• Cronicari Digitali, cea mai mare campanie națională de promovare a moștenirii culturale românești, a adus anul acesta în online povestea a 110 obiectivede patrimoniu
• Peste 600 de creatori de conținut au luat parte la opt activări offline alături de ghizi, istorici și arhitecți
• În al doilea an de proiect, hashtag-ul oficial #cronicaridigitali a depășit 10.000 de menționări doar pe Instagram
După un start exploziv în 2018, când a obținut patru trofee pentru Best Digital PR în România, ediția de anul acesta a campaniei Cronicari Digitali a continuat să aducă din offline în online poveștile obiectivelor de patrimoniu mai mult sau mai puțin cunoscute. Pe parcursul întregului an calendaristic, au fost făcute peste 11.000 de menționări în social media, între care 10.000 doar pe Instagram.
Acțiunile din offline ale ediției 2019 au început în luna mai, la Constanța, și au continuat în Timișoara, Iași, Oradea și București, în total aproximativ 600 de microinfluencers, bloggeri, instagrammeri și jurnaliști din presa centrală și locală fiind implicați în acțiuni de descoperire și împărtășire a valorilor culturale locale. ”
Tinerii au devenit dornici să spună povestea spațiilor din jurul lor și să transforme poveștile de patrimoniu cultural în ceva cotidian. Am folosit de la începutul campaniei Instagramul ca principal canal de comunicare, încercând să vedem până unde poate merge rolul new media și cât de multe perspective de comunicare se pot deschide.Știam că tinerii iubesc imaginile cool, cu clădiri spectaculoase, așa că i-am invitat să intre să le viziteze, să le afle povestea de la ghizi și specialiști în patrimoniu, să le poată fotografia și filma din toate unghiurile, apoi să povestească totul, în manieră proprie, pe conturile lor de socializare. Astfel, am reușit să viralizăm un subiect puternic, serios, greu, dar… instagrammabil”. Astfel explică Mihaela Barbu,Communication Manager Cronicari Digitali și Head of New Media Zaga Brand, agenția care dezvoltă proiectul, mecanismul ce a declanșat în online cea mai mare mișcare cu componentă culturală din online-ul românesc, susținută și alimentată zilnic de creatori de conținut.
Drept mulțumire față de instagrammerii care au dovedit că înțeleg proiectul și i s-au alăturat, ediția 2019 Cronicari Digitali a inclus o competiție pentru cei mai talentați și activi creatori de conținut care susțin proiectul. Concursul s-a desfășurat în perioada 1 mai–31 octombrie 2019 și a fost structurat pe șase secțiuni, fiecare premiată în cadrul Galei Cronicari Digitali Awards de către partenerii principali ai campaniei:
➡️Categoria „Cea mai creativă fotografie”, susținută de Samsung – câștigător Irina Cârstea Andrei
➡️Categoria „Patrimoniu așa cum trebuie”, susținută de Raiffeisen Bank România – câștigător Vlad Maxim
➡️Categoria „Postare (de) la înălțime”, susținută de Telekom România – câștigător Sergiu Silaghi
➡️Categoria „Patrimoniu recognoscibil”, susținută de cora România – câștigător Emilia Alina Morariu
➡️Cronicarul Digital al Anului 2019: Emilia Alina Morariu
➡️Ambasadorul Cronicari Digitali 2020: Diana Turcu.
Proiectul Cronicari Digitali continuă în 2020,având drept obiectiv principal sensibilizarea pe marginea subiectelor legate de patrimoniu.
“Institutul Național al Patrimoniului știe cât de importantă este componenta de susținere a societății civile. Fără un public activ, implicat, munca noastră își pierde mult din semnificație. Iar Cronicari Digitali este cea mai importantă și puternică activitate de informare și promovare derulată vreodată în România, cu subiect unic patrimoniul, sub toate aspectele sale. INP va continua să se implice alături de Zaga Brand și partenerii campaniei, astfel încât temele abordate să capete tot mai multă consistență și relevanță, iar “semințele” care rodesc în generația millennials să genereze cât mai multe asocieri în comunitățile locale, cu scopul de a monitoriza, promova și proteja patrimoniul românesc”, afirmă Ștefan Bâlici, directorul general al INP.
Campania Cronicari Digitali a demarat în iulie 2018, când, pentru prima dată, reprezentanți ai generațiilor X, Y și Z și-au unit forțele, pentru a anula decalajul de comunicare, prin repovestirea mesajului cultural într-un limbaj prietenos pentru vârsta digitală.
Partenerii principali ai campaniei Cronicari Digitali în 2019 au fost Telekom, Samsung, cora România și Raiffeisen Bank, la care s-au alăturat,în calitate de parteneri secundari, Canon România, Hyundai Auto România, MOL România, AQUA Carpatica și Domeniile Sâmburești.