Noile metode de predare şi învăţare ajută elevii să-şi dezvolte abilităţile necesare societăţii informaţionale
Utilizarea soluţiilor informatizate pentru educaţie este benefică şi generează efecte pozitive asupra întregii societăţi – afirmă specialiştii în educaţie. Soluţiile de eLearning acoperă nevoile întregului sistem educaţional, oferind instrumente utile pentru toate nivelurile – de la factorii de decizie din ministere, până la elevi, profesori, părinţi şi chiar publicul larg. Metodele de învăţare bazate pe eLearning reuşeşc să adapteze procesul educaţional la nevoile reale ale eleviilor şi oferă acces la informaţii relevante şi actualizate.
Aceste concluzii se bazează pe rezultatele unui studiu1 realizat în cadrul evenimentului eduVision 2020, la care au participat: miniştri ai educaţiei, consilieri ministeriali, inspectori şi directori şcolari, academicieni şi profesori din 25 de ţări.
Sondajul, aplicat în cadrul conferinţei, a urmărit obţinerea informaţiilor cheie despre modalitatea în care soluţiile eLearning pot îmbunătăţi procesul educaţional şi problemele curente întâmpinate în implementarea de soluţii informatice în educaţie.
În acest sens, 70% dintre cei chestionaţi au fost de părere că eLearningul poate îmbunătăţi procesul de învăţare, şi facilitează învăţarea activă, iar 50% spun că reprezintă un instrument eficient, flexibil şi indispensabil.
Cele mai importante beneficii aduse de instuirea prin eLearning sunt considerate de specialişti a fi: dezvoltarea abilităţilor de lucru individuale şi de echipă, dezvoltarea abilităţilor de analiză şi sinteză a informaţiilor şi a capacităţii de punere în practică a informaţiilor teoretice învăţate în şcoală. Aceste abilităţi sunt considerate a fi dobândite datorită conţinutului cursurilor 91%, pregătirii informale 92%, instruirii indirecte 70% şi instruirii colaborative 84%. Pe scurt, specialiştii consideră că eLearning-ul răspunde pe deplin cerinţelor pieţei muncii şi a societăţii moderne şi ajută la crearea mai multor oportunităţi economice şi sociale, la nivel local şi global.
Specialiştii în educaţie participanţi la studiu consideră că în ultimii ani au avut loc multe schimbări la nivelul sistemului educaţional din ţara pe care o reprezintă, majoritatea în bine. La nivel global, eLearning-ul joacă un rol din ce în ce mai important în educaţie şi efectele introducerii noilor technologii în şcoli aduc efecte majore, ajutând la dezvoltarea întregii societăţi.
"eLearning-ul a devenit o unealtă foarte eficientă şi indispensabilă în procesul educaţional. Menirea sa este una pedagogică, aceea de a ajuta profesorul să livreze informaţia într-un mod cât mai complet şi atragător pentru elev. Tendinţele actuale inovează şi îmbunătăţesc educaţia, prin introducerea la clasă a dispozitivelor multi-touch, a tabletelor şi chiar a conţinutului educaţional tridimensional, inovaţii primite cu entuziasm de elevi şi profesori", a declarat Radu Jugureanu, eContent Manager SIVECO Romania.
În cadrul conferinţei eduVision 2020 au fost dezbătute tendinţele în tehnologia informaţiei aplicate în educaţie şi au fost prezentate proiecte de informatizare de succes, din ţări precum: România, Moldova, Cipru, Emiratele Arabe Unite, Egipt, Azerbaijan, Malta, Maroc, Algeria şi Serbia. Conferinţa a fost organizată la Bucuresti, în perioada 16-17 septembrie, de către SIVECO Romania şi Agora Grup, sub patronajul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informţionale.