54% dintre consumatori așteaptă o experiență High-Tech în Magazinul Viitorului
- Peste jumătate dintre români își doresc o experiență digitală la cumpărături, în viitor (54%)
- 37% dintre consumatori așteaptă o experiență Premium, la prețuri accesibile
- Doar 16% dintre consumatori sunt interesați de o experiență Omnichannel
- Siguranța și distanțarea socială rămân o prioritate pentru experiența de cumpărare în magazinele fizice
sursa foto
Consumatorii români așteaptă o experiență completă și memorabilă la cumpărături în Magazinul Viitorului, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, Consumer Trends.Live.
Cei mai mulți consumatori își doresc o experiență digitală personalizată (54%), care va defini, în viziunea lor, retailul de mâine.
Din perspectiva consumatorilor români, o experiență High-Tech implică digitalizarea procesului de cumpărare prin aplicații (28%), tehnologizarea procesului de cumpărare (11%) și implementarea modalităților de plată fără numerar (15%).
“De altfel, în contextul digitalizării accelerate din timpul pandemiei, am putut observa o creștere a acestor tehnologii care facilitează cumpărăturile. De la adoptarea la scară largă a plăților contactless, inclusiv cu telefonul mobil, până la casele cu self checkout din ce în ce mai des întâlnite, retailerii și consumatorii împărtășesc aceeași viziune a evoluției către Magazinul Viitorului.”, arată Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.
În plus, 1 din 3 români (37%) își doresc o experiență Premium, la prețuri accesibile în Magazinul Viitorului prin diversitatea de produse și servicii oferite (9%), spații largi și minimaliste, bine organizate și aerisite pentru cumpărături în siguranță (12%), consiliere profesionistă și produse de calitate (7%) și beneficii pentru membri, oferte și promoții (7%).
În pofida provocărilor pandemiei COVID-19 și a digitalizării accelerate a retail-ului autohton, românii preferă în continuare să meargă la cumpărături în magazinele fizice, în special pentru socializare.
Doar 16% dintre consumatori așteaptă o experiență omnichannel (online și offline) în Magazinul Viitorului, în timp ce și mai puțini (9%) preferă cumpărăturile exclusiv online sau fără interacțiuni umane.
Siguranța și distanțarea socială sunt esențiale pentru experiența în magazinele fizice, mai ales în contextul anxietății sociale cauzate de pericolul infectării în spațiile aglomerate.
Rezultatele detaliate ale studiului, inclusiv exemple de bună practică, sunt prezentate în whitepaper-ul “Magazinul Viitorului din Perspectiva Consumatorilor”, disponibil gratuit pe site-ul MKOR:
https://mkor.ro/blog/magazinul-viitorului-din-perspectiva-consumatorilor-2021/
Metodologia studiului
Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți. Studiul monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021: Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decorațiuni, DIY.
Detalii despre studiu: https://mkor.ro/fashion-consumer-trends-live/