Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

5 SUV-uri accesibile cu un consum de sub 5 l/100 km

Carvago.com

Popularitatea SUV-urilor continuă să crească. Aproape una din două (45,5%) mașini nou vândute în Europa este un SUV. Clienții menționează cel mai des o vizibilitate mai bună, acces mai ușoe în mașină, un sentiment de securitate și mai multă încredere atunci când conduc pe drumuri ne/prost asfaltate drept motive pentru a cumpăra un SUV, deoarece chiar și SUV-urile fără tracțiune integrală au șasiul mai ridicat. Cu toate acestea, construcția lor mai mare înseamnă mai multă rezistență și, prin urmare, un consum mai mare de combustibil – un parametru urmărit cu atenție în vremuri de prețuri record ale carburantului. Așa că am ales cinci modele de SUV-uri care s-ar putea să nu fie primele care să vină în minte, dar care nu vor găuri buzunarele atunci când le cumpărați sau le conduceți, în timp ce îndeplinesc cerințele de spațiu ale unei familii obișnuite.

Cum le-am ales?

Găsirea unui SUV economic nu ar fi prea greu dacă ne-am mulțumi cu mașini mici precum Peugeot 2008 sau Skoda Kamiq. Dar căutam doar modele care să poată duce în vacanță o familie de patru persoane (dacă sunt puțin cumpătați). Ca parametri de căutare de bază am stabilit un preț de 28.000 €, un kilometraj de până la 99.000 km și o vechime de până la cinci ani, iar la echipament am cerut cel puțin controlul vitezei de croazieră și senzori de parcare. Și ce este mai exact „consumul redus”? Pentru noi, până la cinci litri la suta de kilometri. Da, în mod realist, aceste mașini vor merge mai mult – fie și doar pentru că erau încă omologate conform metodologiei NEDC mai binevoitoare, care în ultimii ani a fost înlocuită treptat de ciclul de măsurare WLTP „mai strict”. Dar avantajul unei metodologii uniforme de măsurare a consumului de combustibil este că modelele individuale pot fi comparate între ele – și acestea sunt pur și simplu mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât alte mașini aprobate în același timp, folosind aceeași procedură.

Am introdus criteriile alese în filtrul de căutare al Carvago.com, care, datorită acoperirii sale internaționale, oferă sute de mii de mașini second hand din toată Europa.

Carvago.com

Modelele sunt enumerate în ordine alfabetică. Pentru fiecare veți găsi, de asemenea, un link către gama actuală de mașini care îndeplinesc toate criteriile de mai sus. După ce ați făcut clic, puteți ajusta parametrii de căutare pentru a se potrivi propriilor cerințe.

BMW X1 20d xDrive Steptronic

Performanță: 140 kW/190 CP
Consum: de la 4,9 l/100 km

Cine s-ar fi așteptat ca prima mașină din recenzia noastră să fie o marcă premium? Și cu o tracțiune automată și integrală? E adevarat. În general, BMW are motoare extrem de eficiente care ating un consum redus chiar și în traficul din lumea reală, dacă șoferul depune cel mai mic efort. Mașinile din gama noastră de preț nu vor fi în stare ca noi și nu vor fi pline de echipamente suplimentare, dar selecția este încă decentă. Sfat: dacă ești mulțumit de mai puțină putere, 18d este și mai economic (de la 4,3 l/100 km) și cu 110 kW (150 CP) este totuși perfect adecvat. Amintiți-vă, totuși, că primiți un produs premium. Puteți economisi combustibil, dar prețurile unor piese și tarifele orare ale service-urilor autorizate nu vor fi mici.
Găsiți mașini BMW X1 18d și 20d second hand pe Carvago.com: https://bit.ly/3ShxdpT

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D

Performanță: 110 kW/150 CP
Consum: de la 5,0 l/100 km

Brandului Mazda îi place să facă lucrurile în felul lui. De exemplu, nu a îmbrățișat deloc tendința de reducere a dimensiunilor, adică reducerea deplasării motoarelor pe benzină în special și „completarea” puterii cu turboalimentare. Și rețineți că până și dieselul său are o capacitate generoasă de 2,2 litri. Dar este bine, încă ești în una dintre cele mai bune experiențe de condus din această categorie datorită poziției confortabile de condus și comportamentului armonios la viraje pe care Mazda are mare grijă să le asigure la toate modelele. Iar motorul mare oferă o explozie de putere atunci când este nevoie, a cărui efort nu o pot emula niciodată unitățile mai mici.
Ecranul tactil nu funcționează în timp ce conduceți, deoarece Mazda spune că nu este sigur și ar trebui să operați sistemul de bord cu un controler între scaune. Și are dreptate.
Găsiți o selecție de mașini Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D second hand pe Carvago.com: https://bit.ly/3PRtZIg

