În contextul sanitar, social, dar și economic actual, comerțul online a luat avânt, ceea ce a dus la accentuarea competiției, dar și a creșterii potențialului de dezvoltare în sectorul e-commerce.
Conștientizând nevoia derulării și îmbunătățirii campaniilor de marketing, multe companii au căutat soluții care să le ofere timpul și libertatea necesare creșterii propriilor afaceri. Cele mai avantajoase alternative? Uneltele de marketing automatizat.
Dacă activezi în sectorul e-commerce, este imposibil să nu fi auzit vorbindu-se de “marketing automatizat”. 75% dintre oamenii de marketing folosesc cel puțin o unealtă de automatizare (Social Media Today), așadar nu e de mirare că mulți antreprenori sunt deja familiari cu Google Ads, Facebook Ads și campanii e-mail. Ce face automatizarea activităților de marketing așa atractivă?
1. Contribuie la eficientizarea resurselor
Implementarea soluțiilor de marketing automatizat duce la optimizarea nu numai a costurilor asociate promovării, ci și a celor asociate resurselor umane. Algoritmii sunt capabili să facă modificări incrementale, ce, în timp, duc la scăderea CPA-ului (cost-per-action), iar timpul și fondurile absorbite în mod normal de inițiativele și procesele de marketing devin simplificate, câștigând autonomie.
Acest lucru facilitează redirecționarea resurselor financiare, umane și de timp către aspecte prioritare, precum dezvoltarea afacerii.
2. Oferă mai mult control asupra bugetelor
Campaniile de marketing automatizat permit monitorizarea în detaliu a investițiilor, conectând fiecare element, banner sau CTA (call-to-action) cu rezultatele asociate.
3. Permite scalarea automată a campaniilor și a vânzărilor
Dacă magazinul tău online este bine optimizat, cu soluții automatizate ce oferă vizitatorilor o experiență personalizată și cât mai complexă în site, există șanse mult mai mici ca aceștia să părăsească site-ul fără să facă vreo achizitie. În plus, cu cât campaniile tale atrag mai mult trafic pe site, cu atât numărul clienților și implicit volumul vânzărilor tale vor crește, aducând cu sine posibilitatea reinvestirii în activități de marketing ce vor genera la rândul lor și mai mult trafic și vânzări.
4. Îmbunătățește rata de recuperare a investiției și alți indicatori cheie de performanță
Odată identificate campaniile cu cel mai bun randament, optimizarea lor se poate realiza cu ușurință, aducând rezultate din ce în ce mai bune. Pentru campaniile dinamice, de exemplu CPC-ul (cost-per-click). costurile scad atunci când CTR-ul (click-through-rate) crește.
Redirecționând mai multe resurse către campaniile cu un CPC scăzut, poți atrage mai mult trafic cu un buget mai scăzut, ceea ce duce automat și la un ROI (return on investment) mai bun.
5. Crește vizibilitatea în motoarele de căutare
În general, vizibilitatea accentuată în rezultatele de căutare este rezervată brandurilor populare, care au în spate echipe special dedicate pentru SEO. Folosind anumite tipuri de campanii (de tip text, Google Shopping Ads), poți crește expunerea produselor tale astfel încât utilizatorii să vizualizeze produsele brandului tău înaintea rezultatelor organice.
6. Ajută la conversia mai rapidă a noilor vizitatori în clienți
Campaniile de marketing automatizat nu se limitează la reclame de tip text. Din contră, multe se bazează pe imagini sau elemente vizuale. Acestea atrag mai repede atenția cumpărătorilor, ajutându-i să ia o decizie mai ușor.
7. Permite personalizarea în detaliu
Folosind pixeli de monitorizare speciali, campaniile de marketing automatizat strâng informații legate de utilizatori pe baza consimțământului lor, informații despre comportamentul acestora pe site, dar și despre interesele lor. Aceste detalii sunt ulterior folosite pentru personalizarea automată a comunicărilor sau a produselor afișate, asigurând astfel conținut relevant pentru cumpărători și sporind șansele de achiziție.
8. Ajută la fidelizarea cumpărătorilor și încurajează repetarea achizițiilor
Campaniile e-mail sau cele din cadrul site-ului te pot ajuta să te “împrietenești” cu vizitatorii, facilitează comunicarea cu aceștia, iar personalizarea conținutului și a ofertelor îi apropie și mai mult de brandul tău.
Cum Te Poate Ajuta Retargeting.biz
Fiind o platformă de marketing automatizat, Retargeting.biz înglobează cele mai importante canale de marketing digital de care are nevoie un magazin online (Google și Facebook / Instagram, e-mailuri, pop-upuri, notificări push, SMS).
Prin intermediul unei singure platforme poți gestiona în mod eficient campanii care vor ajuta la creșterea ratei de conversie a vizitatorilor magazinului online, diminuarea abandonului coșurilor de cumpărături, precum și la îmbunătățirea ratei de retentie.
Mai mult, sugestiile prestabilite pentru diversele tipuri de campanii pot fi o importantă sursă de inspirație, ceea ce înseamnă mai mult timp pentru tine și pentru planificarea succesului afacerii tale online.