Curățenia tuturor zonelor administrate de o firmă este extrem de importantă în mediul de afaceri. Deși poate părea un aspect mai puțin semnificativ pentru performanța afacerii, micile detalii de acest gest pot să conteze enorm.
Curățenia spațiilor de birouri este relevantă pentru imaginea firmei, dar și pentru menținerea sănătății angajaților și pentru evitarea unor accidente și a altor situații nedorite. Un spațiu curat impresionează la nivel vizual și ajută angajații să se simtă mai bine, să lucreze mai eficient. Pentru clienți și colaboratori, curățenia spațiilor de business oferă indicii despre seriozitatea acelei firme.
În ansamblu, există suficiente motive pentru care este extrem de important să acorzi atenția cuvenită realizării și menținerii curățeniei în spații de birouri și orice alte zone de business. Iată mai jos 7 ponturi pentru curățenie mai eficientă în spațiile de birouri:
Curăță spațiile în mod regulat – curățenie de întreținere birouri
Ideal este ca serviciul de curățenie să funcționeze în mod regulat, nu doar atunci când necesitatea unei intervenții este evidentă. Astfel, curățenia se va vedea și simți în mare parte din timp, așa cum este normal. În funcție de suprafața spațiilor de birouri, de numărul de angajați, de trafic și de alte particularități legate de activitatea firmei, curățenia de întreținere a birourilor poate fi necesară într-un anumit ritm – de obicei de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic.
Alege externalizarea serviciilor de curățenie
Cea mai eficientă soluție în domeniul curățeniei în spații de afaceri este externalizarea acestui serviciu către un partener specializat. Se va alege o firmă profesională de curățenie, așa cum în Cluj-Napoca și în împrejurimi se remarcă Forbec Services, poate cea mai dinamică firmă de curatenie cluj și chiar din zona Transilvaniei. Adesea prezentă în media, cu spirit modern și inovativ, orientată spre soluții digitale și ecologice, Forbec Services oferă servicii curatenie cluj la standarde europene, în condiții avantajoase de preț. La fel cum plătești lunar factura de telefonie sau internet pentru firma ta, tot așa poți plăti abonamentul pentru servicii de curățenie. Primești un serviciu în mod garantat, fără griji.
Extra pont: alege o firmă de curățenie B2B, adică dedicată exclusiv serviciilor de curățenie pentru companii.
Personal bine pregătit, cu experiență în domeniu
Indiferent dacă externalizezi sau nu serviciile de curățenie la birou, ai nevoie de personal pregătit corect. De mare folos este și experiența în curățenie în mediul office. Echipa de curățenie ar trebui să fie bine instruită și să aibă capacitatea de a acționa pe baza unui plan de curățenie. Mai mult decât atât, în funcție de situațiile de moment, trebuie să există abilitățile necesare pentru a adapta respectivul plan.
Operațiuni ocazionale de curățenie generală birouri
Chiar dacă se efectuează în mod regulat curatenie de intretinere birouri, ocazional va fi nevoie de o operațiune de curățenie generală. O astfel de misiune înseamnă curățenie aprofundată, cu și mai multă atenție la detalii. Dacă în mod normal sunt curățate spațiile de lucru, cele cu care există contact direct, la curățenia generală se curăță și igienizează absolut toate suprafețele, de la geamuri (interior – exterior) la tavane, corpuri de iluminat și părți superioare ale mobilierului plus alte zone mai greu accesibile.
Echipamente profesionale pentru curățenie
Oricât de bine instruit ar fi personalul, acesta are nevoie de echipamente profesionale pentru a acționa corect și rapid. Eficiența în domeniul curățeniei ține așadar inclusiv de alegerea unor echipamente profesionale, care au un cost foarte ridicat. Tocmai de aceea, mult mai convenabilă este de obicei externalizarea serviciului de curățenie profesională spre o firmă de specialitate.
Soluții de curățare adecvate, dar ecologice
Alături de echipamente profesionale, este nevoie și de soluții de curățare adecvate. Astfel de soluții profesionale trebuie alese astfel încât nu doar să igienizeze și curețe avansat, dar să respecte și mediul înconjurător.
Reguli pentru propriul personal, pentru menținerea curățeniei
Misiunea efectivă de curățare a spațiilor de birouri va reveni unui personal dedicat, însă tot personalul de la birou este bine să respecte anumite principii, pentru a se bucura de spații curate în fiecare clipă. Pot exista reguli – recomandări pentru a stimula interesul cu privire la păstrarea curățeniei în spațiul propriu de lucru, lăsarea spațiilor comune într-o stare curată (de exemplu spațiile de bucătărie, după ce au fost utilizate), aruncarea tuturor elementelor nefolositoare la coșurile de gunoi, evitarea consumului de alimente și băuturi în spațiile de lucru.
În zilele cu ninsori sau ploi, se va evita intrarea în spațiile de birouri cu zăpadă sau noroi pe încălțări, pe cât posibil, prin amenajarea unei zone la intrare unde se poate curăța / scutura încălțămintea în astfel de situații.