În septembrie 2009, Junkers, marcă a concernului german Bosch, anunţă lansarea pe piaţa din România a unei game noi de produse de termotehnică: pompele de căldură. Această lansare reprezintă o continuare a campaniei demarate de Junkers în vederea promovării echipamentelor termotehnice prietenoase cu mediul înconjurător. Junkers vrea astfel să atragă şi pe această cale atenţia că cea mai avantajoasă, ecologică şi sigură sursă de căldură se află chiar în faţa casei. Solul şi pânza de apă freatică pot fi utilizate ca surse de energie pentru pompele de căldură Junkers, iar dupa petrol şi gaz, energia pământului reprezintă cea de-a treia generaţie de surse de încălzire. Junkers urmăreşte ca prin lansarea pompelor de căldură, să contribuie la generarea eficientă şi ecologică a căldurii utilizate pentru încălzire şi pentru prepararea apei calde, până la 75 % din energia folosită provenind astfel din natură.
În luna iunie, Junkers a iniţiat caravana ’’Căldură din natură’’, prin care a urmărit să informeze şi să conştientizeze publicul din 13 mari oraşe ale ţării cu privire la opţiunile existente pentru încălzirea eficientă, economică şi ecologică, în vederea promovării unui comportament responsabil faţă de mediul înconjurător. În cadrul caravanei, care s-a bucurat de un mare succes, au fost prezentate şi pompele de căldură geotermale, împreună cu beneficiile oferite de aceste produse ecologice. ’’Pompele de căldură sunt echipamente ecologice, economice şi durabile, reprezentând o sursă de căldură regenerabilă care nu este limitată de îndeplinirea unor condiţii deosebite, având o durată de viaţă lungă. Acestea sunt doar câteva dintre motivele care ne fac să credem că pompele de căldură se vor bucura de un mare succes în România‘’ a declarat Alexandru Eftimiu, Director regional de vânzări, Divizia Termotehnică, Robert Bosch SRL.
Pe lângă campaniile de promovare a surselor de energie alternativă, ‘’în ultimii doi ani, am desfăşurat şi un program amplu de testare a pompelor de căldură, în urma căruia au fost montate aproximativ 50 de instalaţii, pe întreg teritoriul ţării. Concluziile noastre au fost că Romania are mediul perfect pentru funcţionarea pompelor de căldură. Lansarea de produse noi pe piaţa românească reprezintă şi un semnal pe care îl dăm pieţei’’ a afirmat Alexandru Eftimiu.
Numărul pompelor de căldură instalate în Europa creşte de la an la an. În Elveţia, în fiecare a treia casă nou construită este instalată o pompă de căldură. În Suedia, peste 90% din casele nou construite sunt încălzite cu pompe de căldură. Pe piaţa din Romania, pompele de căldură sunt produse relativ noi, care au în schimb un potenţial de dezvoltare extrem de ridicat.
Grupul Bosch, cu branduri precum Junkers şi Buderus, este lider pe piaţa europeană a echipamentelor de încălzire ecologice, de înaltă eficienţă energetică, precum pompele de caldură sau panourile solare.
{mosloadposition user10}