

Proiectul Intel(r)Teach – Instruirea in Societatea Cunoasterii prezinta cadrelor didactice un alt mod de abordare a procesului de predare/invatare. Profesorii nu mai asimileaza informatii in mod pasiv, ci invata lucrand efectiv pe durata unui program intensiv de pregatire in care alterneaza instruirea "face to face" cu teme practice si aplicatii individuale . Ei au astfel ocazia de a acumula o experienta de invatare diferita pe care o pot valorifica ulterior la clasa.

"Rezultatele acestui prim studiu evaluativ al programului Intel(r) Teach realizat in Europa Centrala si de Est ne onoreaza si reconfirma interesul si motivatia profesorilor din invatamantul preuniversitar din Romania de a se perfectiona si in ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii pentru o educatie eficienta", a declarat Irinel Burloiu, Business Development Manager, Intel Romania. "Intel este un sustinator activ al educatiei asistate de computer, promovand initiativa elevilor, rezolvarea problemelor si colaborarea, abilitati-cheie pentru a fi cu adevarat competitivi in secolul al XXI-lea", a adaugat el.

75% dintre cadrele didactice participante la acest program apreciza ca TIC are o influenta semnificativa asupra dezvoltarii profesionale, favorizand obtinerea de noi competente iar 50% dintre respondenti au declarat ca folosesc mai des tehnologia in pregatirea lectiilor si prezentarea continutului lectiei. S-a observat de asemenea ca profesorii care au urmat acest program nu mai sunt simpli consumatorii de aplicatii IT&C ci devin chiar creatori de resurse educationale.

"Metodele moderne de pedagogie imbinate cu cele mai noi solutii IT&C conduc la cresterea gradului de implicare a elevilor pe parcursul orelor de clasa si la cresterea eficientei procesului educational. Programul Intel(r)Teach – Instruirea in Societatea Cunoasterii urmareste sa sprijine cadrele didactice in promovarea invatarii centrate pe elev. Acest lucru se realizeaza prin integrarea tehnologiei in procesul de invatare si prin abordari pedagogice bazate pe proiecte", declara Dana Vladoiu, Project Manager in cadrul SIVECO Romania.

In lista de prioritati a Uniunii Europene, cresterea calitatii si eficientei sistemelor de educatie si formare initiala si continua a cadrelor didactice, ocupa un loc important. Profesorii trebuie sa fie pregatiti pentru a putea raspunde provocarilor lansate de societatea cunoasterii formandu-si abilitatile si competentele IT&C necesare in secolul XXI. In vederea realizarii acestui deziderat, cursul Intel Teach – Instruirea in Societatea Cunoasterii este acreditat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii si Centrul National de Formare a Personalului din Invatamantul Preuniversitar (CNFP) ca modul de lunga durata (89 de ore) cu 25 de credite profesionale transferabile.

Bucuresti, 19.03.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.