Nissan Qashqai 1.5 dCi

Performanță: 85 kW/115 CP
Consum: de la 3,8 l/100 km

Cu ani în urmă, producătorul japonez a fost unul dintre primii care au realizat că SUV-urile nu au nevoie de tracțiune integrală sau ambiții off-road, pentru că oamenii le cumpără din motive complet diferite – iar Qashqai, prezentat ca un „crossover urban”, a avut un succes uriaș în toată Europa. Astăzi se confruntă cu mult mai multă concurență și nu-l vei găsi în topurile de best-seller, dar rămâne foarte popular, mai ales în țările din sud. Limita noastră de consum de combustibil este îndeplinită de motorul pe benzină 1.3, dar în practică avem foarte mult de-a face cu o mașină relativ grea, motiv pentru care am ales unitatea diesel 1.5 dCi. S-ar incadra in limita de consum chiar si cu automata (4,4 l/100 km). Actuala generație a treia nu mai este produsă cu motorină, dar a intrat pe piață abia anul trecut și încă se găsește rar pe piața de mașini second hand.
Mașini second hand Nissan Qashqai 1.5 dCi pe Carvago.com: https://bi.tly/3PTXx84

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi

Performanță: 96 kW/130 CP
Consum: de la 4,2 l/100 km

La fel ca 2008-ul mai mic și 5008-ul mai mare, acest Peugeot nu oferă tracțiune integrală, dar pe clienți nu îi deranjează. Modelul 3008 a fost un succes pe termen lung, de exemplu găsind mai mulți clienți în Europa anul trecut decât VW Tiguan. De aceea există o ofertă foarte bogată de mașini second hand. În 2020, Peugeot 3008 a suferit un lifting, după care a devenit foarte popular. Mai ales în interior, are acum un aspect foarte modern. Așa-numitul „i-cockpit” cu volanul său mic, cu poziție joasă, poate fi dezamăgitor atunci când îl încercați prima dată, dar este ușor să vă obișnuiți. Motorul diesel in 15 timpi este vioi si nu creste prea mult consumul nici in combinatie cu cutia automată.
Mașini Peugeot 3008 1.5 BlueHDi folosite pe Carvago.com: https://bit.ly/3vu6lsY

Toyota RAV4 2.5 Hybrid

Performanță: 145 kW/197 CP
Consum: de la 4,9 l/100 km

Dacă Toyota, atunci hibrid. Deși un RAV4 cu motor diesel ar îndeplini criteriile noastre, cel mai mare avantaj competitiv al său este trenul său propulsor hibrid sofisticat. Putem încadra mașinile din generația anterioară, oferite până în 2018, în limita de preț. Hibridul există și într-o versiune AWD cu un al doilea motor electric la puntea spate, dar standardul era o combinație între un motor cu ardere internă de 114 kW și un motor electric de 105 kW care rotește roțile din față. Acest tip de grup motopropulsor nu se pretează prea bine pe banda din stânga a autostrăzii sau a drumurilor de munte, dar strălucește cu atât mai mult în oraș, unde motoarele convenționale cu ardere internă, în schimb, obțin cel mai mare consum de combustibil. Împrejurimile dumneavoastră vor aprecia faptul că un motor cu ardere internă care funcționează pe ciclul Atkinson emite substanțial mai puțini poluanți decât un motor diesel la fel de eficient din punct de vedere al combustibilului.
Mașini Toyota RAV4 Hybrid folosite pe Carvago.com: https://bit.ly/3cV8Jme

Sfaturi!

Plătiți pentru roți mari și 4×4 de fiecare dată când alimentați

Rețineți că un consum depinde, printre altele, de stilul dvs. de condus, de profilul traseului și de sarcina mașinii. Puteți influența acest lucru evitând mașinile cu roți mari în etapa de selecție. Aceeași mașină cu roți mai mici va fi, în general, mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil. Tracțiunea integrală are, de asemenea, un efect negativ asupra consumului de combustibil. Chiar dacă este conectat doar atunci când este necesar, hardware-ul său adaugă greutate și rezistență. În unele cazuri, 4×4-urile sunt combinate și cu transmisii mai scurte, ceea ce îmbunătățește tracțiunea off-road, dar în rest înseamnă turații mai mari ale motorului la aceeași viteză și, prin urmare, un consum mai mare de combustibil. În trecut, o cutie de viteze automată era și o rețetă sigură pentru creșterea consumului, în cazuri extreme cu până la 50 la sută. Dar automatele moderne cu șapte sau mai multe trepte pot fi chiar mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât un model manual echivalent, în special pe autostradă.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.