PayPoint România, principalul operator de plăţi în numerar şi încărcare electronică prin puncte de retail, sărbătorește în luna august 7 ani de la lansarea serviciului Plăți Facturi în România. În această perioadă, compania a avut o creștere spectaculoasă și a câștigat încrederea a milioane de români.
7 ani, peste 9.200 de magazine, 97 de furnizori parteneri, 53,5 milioane de tranzacții plăți facturi doar în ultimul an
De-a lungul timpului, PayPoint a avut o evoluție spectaculoasă în România pe toate ariile de interes (rețea, furnizori parteneri, tranzacții). De la lansarea din 2008, numărul magazinelor partenere a crescut cu 360% (de la 2.000, la peste 9.200 în acest moment), serviciile fiind disponibile în supermarket-uri, minimarket-uri, magazine mixte cu program de lucru prelungit din toată țara. Şi numărul de plăți efectuate prin terminalele PayPoint a crescut în fiecare an financiar, de la peste 1 milion de tranzacții plăți facturi în 2008/2009, până la 53,5 milioane în 2014/2015.
Portofoliul de furnizori parteneri PayPoint a crescut de asemenea: de la parteneri cu acoperire națională, până la furnizori locali de utilități sau jucători din domenii noi în mediul de retail. Dacă în anul 2008, la data lansării oficiale, puteau fi amintiți doar patru furnizori din domeniile utilități şi telecom, în timp, portofoliul a crescut şi s-a diversificat. De exemplu, 2012 este anul intrării pe segmentele transfer de bani şi monedă electronică, iar în 2014 compania a introdus plata contravalorii rovinietei, a biletelor de avion și a facturilor pentru servicii de securitate.
Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint România a declarat: „De când am lansat serviciul Plăți Facturi în România, fiecare an a însemnat pentru noi creştere şi diversificare. În 2008 anunțam în piață un serviciu nou, complet atipic mediului de retail şi făceam primele eforturi pentru a câştiga încrederea românilor. Sloganul sub care comunicăm, „PayPoint. Recomandat de milioane”, spune multe despre rezultatele la care am ajuns în şapte ani. Cifrele chiar au fost cele care au vorbit în decursul timpului despre noi şi pentru noi, datorită tuturor consumatorilor care au avut încredere în acest serviciu. Vom face, bineînțeles, toate eforturile pentru a menține această tendință de creştere pe viitor şi a ne consolida poziția de specialişti în plăți.”
Cum funcționează sistemul PayPoint?
PayPoint este o metodă utilă prin care oricine își poate plăti facturile în magazinele de proximitate, mult mai simplu și mai rapid.
Consumatorii trebuie doar să se prezinte cu factura în cel mai apropiat magazin în care se găsește un terminal PayPoint. În urma scanării codului de bare de pe factură, consumatorul achită suma în numerar și primește pe loc un exemplar al chitanței cu detaliile tranzacției (data plății, suma, locația, furnizorul etc.). Operațiunea este extrem de rapidă, reducând astfel considerabil timpul alocat plății facturilor iar consumatorului nu i se percepe niciun comision.
Tot procesul este foarte sigur, iar tranzacția este procesată rapid. Serviciile oferite de PayPoint au la bază o infrastructură IT performantă, o tehnologie de plăţi modernă şi procese riguros stabilite.
Terminalul PayPoint cu ecran tactil poate procesa o gamă largă de plăți, asigurând emiterea unei chitanţe tipărite pentru fiecare operațiune efectuată. În plus, sistemul PayPoint permite verificarea în timp real a tuturor tranzacţiilor, pentru fiecare punct de plată şi fiecare furnizor de servicii şi utilităţi; informaţiile pentru toate plățile efectuate sunt înregistrate, consumatorul având la rândul său garanţia acceptării plăţii, prin intermediul chitanţei cu detaliile tranzacţiei.