- Romanian Business Club a lansat un sondaj în rândul IMM-urilor din industriile grav afectate de contextul COVID 19
- 75% dintre respondenți au declarat că sunt grav afectați de noua situație
- 40% dintre companii consideră că își vor putea susține activitatea maxim o lună din surse proprii
Romanian Business Club, clubul de networking cu extindere națională care reunește peste 1000 de business-uri din România, a lansat un sondaj în rândul IMM-urilor din industriile grav afectate de contextul COVID 19: organizări de evenimente, educație, divertisment etc.
Conform rezultatelor sondajului realizat în rândul a 200 de companii, situația economică provocată de măsurile autorităților în contextul apariției virusului COVID 19 este una extrem de alarmantă.
Companiile suțin cu toate resursele inițiativele statului român pentru stoparea răspândirea bolii, dar sunt extrem de îngrijorate de faptul că vor fi nevoite să reducă drastic numărul de angajați, ba chiar să închidă business-urile.
75% dintre respondenți au declarat că sunt grav afectați de noua situație, în timp ce 74% dintre ei iau în calcul reducerea numărului de angajați pentru supraviețuirea în această perioadă.
Având în vedere caracterul subit al pandemiei, doar 30 % dintre companiile respondente au reușit să pună la punct o strategie de business menită să le ajute în depășirea crizei.
40% dintre companii consideră că își vor putea susține activitatea maxim o lună din surse proprii, iar 35% dintre ele cred că pot rezista între 3 și 6 luni în condițiile actuale.
Cei 200 de respondenți, companii cu o cifră de afaceri de peste 60 de milioane de euro, fac apel la instituțiile statului și cer ajutorul acestora pentru a putea depăși criza.
Scutirea impozitelor este considerată o soluție de către 44% dintre companii, în timp ce 23% cred că statul ar putea să le ofere finanțare.
„Având în vedere că Romanian Business Club este un proiect pe care l-am dezvoltat din dorința de a oferi un suport tuturor antreprenorilor aflați la început de drum, am văzut necesară inițierea acestui sondaj. Situațiile neprevăzute cu care ne confruntăm din poziția de antreprenori pot fi uneori copleșitoare, dar acum este și contextul COVID 19 care amenință toate business-urile mici și mijlocii din România.
Facem un apel la autoritățile competente și sperăm să fi început deja dezvoltarea unei strategii care să ajute business-urile să își revină după această perioadă plină de neliniște prin care trecem. Credem că este necesar ca atunci când vom stopa răspândirea acestui virus, moment care sperăm să fie cât mai curând, să avem în continuare o economie stabilă.”, a declarat Vlad Mihălăchioiu, Fondator Bucharest Business Club.
Și Horeca Insight, platforma online a industriei ospitalității, unul dintre principalii organizatori de evenimente din domeniu, a pornit un demers de a strânge într-un grup de toți antreprenorii care sunt afectați de restricțiile impuse de autorități. Această inițiativă vine din cauza faptului că industria Horeca este una dintre cele mai grav afectate și dorește să își unească eforturile pentru a solicita soluții concrete din partea statului român pentru depășirea situației și pentru a găsi împreună cele mai bune soluții.
Despre Romanian Business Club
Romanian Business Club este o comunitate de antreprenori, cu extindere la nivel național, reunind 1150 de companii. Clubul presupune întâlniri în care membrii fac schimb de experiență și networking de calitate. Statutul de membru se poate primi doar pe bază de recomandare de la un membru existent. Membrii clubului au de asemenea acces la evenimente special organizate precum taberele de antreprenoriat RBC Camp sau târgurile Romanian Business Fair.