Predicţiile anuale Grayling cu privire la tendinţele în comunicare
Ce tendinţe vor marca marketingul şi comunicarea în 2020? O echipă internaţională din cadrul Grayling, formată din specialişti în comunicare, strategie şi creaţie, a identificat cinci tendinţe principale care vor ajuta brandurile, companiile şi organizaţiile să se diferenţieze.
Agenţia a analizat strategia celor mai inovative branduri şi corporaţii, care sunt instrumentele şi tacticile noi pe care le testează acestea, precum şi măsura în care tendinţele identificate în anii trecuţi au evoluat sau, dimpotrivă, au dispărut.
Exemplele de bune practici folosite pentru a ilustra fiecare tendinţă sunt de cele mai multe ori din zona de consumer marketing, în principal pentru că brandurile de consum sunt mai dispuse decât altele să îşi prezinte public activităţile de comunicare.
Multe dintre aceste tendinţe sunt de asemenea importante pentru comunicarea business to business, relaţiile guvernamentale şi relaţionarea cu părţile interesate.
sursa foto
Tendinţele anului #5×20 în marketing şi comunicare, identificate de Grayling:
Tendinţa #1: Noua transparenţă
Consumatorii, mai cu seamă cei tineri, apreciază tot mai mult autenticitatea şi integritatea în detrimentul perfecţiunii cu orice preţ. Iar brandurile răspund, comunicând deschis informaţii şi conţinut relevante, care contează pentru consumatori.
Această transparenţă poate însemna să dea mai multă vizibilitate lanţurilor de aprovizionare sau să prezinte în Instagram stories partea neştiută a activităţii lor, sau chiar să recunoască deschis că au greşit şi să îşi ceară scuze într-un mod cât mai autentic.
Tendinţa #2: OOH mobilul!
Campaniile de impact pe dispozitive mobile pun accent pe însăşi ideea de mobilitate pentru a ajunge la utilizatori şi a-i angrena în contexte relevante şi pentru a creşte amplificarea şi conversia.
De la activări în locaţie şi oferte în timp real la experienţe de realitate augmentată şi integrarea canalelor de social media în ofertele brandurilor, aceste stunt-uri captează atenţia consumatorilor şi apropie din ce în ce mai mult mediul digital de cel material.
Tendinţa #3: Impulsul către bine
Companiile îşi transformă valorile (autentice) în acţiune, folosind avantajul etic pentru a-i inspira pe consumatori să îşi schimbe în bine comportamentul, cu impact pozitiv asupra societăţii.
De la stimulente şi instrumente menite să formeze deprinderi bune la abordarea normelor sociale, brandurile iau atitudine pentru a face alegerile mai uşoare şi mai plăcute.
Determinarea schimbării comportamentului consumatorilor constituie o prioritate şi pentru autorităţi, prin urmare campanii precum acestea pot fi folosite şi pentru implicarea factorilor de decizie.
Tendinţa #4: Provocări pline de satisfacţii
În spiritul jocului fair play, brandurile încrezătoare în ele însele îi provoacă pe clienţi să facă efortul de a accesa mesaje publicitare, oferte speciale și chiar produse.
Consumatorii saturaţi de publicitate agresivă şi prost orientată acceptă cu uşurinţă interacţiuni originale şi angajante, cu responsabilităţi şi beneficii clare, iar companiile stabilesc o legătură directă autentică cu consumatorii în acest proces.
Tendinţa #5: Ospitalitatea brandurilor
În contextul unei comunicări tot mai fragmentate şi al scăderii încrederii consumatorilor în platformele digitale, companiile din toate domeniile investesc în evenimente şi spaţii reale, care creează un sentiment de apropiere şi de încredere.
Experienţe calde, personale favorizează apropierea de brand şi îi fac pe consumatori şi celelalte părţi implicate să simtă că fac parte din marea familie a brandului respectiv, generând în acelaşi timp implicare socială de calitate.
Pentru mai multe informaţii cu privire la tendinţele #5×20 în marketing şi comunicare pentru anul 2020, identificate de Grayling, accesaţi site-ul Grayling.