În luna martie, 8 122 de familii nevoiașe din țară vor beneficia de pachete cu produse de igienă. Acțiunea face parte din campania națională de informare și de conștientizare a populației, în vederea limitării infectării cu virusul SARS-CoV-2 implementată de Crucea Roșie Română cu sprijinul financiar al organizației United States Agency for International Development (USAID), prin intermediul apelului global al Federației Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC).
Fiecare pachet cu produse de igienă conține detergent, săpun, hârtie igienică, aparate de ras, pastă și periuță de dinți, detergent de vase, dezinfectant universal, produse pentru igiena personală. Pachetele vor fi distribuite de voluntarii Crucii Roșii Române direct la domiciliul beneficiarilor, persoane nevoiașe, familii cu mulți copii, persoane în vârstă cu venituri foarte mici, persoane care locuiesc în zone rurale sărace sau izolate.
În perioada octombrie 2020–februarie 2021, 470 voluntari de Cruce Roșie din toată țara, instruiți prin sesiuni speciale de informare, s-au deplasat în 560 de localități în special din mediul rural sau în comunități aflate în risc de infectare, unde au discutat cu 124 707 de adulți despre prevenția îmbolnăvirii cu virusul SARS-CoV-2 și au oferit sfaturi despre efectele psihologice ale pandemiei, despre reducerea stigmatizării asociate cu boala COVID-19 și despre modalitățile de reducere a stresului provocat de virus. Tot în această perioadă voluntarii, au susținut pentru 22 137 de elevi, sesiuni de educație pentru sănătate și suport emoțional atât fizic în școli cât și în sistem online.
În cadrul campaniei au fost distribuite 306 000 fly-ere și 30 450 de afișe cu informații structurate pe categorii de vârstă în unitățile școlare, în 751 de comunități – sate, cartiere mărginașe, comunități religioase, companii, platforme industriale, unități sanitare – și zone cu risc de infectare – piețe, târguri, gări etc. În mediul online au fost realizate zeci de materiale de informare care au ajuns la publicul larg.
Un plus al campaniei de informare a fost componenta de feedback comunitar prin care, în funcție de nevoile de informare ale populației, constatate la nivel local, filialele de Crucea Roșie au adaptat comunicarea punând accent pe aceste nevoi. Una dintre provocările cel mai des întâlnită a fost lipsa produselor de igienă și de curățenie pe care familiile nevoiașe să le folosească pentru a se proteja de infecția cu virusul SARS-COV2.
„Igiena corectă reprezintă arma cea mai sigură cu care putem lupta pentru a preveni și limita infecția cu SARS-Cov2. Însă pentru familiile vulnerabile, procurarea produselor de igienă este uneori aproape imposibilă. Aceste familii se luptă zilnic pentru a-și acoperi nevoile de bază pentru a supraviețui. Distribuindu-le produse de igienă oferim acestora o șansă în plus pentru a se ține departe de virusul SARS-CoV-2”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.
Pentru publicul general, Campania națională de informare și conștientizare a populației în vedere limitării infectării cu virusul COVID-19 continuă în sistem online și pe rețelele de socializare prin publicarea de materiale și prin apelul la respectarea măsurilor de protecție și informații corecte și complete despre vaccinarea anti COVID-19.