Cu peste 1,16 miliarde de utilizatori actvi, Instagram este una dintre paltformele de socializare pe care merită să fii activ cu afacera ta, în special dacă știi deja că publicul tău țintă este prezent aici. Deja tot mai multe afaceri aleg să își promoveze afacerile aici și din statsticile făcute de specialiștii din domeniu s-a observat că 90% din uitilizatorii de Instagram urmăres cel puțin o afacere.
Iată așadar ce să faci și de ce să ții cont pentru ca afacerea ta să aibă succes pe Instagram.
Photo by Solen Feyissa on Unsplash
- Setează un cont de afaceri
Da, cel mai probabil că până acum ai urmărit și tu ceea ce se petrece pe Instagram din profilul personal sau poate că tot aici ai și obișnuit să îți promovezi produsele sau afacerea prin reclame create de tine sau de specialiști de la agentia de Facebook si Instagram Ads DOADS.RO.
Însă acest lucru pe lângă faptul că nu oferă aceeași încredere clientului tău ca un cont de afaceri, nu beneficiezi de avantajele pe care un con de business ți le oferă.
Din contul afacerii tale ai acces la date, poți seta reclame și să vezi rezultatele, ai posibilitatea de a-ți seta informațiile de contact.
- Definește-ți clar obiectivele
Cea mai bună cale de a ajunge undeva este să știi clar unde vrei să ajungi. Așadar ce anume îți dorești să realizezi prin prezenta afacerii tale pe Instagram? Vrei să îți faci brandul cunoscut? Să obții potențiali cleinti ? Sa vinzi direct din aplicație?
O dată ce știi ce vrei vei putea să îți stabilești foarte clar obiectivele și să le realizezi.
- Cunoaște-ți publicul
Dacă nu știi foarte clar cine este publicul tău țintă s-ar putea ca nici măcar să nu fii în locul potrivit pentru afcerea ta. Dacă ai făcut un profil al clientului tău și știi că se încadrează perfect în publicul care folosește Instagramul ai mul mai multe șanse să ai succes.
În plus, te vei putea adresa în funcție de ceea ce clientul tău își dorește.
- Optimizează-ți contul cu toate informațiile
Pentru că Instagram este o platformă vizuală, este clar că te vei îndrepta mai mult către acest tip de conținut. Totuși ai la dispoziție 150 de caractere unde să scrii ceea ce faci pentru a crea o impresie bună de la început clientului tău.
Nu uita să îți treci și adresa website-ului dacă ai unul dar și informații de contact și un Call to Action.
- Alege-ți cea mai potrivită poză de profil
Pentru că aici este vorba despre afacerea ta, cea mai bună alegere pe care o poți face este să îți setezi poza de profil care să reprezinte într-un totul business-ul tău. Mai precis, aceasta să conțină logo-ul tău.
Fotografia de profil se afișează la 110×110 pixeli și va fi decupată într-un cerc. Așadar ține cont de aceste aspecte pentru ca acesta să fie vizibilă atunci când interacționezi cu utilizatorii platformei.
- Convinge-ți publicul prin conținut vizual
Așa cum am spus, Instagram este o platformă care se axează preponderent pe vizual, așa că dacă ai de gând să oferi mult conținut de tip text, s-ar putea să nu ai succesul la care te aștepți.
Spune-ți povestea prin intermediul fotografiilor sau clipurilor și în calcul inclusiv varianta live-urilor.
Abordează subiecte din culisele afacerii tale, texte scrise pe imagini, carusele..etc.
- Folosește-te de Hashtag înțelept
Unul dintre elementele cheie pentru vizibilitatea pe Instagram sunt hashtag-urile. Poți folosi până la 30 de hashtag-uri într-o singură postare, însă nu îți recomandăm să faci asta.
Indicat ar fi să folosești între 5 și 9 hashtag-uri și să le alegi pe cele care sunt cele mai relevante pentru afacerea ta.
- Implică-te
Acum că ai totul setat ca la carte, tot ce îți mai rămâne defapt este să te implic cu adevărat în această platformă și în comunitatea pe care vrei să o creezi în jurul afacerii tale.
Creează conținut cât mai atractiv și mai relevant pentru clienții tăi și nu ignora comentariile indiferent de ce spun ele. În același timp, fă-ți un obicei din a interacționa cu alte profiluri pentru a ajunge la cât mai mulți utilizatori.