Pilula, încă cea mai populară formă de contracepţie în Europa
Apariţia pilulei contraceptive în viaţa femeilor din întreaga lume le-a oferit acestora libertatea de a face propriile alegeri şi de a avea o viaţă independentă. Spre deosebire de alte ţări, România are o istorie recentă – 20 de ani de când contracepţia a devenit legală, iar femeile pot utiliza anticoncepţionalele. Astfel, în România, posibilitatea de a folosi o metodă de contracepţie eficientă şi sigură a încheiat un lung şir de probleme sociale şi medicale, pe care femeile le întâmpinau în perioada comunistă.
Cazurile de avorturi ilegale, realizate în condiţii improprii, situaţiile în care medicii au fost condamnaţi la închisoare sau chiar a copiilor nedoriţi care au ajuns să fie instituţionalizaţi au reprezentat o perioadă sumbră pentru România. Astfel, în ţara noastră, „pilula” a marcat trecerea de la perioada în care a fi femeie era o povară, la etapa bucuriei şi privilegiului acesteia de a alege cum să trăiască.
„Din cele mai vechi timpuri, oamenii au fost întotdeauna îngrijoraţi în privinţa sarcinilor pe care nu le puteau controla, generând relaţii tensionate între femei şi bărbaţi, iar femeile erau cel mai mult afectate. Viaţa lor era redusă la supunerea faţă de o maternitate adesea nedorită, un obstacol în felul în care-şi doreau viaţa. Pilula nu este decât un simbol al victoriei pe care ea o câştigă, devenind stăpână pe corpul ei şi implicit stăpână pe destinul ei. Emanciparea femeii nu este doar rezultatul apariţiei pilulei, dar pilula a contribuit enorm la emanciparea ei, uşurându-i accesul la educaţie, carieră, respect faţă de sine şi responsabilitate faţă de propria sa viaţă,“ a declarat Aurora Liiceanu, Psiholog.
“Se spune că lumea s-a schimbat cel mai mult în ultimii 50 de ani. Pilula intră fără îndoială în acest timp ca o schimbare cu efecte incredibile pentru viaţa femeilor şi a bărbaţilor,” a conchis dna Liiceanu.
Bayer Schering Pharma a lansat în România, “50 de ani de pilulă contraceptivă. Sărbătorim femeia, sărbătorim inovaţia”, o campanie naţională ce evidenţiază rolul pilulei contraceptive în viaţa femeilor şi inovaţia pe care pilula a adus-o la nivel mondial, oferind, în acelaşi timp, o imagine reală asupra evoluţiei femeii din ţara noastră din perioada comunistă până astăzi.
În cadrul campaniei „50 de ani de pilulă contraceptivă. Sărbătorim femeia, sărbătorim inovaţia”, Bayer Schering Pharma va atrage atenţia asupra necesităţii utilizării contracepţiei orale, va spulbera miturile existente şi va oferi informaţii utile despre efectele şi riscurile folosirii inadecvate a pilulei. Campania se va desfăşura la nivel naţional pe parcursul a 6 luni de zile, acestei iniţiative alăturându-i-se personalităţi precum Prof. Dr. Radu Vlădăreanu, Aurora Liiceanu şi Malvina Cservenschi.
“Campania „50 de ani de pilulă contraceptivă” din România, este o continuare a celei derulate la nivel mondial, lansată de Bayer Schering Pharma în acest an. Scopul campaniei este acela de a oferi femeilor din România cele mai noi informaţii despre contracepţie, fiind atât o campanie de educare, cât şi una de conştientizare cu privire la inovaţia adusă de pilula contraceptivă”, spune Bogdan Pantelimon, Director Medical, Bayer Schering Pharma. „Suntem mândri de rolul pe care îl joacă Bayer Schering Pharma în a le oferi femeilor posibilitatea de a alege dintr-o multitudine de opţiuni, prin intermediul dezvoltării unei game vaste de contraceptive inovatoare, cu administrări, doze şi combinaţii diferite. Atât în prezent, cât şi în viitor ne angajăm să continuăm dezvoltarea de produse inovatoare pentru a îmbogăţi gama de contraceptive pe care o au femeile la dispoziţie, cu scopul de a veni în întâmpinarea nevoilor lor individuale”, mai spune Bogdan Pantelimon.
