Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

5 trucuri la care specialiștii apelează în proiecte de design al parfumeriilor

5 trucuri la care specialiștii apelează în proiecte de design al parfumeriilor

Parfumeriile, cu esențele lor delicate și ambianțele lor senzuale, sunt locul în care cei mai mulți dintre noi ajung pentru a testa, experimenta și cumpăra aromele de care suntem îndrăgostiți. Deși vorbim tot de retail, când vine vorba de design-ul magazinelor specializate în comercializarea de parfumuri, specialiștii recurg la numeroase trucuri pentru a transforma spațiile în locuri ce atrag la experiențe olfactive nebănuite.

Am putea adăuga faptul că orice parfumerie reprezintă o capodoperă a designului, unde fiecare colț, fiecare reflexie a luminii, umbră și textură au un rol major în experiența de care se bucură clientul. Așa cum parfumierii amestecă cu măiestrie esențe și arome pentru a crea parfumuri inconfundabile, la fel și designerii combină elemente vizuale pentru a crea un spațiu în care clientul să fie invitatul de onoare.

5 trucuri la care specialiștii apelează în proiecte de design al parfumeriilor

Sursa foto via frameworks.ro

Cum obțin acest lucru?

Prin iluminarea senzorială

Iluminarea senzorială reprezintă un element cheie în crearea atmosferei dintr-o parfumerie – jocul de umbre și lumini al sticluțelor aranjate pe rafturi magazin are și puterea de a modula percepția olfactivă, amplificând notele și esențele expuse.

Un aspect fundamental al iluminării senzoriale este adaptabilitatea la colecțiile de parfumuri, sezon sau chiar oră. Lumina caldă este folosită pentru a intensifica notele lemnoase, de vanilie sau orientale, în timp ce lumina rece accentuează notele florale și citrice, evocând prospețime și puritate.

Crearea unei experiențe multi-senzoriale

Iluminarea senzorială este esențială în crearea unei experiențe multi-senzoriale, în tandem cu arhitectura spațiului, cu materialele folosite și cu prezentarea parfumurilor, pentru a stimula simțurile vizitatorilor. Un echilibru fin între intensitate, culoare și direcție a luminii influențează modul în care clientul percepe atât parfumul, cât și întreg spațiul.

Mobilierul și dispunerea rafturilor în magazin

Specialiștii de la Frameworks atrag atenția că alegerea mobilierului din parfumerii este un proces care depășește funcționalitatea și se concentrează să reflecte personalitatea și esența brandului, să creeze un dialog vizual și emoțional cu fiecare dintre clienți. Fiecare piesă este aleasă cu grijă, iar materialele, formele și texturile sunt folosite pentru a sublinia luxul, rafinamentul și unicitatea produselor oferite.

Spațiul trebuie să fie intuitiv, să permită explorarea ofertei, fără a compromite impactul vizual. Vitrinele, rafturile și display-urile sunt concepute astfel încât să pună în valoare fiecare parfum, să faciliteze accesul și să creeze un parcurs logic și plăcut prin universul aromatic.

Relația client – consilier de vânzări

Totodată, modul în care piesele de mobilier sunt aranjate trebuie să faciliteze și să încurajeze interacțiunea dintre client și consilier. Designul spațiului trebuie să creeze un mediu propice pentru dialog și consiliere personalizată, unde clientul se simte ascultat, înțeles și apreciat. Aceasta contribuie la crearea unei relații de încredere și la consolidarea legăturii dintre client și brand.

Psihologia culorilor

Culoarea influențează atât modul în care percepem un spațiu, dar și pe cel în care reacționăm la el. În parfumerii, psihologia culorilor este folosită pentru a crea o conexiune emoțională între client și produs.

Culorile calde (roșu sau portocaliu) pot stimula și energiza, în timp ce culorile reci (albastru sau verde) sunt folosite pentru a induce o stare de relaxare. Designerii aleg să combine aceste nuanțe pentru a evoca anumite stări de spirit și sentimente, pentru a-l motiva pe client să facă o achiziție.

Integrarea de elemente naturale în design

Conexiunea cu natura reprezintă o tendință majoră în designul contemporan, iar parfumeriile nu fac excepție. Plantele, apa și materialele naturale sunt folosite pentru a crea o atmosferă autentică, dar și ca declarație a brandului față de grija pentru protejarea mediului.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.