Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

5 tendințe prin care afacerile supraviețuiesc permacrizei în 2023

5 tendințe prin care afacerile supraviețuiesc permacrizei în 2023 Sursa foto: Shutterstock via filbo.ro

Indiferent de cât de multă experiență ai ca antreprenor, vremurile incerte pot fi un obstacol în dezvoltarea afacerii tale. Conform statisticilor prezentate de Forbes Advisor, 1 din 5 afaceri eșuează în primul an.

Fiind o perioadă prelungită de instabilitate și insecuritate, permacriza provoacă antreprenorii să se adapteze pentru a rămâne competitivi. Dacă și tu simți că trebuie să faci ceva mai mult pentru ca afacerea ta să rămână pe linia de plutire, descoperă în cele ce urmează principalele 5 tendințe la care să fii atent.

5 tendințe prin care afacerile supraviețuiesc permacrizei în 2023 Sursa foto: Shutterstock via filbo.ro
Sursa foto: Shutterstock via filbo.ro

1. Retenția clienților existenți

Retenția clienților este importantă pentru orice afacere, deoarece costul de a atrage un client nou este de obicei mai mare decât costul de a menține un client existent. În plus, clienții loiali sunt mai predispuși să cumpere produse suplimentare sau să recomande afacerea către alți potențiali clienți, ceea ce poate duce la creșterea veniturilor și a profitabilității. Iată 3 activități care te pot ajuta să îmbunătățești retenția clienților:

  • Oferă-le servicii și produse personalizate – clienții apreciază atunci când firmele îi cunosc și îi tratează ca indivizi unici. Personalizarea ofertelor poate include recomandarea de produse și servicii pe baza istoricului de cumpărături sau a preferințelor personale.
  • Implementează un program de loialitate – acesta poate include puncte de recompensă, reduceri sau oferte exclusive.
  • Oferă servicii de asistență de înaltă calitate pentru clienți – acest lucru poate include oferirea de asistență tehnică, suport prin intermediul chat-ului sau telefonului și soluționarea problemelor într-un mod prompt și eficient.

2. Investițiile în vânzări online

Experiența online de cumpărare este importantă pentru afaceri, deoarece poate afecta în mod direct conversiile și retenția clienților. Din acest motiv, investițiile în vânzări online nu trebuie să lipsească din strategia de business.

În acest context, trebuie să fii atent la eficacitatea și performanța site-ului. Iată câteva caracteristici ale unui site de calitate, care convertește:

  • Design atractiv și funcțional – este important să utilizezi culori, fonturi și elemente vizuale care se potrivesc cu brandul și să eviți supraîncărcarea paginilor cu informații inutile sau confuze.
  • Butoane de Call-To-Action puternice și vizibile– acestea ar trebui să fie concise, clare și să încurajeze vizitatorii să ia acțiuni specifice, cum ar fi cumpărarea unui produs sau completarea unui formular de contact.
  • Navigație intuitivă și ușor de utilizat – site-ul trebuie să fie ușor de utilizat și să ofere o navigație intuitivă. Vizitatorii trebuie să poată găsi rapid informațiile și produsele de care au nevoie și să finalizeze procesul de cumpărare într-un mod simplu și rapid.
  • Optimizare pentru dispozitive mobile – site-ul trebuie să fie optimizat pentru dispozitive mobile, astfel încât să poată fi accesat și utilizat cu ușurință de pe telefoanele mobile și tablete. Acest lucru poate crește rata de conversie și poate ajuta la creșterea traficului și a vizibilității site-ului.

Pentru a beneficia de un site bine pus la punct, care să convertească și, implicit, să contribuie la creșterea volumului de vânzări, este recomandat să apelezi la o agenție specializată care poate obține rezultatele dorite. O astfel de colaborare poate fi costisitoare, însă investiția, cu siguranță, va fi una profitabilă pe termen lung.

Dacă în momentul actual, capitalul propriu nu îți permite să suporți integral costurile pentru dezvoltarea afacerii tale, poți să apelezi la un credit firmă și să te bucuri de următoarele avantaje:

  • proces 100% online, cu aprobare în câteva ore;
  • poți obține un împrumut de până la 60.000 de lei, pe o perioadă de 24 de luni, cu ~2% DAE pe lună;
  • poți amâna plata ratei pentru 30 de zile, o singură dată pe perioada creditului, dacă ai un comportament bun de plată.

3. Automatizarea proceselor

Automatizarea proceselor în afacerea ta te poate ajuta să înlocuiești unele sarcini manuale sau repetitive ale angajaților cu procese automate, mai eficiente. Una dintre cele mai populare metode de automatizare este RPA (Robotic Process Automation) care utilizează roboți software (denumiți și „bots”). Aceștia efectuează sarcini repetitive și structurate în cadrul proceselor de afaceri: ei pot interacționa cu sisteme informatice și pot efectua activități precum introducerea datelor în sisteme, extragerea informațiilor din documente și transmiterea acestora altor sisteme sau procesarea de tranzacții financiare.

4. Îmbunătățirea serviciilor de livrare și retur

Oferirea unei experiențe de achiziție plăcute pentru clienți poate face diferența dintre tine și competitori. Iată cum poți să îmbunătățești serviciile de livrare și retur:

  • Oferă opțiuni flexibile de livrare – pentru a satisface diverse nevoi ale clienților, poți oferi livrarea în aceeași zi, livrarea la ușa clientului sau livrarea într-un anumit interval de timp.
  • Procesează rapid retururile – pentru a asigura o experiență bună pentru clienți, este important să procesezi retururile cât mai rapid posibil. Acest lucru poate implica oferirea unor opțiuni flexibile de retur, cum ar fi posibilitatea de a returna produsul în magazin sau prin poștă, precum și simplificarea procesului de retur prin intermediul unui portal online sau al unei aplicații.
  • Comunică transparent cu clienții – este important să comunici eficient cu clienții despre statutul comenzilor lor, inclusiv momentul livrării și eventualele întârzieri sau probleme cu livrarea.

5. Analiza competiției

Analizarea concurenței este un aspect important al strategiei de afaceri și îți poate oferi informații valoroase despre piață, despre ceea ce funcționează și ce nu, și despre cum poți să te diferențiezi de alți jucători de pe piață. Iată câteva sfaturi pentru a analiza concurenții în mod eficient:

  • Identifică punctele forte și punctele slabe ale concurenței – examinează atent produsele sau serviciile oferite de concurenții tăi și evaluează ce funcționează bine și ce nu. Cunoașterea punctelor forte și slabe ale concurenților poate ajuta la dezvoltarea unei strategii eficiente pentru a te diferenția de aceștia și a-ți îmbunătăți propriul produs sau serviciu.
  • Analizează prețurile și politica de prețuri a concurenței – analizează prețurile practicate de concurenții tăi și compară-le cu ale tale. Acest lucru te poate ajuta să stabilești prețuri competitive.
  • Studiază strategia de marketing a concurenței – examinează canalele de marketing și de promovare utilizate de concurenții tăi și evaluează eficacitatea lor. Identifică ceea ce funcționează și pune în aplicare într-un mod personalizat și în cazul afacerii tale.

Indiferent de obstacolele cu care te confrunți, este necesar să îți păstrezi calmul și să iei cele mai bune decizii pentru afacerea ta. Informează-te din acest articol și pune în aplicare soluțiile care ți se potrivesc.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.