După popasuri în Brașov și Bistrița Năsăud, expediția Narada și a partenerilor săi în 8 comunități din diferite județe ale țării a trecut munții spre zona Moldovei. Scopul turneului este să ajungă în zonele cele mai vulnerabile, acolo unde elevii au nevoie de tehnologie modernă fie pentru a urma cursurile online, fie pentru a crește calitatea învățământului.
Primul popas al Narada și partenerilor ei în nordul Moldovei a fost la Suceava, la Școala Gimnazială Bucșoaia. Aici, în ultimii 3 ani, au învățat și o parte dintre elevii din Frasin, din cauza faptului că școala lor este în proces de reabilitare. Pentru ei situația s-a concretizat printr-o navetă zilnică dificilă și învățământ în două schimburi, într-un spațiu limitat. Aceste condiții însă nu au împiedicat performanța.
Prin intermediul Narada și cu sprijinul Petrom, profesorul și directorul școlii din Bucșoaia, Simona Covrig, a înființat un club de matematică modern la care sunt înscriși elevi din clasele a 5-a și a 6-a și cu care dascălul lucrează în timpul liber. Scopul acestui club este unul ambițios: să transforme matematica într-o disciplină atractivă, pe care să o descopere cât mai mulți copii. Iar cum tehnologia modernă poate transforma cu ușurință această dorință într-o realitate concretă, stația locală Petrom, 11 Holda, i-a furnizat ieri, 10 februarie, directorului școlii ultimele materiale care vor transforma laboratorul de matematică într-un laborator al performanței: o tablă interactivă ultramodernă, un laptop nou, o imprimantă, jocuri pentru copii și un scanner care permite profesorului să transmită live întregii clase modul de operare al jocurilor, o măsură de siguranță necesară în condiții de pandemie. Astfel, profesorul mută piesele jocurilor după indicațiile elevilor, care pot urmări pe monitoare imaginile transmise prin intermediul acestui dispozitiv. Cursurile devin astfel interactive și mai atractive, iar copiii pot descoperi că pot învăța jucându-se.
Scopul proiectului este însă mai ambițios decât atât, vizând „încurajarea gândirii creative, creșterea capacității de a analiza situații problemă atât în cadrul orelor de matematică cât și în situații obișnuite, stimularea curiozității copiilor precum și a bucuriei de a studia matematica”, după cum spune directorul școlii, Simona Covrig. Beneficiile unui învățământ modern se vor traduce însă și printr-o schimbare implicită a mentalității și rezultate mai bune la evaluarea națională.
Expediția Narada și a partenerilor săi a mers mai departe, spre Roman, județul Neamț și a ajuns la Liceul Tehnologic Vasile Sav, o instituție de învățământ cu un palmares impresionant: 5 premii la olimpiada națională pentru domeniul electric si electronică, 19 premii la faza județeană, iar 24 de elevi au fost selectați în grupa de performanță pentru pregătirea din cadrul Centrului județean de excelență Neamț.
Pasionați de electronică si robotică, cei 600 de elevi de la Vasile Sav reușesc să facă performanță ajutați de profesori cu metode inovative de predare, chiar dacă baza materială a școlii este depășită și insuficientă. Provenind din familii cu venituri modeste sau cu risc socio-economic, dar cu rezultate bune și foarte bune la învățătură, cei 600 de elevi ai Liceului Tehnologic Vasile Sav au constituit obiectivul proiectului inițiat de Narada și susținut de Petrom și IPSO Agricultura. Prin donațiile acestora, liceul va beneficia de un makerspace educațional pentru domeniul electronicii și roboticii, un spațiu care să faciliteze pregătirea la nivel de performanță a elevilor olimpici, dar totodată să stimuleze motivația pentru explorarea roboticii și electronicii la nivelul noilor tehnologii din domeniu.
Toți cei care vor să sprijine astfel de inițiative o pot face printr-o donație pe Narada.ro, prima platformă de crowdfunding pentru profesori din România.