“Pilula reprezintă una dintre cele mai eficiente metode moderne de contracepţie, beneficiind de peste 50 de ani de istorie şi de continuă cercetare. În prezent, pilula este cel mai răspândit mijloc de contracepţie la nivel mondial, fiind utilizată de peste 80 milioane de femei din întreaga lume, deoarece reprezintă o medicaţie sigură. Alegerea pilulei potrivite se face în urma unui dialog deschis între pacientă şi medic, cu privire la istoricul medical al femeii şi nevoilor sale, fiind rezultatul unui consens între dorinţa femeii şi sfatul medicului ginecolog. Tinerele femei au nevoie de informare înainte de a alege metoda contraceptivă cea mai potrivită, de aceea iniţiativa companiei Bayer de a sprijini informarea tinerelor din România în privinţa sănătăţii reproductive, este una binevenită,” declară Prof Dr. Radu Vlădăreanu, Şef Clinică Obstetrică Ginecologie Elias.
„Am răspuns cu bucurie iniţiativei Bayer de a mă alătura acestei campanii. Astăzi, datorită pilulei, orice femeie are libertatea de a alege momentul în care vrea să facă un copil şi îşi poate planifica pas cu pas viaţa. Posibilitatea de a folosi pilula contraceptivă le oferă femeilor şansa de a-şi ordona mai bine priorităţile şi de a stabili când este momentul să aducă pe lume o nouă viaţă. Cred că este esenţial ca toate tinerele femei să fie informate cu privire la beneficiile utilizării metodelor contraceptive orale şi să înţeleagă ca pilula îţi oferă dreptul de a avea o viaţă aşa cum îţi doreşti”, afirmă Malvina Cservenschi.
Anul 1960 a reprezentat momentul independenţei feminine, odată cu lansarea primelor contraceptive orale. Compania farmaceutică Bayer Schering Pharma a produs „pilula” doar 6 luni mai târziu, iar astăzi este liderul mondial în domeniul îngrijirii medicale feminine.
Un studiu pan-european iniţiat de Bayer Schering Pharma efectuat recent pe un eşantion format din 24.000 de femei cu vârsta cuprinsă între 15 (sau 18) şi 49 de ani , în 18 ţări din Europa, arată că peste 65% dintre acestea au utilizat pilula contraceptivă. Cea mai frecvent folosită metodă contraceptivă la ora actuală în Europa este pilula (24%). 74% dintre utilizatoarele actuale ar recomanda brandul pe care îl folosesc în acest moment, iar pentru 55% dintre femei, cea mai de încredere sursă de informaţie despre contracepţie este medicul ginecolog. Vârsta medie a primului contact sexual al femeilor din Europa este de 18 ani.
În Romania, conform unui alt studiu realizat pe un eşantion de 1500 de respondenţi, pilula este utilizată de 14% dintre femeile active sexual. 73% dintre cele care au folosit pilula contraceptivă s-au declarat foarte mulţumite de aceasta. Nu a fost remarcată nicio schimbare în ceea ce priveşte utilizarea pilulei contraceptive în rândul celor care folosesc metodele de contracepţie: 19% dintre respondente au indicat pilula contraceptivă ca fiind metoda de contracepţie pe care o folosesc cel mai des.
Cu toate acestea, procentul femeilor cu vârstele cuprinse între 20 şi 24 de ani care au indicat pilula contraceptivă ca fiind cea mai folosită metodă de contracepţie este de 37%. De asemenea, procentul femeilor care au început să folosească pilula contraceptivă între 15 şi 19 ani a ajuns la 32%.
Pe măsură ce stilul de viaţă al femeilor a evoluat în ultima jumătate de secol, pilula s-a dezvoltat fiind astăzi disponibilă în multiple doze şi combinaţii de estrogen şi progestin, pentru a se potrivi nevoilor mai multor tipuri de femei. Compania Bayer Schering Pharma este alături de femei de 50 de ani şi continuă să dezvolte produse inovatoare care să ţină pasul cu nevoile noului stil de viaţă adoptat de femeile din întreaga lume.
{mosloadposition user10}