retelelor sociale
Studiul arată că 81% din utilizatorii marilor reţele sociale acceptă ca prieten şi ”se confesează” unei domnişoare blonde, de 21 de ani, fără a se gândi prea mult la implicaţii
30 August – BitDefender® avertizează utilizatorii reţelelor de socializare să fie atenţi atunci când acceptă cererile de prietenie din reţeaua respectivă şi să aibă grijă ce informaţii împărtăşesc cu persoanele pe care nu le cunosc.
Conform unui recent experiment efectuat de BitDefender®, utilizatorii platformelor de socializare nu sunt preocupaţi de identitatea reală a persoanelor pe care le întâlnesc în mediul online şi nici de informaţiile pe care le dezvăluie în discuţiile cu aceste persoane necunoscute. Experimentul care a fost desfăşurat pe parcursul a două săptămâni, arată că 94% din utilizatorii care au primit cereri de prietenie din partea tinerei domnişoare au acceptat cererea de prietenie fără să cunoască identitatea reală a acesteia.
Experimentul a fost desfăşurat pe un eşantion de 2000 de utilizatori din toată lumea, membri ai uneia dintre cele mai populare reţele de socializare. Structura eşantionului: 1000 femei, 1000 bărbaţi cu vârstele cuprinse între 17-65 ani (media de vârstă – 27,3 ani). În primă fază utilizatorii erau rugaţi să adauge o domnişoară necunoscută ca prieten, apoi se iniţiau conversaţii cu aceştia pentru a determina ce fel de informaţii utilizatorul în cauză va dezvălui domnişoarei.
Experimentul a arătat că mai mult de 86% dintre utilizatorii creduli care au acceptat prietenia vin din industria IT, 31% din aceştia lucrând în domeniul securităţii IT. Cel mai frecvent motiv pentru acceptarea prieteniei tinerei domnişoare blonde a fost “chipul drăguţ” (53%). După aproximativ o jumătate de oră de conversaţie 10% dintre angajaţii din industria IT au dezvăluit blondei informaţie personală senzitivă precum: adresa, numărul de telefon, numele mamei şi tatălui, etc. – informaţie care de obicei este cerută pentru recuperarea parolei. 2 ore mai târziu, 73% au dezvăluit informaţie ce părea a fi confidenţială de la locul lor de muncă precum: strategii, planuri de acţiune şi tehnologii/software încă nelansate.
“Reacţia angajaţilor companiilor de securitate IT din studiu, care cunosc pericolele informatice din aceste reţele, este ciudată. Se pare că politicile şi regulile dispar pur şi simplu exact în mediul unde acestea ar trebui să fie mai stricte decât în orice alt mediu. De asemenea este interesant faptul că ceea ce oamenii nu vor face niciodată într-o situaţie din viaţa reală se întâmplă sub umbrela unei aşa-zise anonimităţi şi invizibilităţi pe care o reţea socială o poate induce în mintea utilizatorilor. Concepte precum “a nu se dezvălui”, “confidenţial”, “privat” se şterg din minţile unor utilizatori atunci când aceştia conversează pe chat cu o blondă, deşi unele persoane probabil că nu vor spune nimic asemănător dacă vor întâlni domnişoara blondă în persoană” a spus Sabina Datcu, BitDefender E-threat Analysis şi Specialist Comunicare, autorul experimentului.
Mai multe informaţii despre acest experiment sunt disponibile pe blogul BitDefender www.malwarecity.com, o comunitate a utilizatorilor pasionaţi de securitatea informatică şi o sursă gratuită de informaţii pentru toţi cei interesaţi de securitatea online.
Nicio informaţie personală din acest studiu nu va fi dezvăluită sau folosită împotriva persoanelor care au dat-o. Nicio informaţie confidenţială despre companii nu va fi dezvaluită sau folosită în scopuri personale. Conţinutul informaţiei nu a fost colectat. Toate mărcile şi numele de produse cuprinse in cele de mai sus sunt mărci înregistrate ale companiilor proprietare.
{mosloadposition user9}