Pe primul loc în Topul celor mai puternice 50 de branduri românești, pentru al patrulea an consecutiv, se află Borsec, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu și Zuzu.
Clasamentul are la bază un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pentru revista Biz și a fost lansat miercuri, 11 septembrie, în cadrul conferinței BrandRo.
“BrandRo- Cele mai puternice 50 de branduri românești, demersul nostru curajos început în urmă cu patru ani, a prins rădăcini. A luat amploare. În fiecare an, cartea și topul sunt așteptate cu interes atât de consumatori, cât și de companiile care au început să înțeleagă că puterea unui brand constă în perseverență și o strategie pe termen lung. Mai mult ca oricând, consumatorul se întoarce către brandurile românești și începe să aprecieze unicitatea și valoarea unui astfel de produs.” declară Marta Ușurelu, redactor-șef Biz.
În Topul brandurilor românești din 2013 există 5 branduri nou intrate: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, e-MAG și Jidvei. Cele mai spectaculoase creșteri au venit de la Caroli, care a urcat nu mai putin de 16 locuri, Zuzu (+13 locuri), ambele pe val ca urmare a ascensiunii categoriei produse alimentare și de la Dedeman (urcare de 12 locuri), brand care a beneficiat de o comunicare continuă și consistentă. Tot în topul creșterilor se află și Dero, Doina, Petrom și Frutti Fresh.
2013 este un an de consolidare valorică a brandurilor românești. Oamenii s-au obișnuit cu criza, o tratează ca pe o stare de lucruri normală, și-au adaptat comportamentele și au descoperit strategii eficiente de a se descurca în contextul nou format. De aceea și topul brandurilor românești este mai stabil, nu mai generează surprize majore și confirmă trendurile intuite în anii trecuți: mai multă cumpătare, mai multă grijă pentru sine, mai mult pragmatism.
Scopul acestui al patrulea val al studiului a fost de a identifica puterea marcii și din perspectiva capacității acesteia de a se menține în top, în condițiile în care brandurile acționează într-un mediu economic instabil.
“Suntem în al patrulea an de BrandRo, deci am depășit perioada de consolidare. Topul este astăzi foarte stabil, marea majoritate a mărcilor păstrandu-și poziția din anii trecuți, cu mici plusuri și minusuri. Pentru noi asta este o performanță, deoarece stabilitatea și consistența unui top indică în timp valoarea lui și, implicit, valoarea celor care se mențin pe locuri fruntașe în ierarhie”, declară Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Prezentarea rezultatelor, a clasamentului și a concluziilor topului se găsesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral în a patra ediție a carții “50 cele mai puternice branduri românești”.