Între 2 și 5 noiembrie 2018, are loc un nou eveniment de promovare a Bucureștiului și a României, cu 50 de invitați de top, creatori de succes de conținut ce vin de pe 5 continente pentru a susține destinațiile turistice românești.
#ExperienceBucharest și #ExperienceRomania, cele mai mari proiecte de promovare independentă a României, aflate deja la cea de-a patra ediție, au adunat peste 300 de invitați internaționali, blogeri, jurnaliști, Instagrameri, vlogeri și specialiști pe Twitter ce au creat campaniilor conținut de calitate, au promovat Bucureștiul și diverse regiuni ale României și au obținut expunere pentru România în valoare de zeci de milioane de euro.
Industria turismului din România înregistrează creșteri, potrivit ultimelor rapoarte INS. În 2017, numărul turiștilor străini a crescut cu 11,3% față de anul precendent, însă acesta rămâne semnificativ mai mic în comparație cu țări precum Bulgaria, care a găzduit de trei ori mai mulți turiști.
“Online-ul și social media au devenit canalele principale pentru a atrage turiști în cele mai de succes destinații din lumea întreagă. În 2018, deși s-a înregistrat o creștere a numărului de turiști străini în termeni procentuali, promovarea României ca destinație turistică este una deficitară. Nu avem un site național oficial de promovare actualizat, ba chiar a și dispărut de pe internet o vreme. Nu are un cont oficial de Instagram sau de Youtube sau o aplicație funcțională de promovare. A închis toate reprezentanțele internaționale de promovare turistică a României. Din 2012 nu există nici măcar un clip de promovare turistică, iar site-ul Ministerului Turismului este doar în limba română. Pe scurt, oficial nu existăm ca imagine internațională, iar numărul turiștilor străini din România înregistrează printre cele mai mici valori din toată Europa”, declară fondatorul proiectului Tudor Maxim.
Pentru a compensa aceste neajunsuri, organizatorii continuă a patra ediție a campaniei #ExperienceBucharest. Toți invitații se vor bucura de tururi și experiențe alternative precum: “Povestea Bucureștiului”, în care participanții vor descoperi mai bine de 500 de ani de istorie, “Patrimoniul Cultural rrom” care abordează tema sensibilă a discriminării rrome, “Viața Reală a Uriașilor de Pantelimon” unde participanții vor desoperi o altă latură a vieții din București, “Turul alternativ” ce deschide apetitul pentru artă urbană, “Turul comunist” ce prezintă peste 40 de ani de istorie care au format Statul Român contemporan dar și multe altele. Arcul de Triumf va fi special deschis pentru acest eveniment.
Pe 5 noiembrie, în ultima zi a proiectului, va fi organizată cea mai importantă Conferință internațională din România, dedicată turismului și social media, la Hotel Radisson Blu București.
Un panel de specialiști va dezbate cele mai bune practici în implementarea campaniilor de marketing online, ultimele tendințe în social media și turism mondial, studii de caz de branding de succes al unor destinații turistice din lumea întreagă.
Evenimentul va reuni profesioniști din domeniul turismului, influenceri internaționali și români din domeniul turismului, jurnaliști, reprezentanți ai autorităților locale din București, Oradea, precum și reprezentați ai Autorităților de Promovare Turistică din Thailanda, Grecia, Dubai și Austria.
Printre aceștia se numară:
Tudor Maxim, Fondatorul #ExperienceBucharest și #ExperienceRomânia
Gabriela Firea, Primarul Municipiului București
Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR)
Mihai Jurcă, Președintele Asociației pentru Promovarea Turismului în Oradea
Cezar Dumitru, Autor al blogului românesc de succes, ImperatorTravel.ro
Stephen Chrisanthus, Manager al destinației turistice Florida, USA
Alex Filip, fondator Bucharest City App
Flavia Voinea, Director Bucuresti FM
Proiectul este susținut de Primăria municipiului București prin Administraţia Monumentelor și Patrimoniului Turistic și de TAROM – Compania Naţională de Transporturi Aeriene a României.
Pentru mai multe detalii despre speakeri, program și înscriere vă rugăm accesaţi: www.experience-bucharest.com/conference
Premii și nominalizări obținute de campaniile #ExperienceBucharest și #ExperienceRomania
1. Locul 3 la Conferința E-travel Awards, în octombrie 2017, categoria „Cea mai bună campanie de promovare a unei destinații”. E-travel Awards este competiția în care participă cele mai bune proiecte din industria online a turismului din Romania
2. Titlul de „Super Erou în Turism,” obținut de Tudor Maxim, fondatorul #ExperienceBucharest & #ExperienceRomania, în cadrul Top Hotel Awards, mai 2018.
3. Locul 2 la Gala Societății Civile 2017, pentru campania #ExperienceBucharest.
4. Nominalizare pentru „Cea mai bună promovare peste hotare a României”, în cadrul Romania Insider Awards 2018.
5. Locul 3 la Conferința E-travel Awards, în octombrie 2018, categoria „Cea mai bună campanie de promovare a unei destinații”. E-travel Awards este competiția în care participă cele mai bune proiecte din industria online a turismului din Romania