Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

5 moduri în care o companie arată că e preocupată de sănătatea mintală a angajaților

5 moduri în care o companie arată că e preocupată de sănătatea mintală a angajaților

Stresul de la locul de muncă a afectat negativ sănătatea fizică a 77% dintre angajați și relațiile din afara muncii pentru 71% dintre aceștia, arată studiul „Headspace 2024 Workplace State of Mind”. De asemenea, o analiză Gallup din martie 2022 a arătat că mai puțin de unul din patru angajați simte că organizația în care lucrează este interesată real de bunăstarea lor. Acest număr a scăzut cu aproape jumătate față de cei care spuneau același lucru la începutul pandemiei Covid-19.

Deși beneficiile și discuțiile despre sănătatea mintală au evoluat, culturile organizaționale nu au ținut pasul. Natasha Bowman, expert în sănătatea mintală la locul de muncă, a observat că, deși în timpul pandemiei a existat un nivel crescut de empatie și compasiune, multe companii revin la obiceiurile de dinainte de 2020, inclusiv prin reducerea inițiativelor de diversitate, echitate, incluziune și a celor de bunăstare. „În prezent, angajații cer mai mult decât un simplu salariu – au nevoie de respect pentru nevoile lor de sănătate mintală. Nu este vorba doar despre bifarea unor căsuțe, ci despre crearea unei culturi în care angajații se simt îndreptățiți să acorde prioritate îngrijirii de sine, fără teama de repercusiuni”, subliniază Bowman. Importanța unui echilibru între viață personală și viața profesională a fost relevat ca un aspect foarte important și de către tinerii din Generația Z, așa cum reiese și din sondajele efectuate în ultimii ani de către Genesis Property, compania fondată de Liviu Tudor.

5 moduri în care o companie arată că e preocupată de sănătatea mintală a angajaților
sursă foto: Getty Images/unsplash.com

1. Începeți cu activitatea de bază

Îmbunătățirea sănătății mintale la locul de muncă începe cu o abordare specifică a modului, motivelor și locului în care se desfășoară munca. Sfaturile de a vă pune telefonul deoparte seara sau de a vă planifica e-mailurile sunt depășite. În schimb, concentrați-vă pe activitatea propriu-zisă și pe modul în care puteți sprijini mai bine angajații implicați.

De exemplu, într-un sistem spitalicesc mare, nevoile de sănătate mintală ale medicilor de la Urgențe vor fi complet diferite de cele ale echipei de facturare. Expertul în locuri de muncă flexibile, Cali Yost, recomandă ca orice inițiativă de bunăstare să înceapă cu întrebarea: „Ce trebuie făcut?”. În acest mod, echipele pot „reimagina cum, când și unde se desfășoară munca pentru a funcționa eficient și pentru a ajuta angajații să își dea silința maximă”. Cercetările recente arată că o flexibilitate mai mare la locul de muncă este asociată cu reducerea riscului de suferință psihologică gravă și a anxietății săptămânale.

2. Abordarea personalizată a politicilor de sănătate mintală

Politicile generale de sănătate mintală rareori au succes în contextul modurilor variate de lucru de astăzi. Este esențial ca organizațiile să se concentreze pe soluții personalizate care să răspundă nevoilor specifice ale angajaților. În loc de politici uniforme, este recomandată adoptarea unor măsuri flexibile și adaptate tipurilor de muncă diferite, astfel încât să fie sprijinită și adusă în focus sănătatea mintală a fiecărui angajat.

3. Investiți în programe de sprijin emoțional

Crearea unui mediu în care angajații se simt confortabil să discute despre sănătatea lor mintală este crucială. Investițiile în programe de sprijin emoțional, consiliere sau sesiuni de coaching pot avea un impact pozitiv imens asupra bunăstării angajaților. Companiile ar trebui să încurajeze accesul la astfel de resurse, iar în acest mod demonstrează un angajament autentic față de sănătatea mintală a echipei.

4. Îmbunătățirea comunicării și a feedback-ului

Un alt aspect important este îmbunătățirea canalelor de comunicare și a feedback-ului între angajați și management. Asigurarea unui mediu de lucru deschis, unde angajații îți pot exprima liber dificultățile întâmpinate, fără teamă de repercusiuni, contribuie la reducerea stresului și la creșterea satisfacției la locul de muncă.

5. Recunoașterea și recompensarea echilibrului dintre muncă și viața personală

Recunoașterea angajaților care reușesc să mențină un echilibru sănătos între muncă și viața personală poate fi folosit ca un exemplu pozitiv pentru restul echipei. Aceste măsuri nu doar că îmbunătățesc sănătatea mintală a angajaților, dar cresc și productivitatea și loialitatea față de companie.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.