În 2020, Swimathon s-a reinventat și a devenit un maraton de înot virtual: #SwimAtHomeWeekend
Swimathon București are loc în noua formulă de #SwimAtHome weekend-ul acesta, 27-28 iunie, între 10:00 și 17:00, pe www.swimathonbucuresti.ro și pe pagina de Facebook Swimathon București. Cele 25 de proiecte înscrise vor fi finanțate anul acesta prin donațiile strânse de echipele de “înotători” virtuali. Aceasta este a opta ediție a evenimentului și prima ediție complet online. Din 2013, Fundația Comunitară București a finanțat prin Swimathon 150 de proiecte cu peste 500.000 euro. Anul trecut, 4.062 persoane au donat pentru 24 proiecte cu impact social.
Înotători din toate categoriile
În 2020, cel mai mare eveniment de strângere de fonduri prin înot devine #SwimAtHome, iar “înotătorii” virtuali nu au avut limite pentru creativitatea lor în a-și desfăsura online campania de fundraising. Printre ei se numără și persoane publice din domenii foarte diverse, precum Dan Emil Stoenescu, campion mondial la înot la Mondialele Masters de Seniori în 2019, Iancu Guda, director general Coface Credit Management Services, Cătălin Teniță, fondatorul Geeks for Democracy, Zita Moldovan, actriță, Anca Ungureanu, fondator Beans & Dots, Carla Teaha, prezentator Radio Guerrilla sau Monica Jitariuc, Managing Partner, MSLGROUP The Practice.
“Înotători” virtuali, dar, mai ales, fundraiseri
Deși experiența evenimentului nu va mai avea componenta de înot, Swimathon va continua să strângă bani cu ajutorul ”înotătorilor” fundraiseri virtuali, pentru cauze din comunitate pe care aceștia le consideră relevante. Misiunea „înotătorilor” virtuali anul acesta este de a duce vestea Swimathon 8 mai departe către cât mai mulți oameni care se pot transforma în donatori susținători. Începând cu 3 iunie, ei au desfășurat campanii de donații în social media pentru proiectul pe care îl susțin pe platforma www.swimathonbucuresti.ro și au strâns până acum, împreună, peste 285.000 lei. Campania de strângere de fonduri continuă până în 10 iulie 2020.
Unele dintre campaniile de strângere de fonduri au fost foarte creative, iar în weekend-ul #SwimAtHome, susținătorii pot dona pentru favoriții lor și le pot urmări activitățile pe canalele proprii și pe pagina de Facebook Swimathon București. Site-ul evenimentului www.swimathonbucuresti.ro se va transforma într-un bazin digital care se va “umple” pe măsura donațiilor strânse în weekend-ul 27-28 iunie. Câțiva dintre participanți vor desfășura diverse activități, ca de exemplu: echipele “Bluemarinii Înaripați” – 46 de înotători de performanță între 7 și 91 de ani, vor participa la un antrenament în scop de strângere de fonduri, sâmbătă dimineață. Echipele Dăruiește Aripi din Constanța vor înota în mare, la Agigea, duminică dimineața, iar Matei de la Pescăria lui Matei, promite să sară în lac și să încerce să prindă pește cu mâna, dacă atinge 100 de donații. În același weekend, online, Viviana Mârza, brutar artizan, organizează un workshop de făcut pâine cu maia, iar Veronica Soare, fondator KaleidoLove, pregătește un atelier de meșterit caleidoscoape.
Ce fel de proiecte sunt finanțate la Swimathon?
În 2020, “înotătorii” virtuali strâng bani pentru burse pentru antreprenori, educația copiilor din Ferentari, îngrijirea copiilor diagnosticați cu cancer, independență financiară pentru mame minore, îngrijirea pacienților cu scleroză multiplă sau terapia copiilor cu autism. Lista completă a proiectelor poate fi găsită aici.
„Bucuria, energia binelui și generozitatea sunt sufletul comunității noastre și parte din povestea acestor primi 8 ani. Binele merită un restart în 2020, așa că weekend-ul nostru tradițional de la bazin se transformă în cel mai important maraton de înot virtual și de donații. Avem două zile pline în care să facem istorie împreună!”, declară Alina Kasprovschi, director executiv Fundația Comunitară București.
Mecanismul campaniei
Campania de donații pentru cele 25 de proiecte înscrise la eveniment se desfășoară între 3 iunie–10 iulie. Donațiile se vor putea face exclusiv pe site-ul evenimentului (www.swimathonbucuresti.ro), prin plata cu cardul sau transfer bancar. Campania se va prelungi și după încheierea evenimentului, iar donații se vor face până cel târziu pe 10 iulie.
Parteneri
Partener de dezvoltare: Raiffeisen Bank
Parteneri sportivi: Head&Shoulders, Mega Image
Partener: TSG