McCann Erickson si Saatchi&Saatchi conduc detasat la capitolul numar de entry-uri inscrise, fiecare dintre cele doua agentii de anvergura ale industriei avand cate 15 lucrari, la diverse categorii.
Singurele agentii de PR din Romania care au trimis aplicatii sunt Rogalski-Grigoriu cu 5 si The Practice, cu 3 (fata de anul trecut cand si McCann PR si Lowe PR se aflau pe lista competitorilor). Singura agentie de profil care a inscris la capitolul media creativa este Starcom MediaVest, cu 4 piese (fata de anul trecut cand pe lista se mai afla si MindShare), in vreme ce singura agentie de comunicare on-line ale carei proiecte vor fi evaluate de juriul de la cyber este Senior Interractive.
Lista entry-urilor de pana acum numara si surprize interesante – in ciuda tensiunii economice si a redimensionarii bugetelor pentru prezenta la festivaluri, sunt companii din liga mai tanara care au inscris un numar interesant de lucrari: Propaganda Consult – 6, Mercury360 – 4.
Cu doua zile inainte de deadline-ul pentru 2010, agentiile veterane au trimis spre evaluare intre 4 si 5 lucrari. ( Graffiti – 4, Publicis –5, Ogilvy – 4, Tempo – 5).
Pe lista aplicatiilor exista si nume noi, care cocheteaza pentru prima data cu competitia. Daca anul trecut Eventures, Independent Iasi, Open view sau The Secret Service au avut pentru prima oara entry-uri la Cannes, in 2010, vor primi ”botezul focului” in premiera Infinit Solutions –cu o lucrare si Pixel Arts Magazine, de asemenea cu o lucrare in concurs. Tot cu o lucrarea concureaza si GMP.
Totalul aplicatiilor romanesti de pina acum numara 75 de entry-uri. In continuare, categorii ca outdoor-ul, design-ul sau marketingul direct raman spre finele listei preferintelor competitionale, desi se numara printre cele mai ofertante platforme de comunicare contemporane.
”Suntem cu 2 zile inainte de incheierea perioadei depunerilor de aplicatii si numarul de entry-uri se ridica la 75, o cifra poate mica in raport cu sutele de aplicatii ale tarilor cu traditie, dar extrem de importanta pentru noi, daca ne gandim la situatia dramatica in care se afla economia nationala in general, si industria de comunicare in particular. Oricat de grele ar fi vremurile, gustul pentru competitie si spiritul tonic definesc profilul comunitatii romanesti de advertising. Le multumim tuturor celor care au inscris consistent la cea mai importanta competitie globala dedicata elitei comunicarii. Speram ca in 2010 Romania n-are ghosturi sau lucrari copy/paste pe lista si ne dorim primul gold, pentru a putea propune inca un jurat roman in panelul evaluatorilor, la o alta sectiune decat PR. Le tinem pumnii tuturor competitorilor si asteptam un numar interesant de delegati care sa savureze in iunie 2010 impresionanta diversitate de informatii pe care seminariile si workshop-urile festivalului o ofera participantilor interesati de dinamica trendurilor in comunicare”, a declarat Teo Migdalovici, ambasadorul valorilor Cannes Lions.
Cel mai important premiu pe care il detine o agentie romaneasca la Cannes este un Silver Lion la media creativa, castigat de echipa coordonata de Corina Bernschutz, Innovation director la Starcom, pentru un proiect real, unic si implementat la scara larga, pentru clientul Avon.
Primul jurat roman din istoria festivalului a fost Eliza Rogalski, liderul Rogalski-Grigoriu care, in 2009, a facut parte din panelul PR Lions, o competitie recent introdusa in economia evenimentului. La aparitia acestei categorii, dar si a primului jurat roman din istoria de 56 de ani a festivalului, biroul local al Cannes Lions a avut un cuvant consistent de spus. Materializarea acestei realizari s-a petrecut dupa o perioada de lobby international, discret si consistent, care a durat peste 3 ani.
In 2010, la a 57-a editie a Cannes Lions, Romania are inca un evaluator in persoana Gabrielei Lungu, liderul The Practice, care va juriza de asemenea la sectiunea PR.
Tot la capitolul premiere, e de mentionat momentul 2007, cand, datorita sustinerii lui Dragos Grigoriu / Tempo, Romania a avut cel mai mare numar de tineri delegati prezenti la studiu pe Riviera Franceza, urmata de Korea si SUA. In fiecare an, Dragos Grigoriu este finantatorul specializarilor unui numar de 15 studenti, carora le ofera oportunitatea participarii la cele mai noi, mai provocatoare si mai interesante seminarii pe care un tanar pasionat de advertising si le poate dori. Agentia lui nu intervine in procesul de selectie si ulterior de recrutare al juniorilor specializati la Cannes.
In 2009, echipa de Young Lions Print (Gabi Gherca, Alex Strimbeanu – Grey), sustinuta in competitie de Impression Graphics Romania, a castigat Bronz, in vreme ce Ioana Halunga – Roger Hatcuel, sustinuta de Coca-Cola, a castigat gold, alaturi de echipa sa cosmopolita.
{mosloadposition user10}