59 de agenţii de publicitate din 20 de ţări concurează anul acesta la cele două competiţii ale festivalului: ADVERTISING şi DESIGN Angels. Acestea au înscris un total de 575 de lucrări.
Câştigătorii vor fi anunţaţi în cadrul petrecerii AdPrint, care va avea loc pe 13 iunie, la Energiea-Bucureşti, dar şi pe site-ul oficial al festivalului: www.adprintfestival.com.
În seara de 13 iunie, începând cu orele 20.00, la Energiea , industria de advertising din România va sărbători print-ul şi ce are el mai bun de oferit, în cadrul unei petreceri organizate de The Institute, în parteneriat cu Grolsch.
După ce se vor anunţa câştigătorii şi cele mai bune lucrări ale ultimului an, participanţii se vor bucura de un concert Les Elephants Bizarres, iar apoi vor putea participa la un atelier de tehnici tipografice şi legătorie de carte ca la începutul secolului trecut, ţinut de Răzvan Supuran. Invitaţii vor putea admira şi o expoziţie inedită Reclame Vechi Româneşti (www.reclamevechi.ro). Accesul la petrecere se face printr-o confirmare la adresa: teodora.calin[at]institute.ro.
Lucrările câştigătoare vor fi incluse într-o expoziţie găzduită de MNAR (Muzeul Naţional de Artă din Bucureşti), în perioada 1-30 iulie 2012 şi în următorul număr Lürzer’s Archive, una dintre cele mai importante resurse pentru creativii din toată lumea.
Începând cu această ediţie, a fost introdusă competiţia DESIGN ANGELS, care premiază lucrări din următoarele secţiuni: Branding Schemes-Corporate Identity, Logos, Packaging, POP & In Stores, Collaterals (Direct Mail, Others), Publishing Design & Movie Poster (Magazine Cover, Inserts & Wraps for Press, Book Cover, Movie Poster), Design Crafts Competition (Photography, Illustration, Typography), dar şi Design Best Individuals Competition (Best Photographer, Best Illustrator, Best Typographer).
Agenţiile şi freelancerii care s-au înscris în competiţia de anul acesta sunt: 1861united, 2yolk / Bitsaxaki Co, ABBOTT MEAD VICKERS BBDO, AdVenture Advertising, AIDA Pioneer, AMPRO DESIGN CONSULTANTS, Bcube, Bold Ogilvy & Mather, Branding studio "StudioIN", CB’a Design France, Cocoon Bucharest, Communication Agency, CREATUM, Dan Mateescu Design Studio, DDB Bucharest, Demner, Merlicek & Bergmann Austria, Friends Advertising, Gelu Florea, Graffiti BBDO Bucharest, HBO Romania, Headvertising, JANDL Bratislava, Jung von Matt / Limmat, JWT / FABRIKANT, JWT Rome, Leo Burnett Co., Leo Burnett Iberia, Lorenzo Marini Group, Lowe and Partners Romania, McCann-Erickson Milan, Media DoR, ,Mercury360, Michurin, MUW Saatchi&Saatchi, NEXT Advertising, Noper, Ogilvy Group Ukraine, Ogilvy&Mather Romania, Piko, Promocija Oglasavanje Publicitet, Propaganda, Publicis Bucharest, Publicis Conseil, Publicis Macedonia, Raineri Design, Red Lion, Revista Arte si Meserii, s&team, Saatchi & Saatchi Czech Republic, SCHNEIDERS Kommunikation für Lebensart, Stichting Tamago, Taylor James, Tempo Advertising, The Brand Union, the secret service, Three Bucharest, Vagabond Advertising, X3 Studios, Zeppelin Magazine.
Preşedintele Juriului DESIGN ANGELS este Pum Lefebure – Co-Fondator & Director de Creaţie la DESIGN ARMY, Washington DC, iar preşedintele juriului ADVERTISING ANGELS este Al Moseley – Executive Creative Director, 180 Amsterdam (www.180amsterdam.com).
AdPrint Festival este singurul festival European care premiază exclusiv lucrări de Print, Out of Home, Graphic Design. Partenerii strategici ai festivalului sunt: Lürzer’s Archive (www.luerzersarchive.net), Art Directors Club of Europe (ADC*E) (www.adceurope.org), Carioca (www.carioca.ro) şi EACA (European Association of Communication Agencies) (www.eaca.be).
The Institute este fondator al AdPrint, Internetics, Institute, The Magazine şi Noaptea Agenţiilor, organizator al Effie Awards România, Şcoala ADC*RO şi „10 ani de creativitate românească”.
Grolsch este un brand premium de origine olandeză. Cu un istoric ce prezintă 400 de ani experienţă, Grolsch foloseşte şi astăzi reţeta şi secretele primite moştenire. Brandul se adresează tinerilor nonconformişti, atraşi de arta contemporană şi activităţile experimentale. Sloganul sub care activează Grolsch este “Proud sponsor of the Experimentalists”.
Energiea este un stabiliment de informare şi experiment urban. Situat pe Str Brezoianu nr 4, Energiea păstrează viu, atât prin design cât şi prin funcţionalitate, spiritul renumitei tipografii a anilor 1920 ce purta acelaşi nume şi ocupa acelaşi spaţiu.