Criza economică a crescut calitatea serviciilor de externalizare a administrării infrastructurii IT
60% dintre companiile mici și mijlocii din București externalizează serviciile de administare a infrastructurii IT, conform unui studiu al companiei de servicii și consultanță IT Ka&Te Associates, desfășurat pe un eșantion de 200 de companii de tip IMM. Deoarece au un număr redus de calculatoare sau o infrastructură minimă, aceste companii preferă să externalizeze serviciile de suport IT, pentru a scădea costurile.
Numai 12,5% dintre companiile chestionate au departamente interne de IT sau angajați dedicați acestui domeniu, în vreme ce majoritatea companiilor participante la studiu – 79% – nu au un departament intern dedicat IT-ului, sau angajați care să îndeplinească sarcini de administrare a infrastructurii IT.
Cea mai importantă categorie evidențiată în urma studiului o reprezintă companiile care externalizează administrarea infrastructurii IT și primesc suport de la distanță. Astfel, 60% dintre companiile cu cifră de afaceri de până la 50 milioane de euro preferă să încredințeze administrarea infrastructurii lor IT unor companii pentru care aceasta reprezintă activitatea de bază.
Externalizarea administrării infrastructurii IT aduce următoarele beneficii concrete pentru companii:
• Se reduc cu până la 50% costurile de administrare a infrastructurii IT. Furnizorii de servicii externalizate de administrare a infrastructurii IT acționează ca o echipă care garantează exploatarea eficientă a echipamentelor, sistemelor și aplicațiilor folosite.
• Companiile se concentrează pe activitatea lor de bază. Angajații au mai mult timp să se dedice domeniilor lor de activitate, în loc să încerce să rezolve probleme de IT, pentru că primesc suport IT complet și continuu.
• Se obțin rezultate de business mai bune. Datorită faptului că infrastructura IT lucrează la un nivel de perfomanță maxim, se obțin creșteri de productivitate, iar companiile nu se mai confruntă cu opririle repetate ale fluxurilor de lucru datorate incidentelor informatice.
Criza economică a dus și la creșterea calității serviciilor, majoritatea companiilor intervievate declarând că sunt mulțumite sau foarte mulțumite de serviciile primite din partea furnizorilor externi.
”Companiile românești încep să devină conștiente de cât de critică este funcționarea infrastructurii IT pentru activitatea lor de bază. Fiecare incident informatic înseamnă o pierdere de timp și de bani din partea companiilor, care nu mai pot funcționa normal și nu își mai pot îndeplini obligațiile față de clienți. Externalizarea administrării infrastructurii IT asigură tocmai faptul că procesele de bază din companii nu vor fi întrerupte pe o perioadă prea mare în cazul unui incident informatic, iar pierderile vor fi minime. De asemenea, firmele care oferă astfel de servicii externalizate au expertiza necesară pentru a oferi suport IT în cele mai variate domenii: adminstrarea rețelelor, serverelor sau a bazelor de date”, declară Cristian Ștefănescu, General Manager Ka&Te Associates.
{mosloadposition user10}