IAB Europe publica rezultatele studiului European Mediascope, editia a opta
Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) are placerea sa anunte ultimele rezultate ale studiului Mediascope Europe, principalul studiu privind consumul de media in Europa, lansat in 2003. Studiul masoara evolutia modelelor de consum media intre online, radio, TV, ziare si reviste, de asemenea pentru prima oara masoara si consumul de internet pe computer, mobil, tablete si console de jocuri.
Principalele constatari relevante facute publice la conferinta europeana Interact:
· 426.9 milioane de internauti europeni (65%), petrec 14,8 ore online pe saptamana
· O treime (37%) dintre europeni acceseaza internetul utilizand mai mult de un dispozitiv
· Media traditionala isi muta activitatile in online unde 9 din 10 internauti viziteaza site-urile de stiri
· Europenii combina navigarea pe internet cu uitatul la TV pentru a completa experienta de vizionare
· Internetul a devenit esential in relationarea unui brand cu proprii consumatori, 4 din 10 dintre utilizatorii de internet sunt de acord ca modul in care un brand comunica online este important
· 96% dintre utilizatorii de internet cauta informatii online inainte de a efectua o cumparare si 87% fac cumparaturi online
Efectuat folosind o combinatie de metode de intervievare online, telefonica si fata in fata, insumand peste 50.000 intervievati din 28 de piete, Mediascope Europe este considerat ca fiind cea mai importanta sursa de date despre consumul de media si obiceiurile de cumparare online.
Internet oriunde, oricum
426.9 millione de europeni folosesc online-ul in fiecare saptamana, iar mai mult de o treime acceseaza internetul de la mai mult de un dispozitiv. 64% (415,7 milioane) dintre intervievati navigheaza de pe computer, 21% (139,2 milioane) acceseaza folosind telefonul mobil. Utilizarea internetului via desktop este cel mai des intalnita in Norvegia si Elvetia (89%), de catre persoane cu varsta intre 25 si 44 de ani. Internautii care acceseaza folosind telefoanele au varsta cuprinsa intre 16-24 de ani (30%) si majoritatea sunt din Marea Britanie, Norvegia, Suedia, unde 4 din 10 internauti acceseaza internetul prin acest terminal.
Timpul petrecut online difera in functie de echipamentul folosit: 14,8 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 9,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil, 9,3 ore pentru cei care folosesc tabletele si 6,8 ore pentru cei care folosesc consolele de jocuri.
Internetul devine consumator de toate dispozitivele
Ceea ce reiese din studiu este cat de mult media “traditionala” este consumata online:
· 91% dintre consumatori citesc stirile online (388,5 milioane)- barbatii sunt mai dispusi sa consume stiri online decat femeile (93% vs. 89%) si persoanele cu varste intre 35 si 54 de ani sunt cel mai predispusi sa citeasca stirile online- 93%
· 73% dintre internauti vizualizeaza TV online (311,6 milioane), majoritatea cu varsta intre 16-24 ani (83%) urmati foarte aproape de segmentul 35-44 ani (81%)
· 67% dintre internauti asculta radio online (286 milioane), consumul crescand la 81% in segmentul de varsta 16-25 ani, majoritatea fiind barbati mai mult decat femei (68% vs 66%)
Media multi-tasking inseamna mai multi consumatori activi
Studiul arata ca o mare parte dintre europeni 48% afirma ca utilizeaza internetul in timp ce se uita la TV (297,4 milioane) si 16% din timpul petrecut in fata televizorului este folosit in paralel si internetul. Cei mai mari consumatori de internet si TV combinat din Europa sunt norvegienii- 70% urmati de francezi 68%, si britanici 62%. Vestea buna pentru advertiseri este ca o treime dintre internauti 33% care folosesc ambele medii sustin ca activitatile de pe online sunt legate de programele TV pe care le vizualizeaza, aici fiind o mare oportunitate pentru branduri sa relationeze cu consumatorii prin ambele platforme.
Alison Fennah, IAB Vice Presidente Marketing si Research al IAB Europe declara: “ Nu mai este valabil sa spunem ca utilizarea internetului este o activitate specifica si solitara. Varietatea de dispozitive folosite pentru a accesa continut online si gradul in care le folosesc combinat cu alte medii arata un mare angajament pe care consumatorii il au fata de internet in ziua de astazi. De exemplu, multi dintre europeni navigheaza pe internet in timp de se uita la TV si o treime din ei cauta informatii complementare.
Acele companii, care inteleg si care se adapteaza la aceste modele de consum media, vor fi acelea care vor avea success in viitor.”
Relatiile de brand cresc prin conexiunile digitale
Internetul a devenit un mijloc esential de a comunica si relationa cu consumatorii:
· 51% spun ca internetul ii ajuta sa aleaga produsele/serviciile cele mai bune
· 47% sunt dispusi sa caute mai multe informatii despre produsele la care vad reclame online
· 46% dintre internauti spun ca viziteaza des siteurile brandurilor favorite
· 41% dintre utilizatorii de internet sunt de acord ca modul in care un brand comunica online este important
· 30% dintre intervievati sunt mai inclinati sa cumpere un brand pe care il urmaresc pe retelele sociale
96% dintre internautii europeni cauta informatii online inainte de a face o achizitie, 87% cumpara online si aproape o cincime (19%) isi fac toate cumparaturile online. Intr-o perioada de 6 luni europenii au cheltuit 188 miliarde euro cumparand produse si servicii online- in medie 544 euro pentru fiecare comparator online. Cumparatorii online norvegieni au cheltuit cel mai mult online (1,162 euro), urmati de elvetieni (919 euro), danezi (894 euro). Britanicii sunt cei care cumpara cel mai mult online (32%) urmati de germani (25,4%).
Fennah concluzioneaza, “Ca si consumatori avem acces la un bogat si variat playlist media si modul in care consumam media evolueaza. Mediascope Europe este despre intelegerea impactului schimbarilor asupra comportamentului- la ce ne uitam, ce citim, ce branduri preferam si ce produse/servicii cumparam. Ce vedem din acest studiu este cum internetul este folosit impreuna cu media traditionala- consumatorii nu resping un medium in favoarea celuilalt, ci prefera sa foloseasca mai multe dispozitive pentru a se bucura de varietatea media. Pentru branduri, clienti si marketeri aceste informatii sunt esentiale pentru a se adapta si a creste angajamentul consumatorilor in lumea multi-tasking in care traim”
Raportul Mediascope include si date detaliate pentru Romania. Lansarea acestora va avea loc pe 19 iunie. Prezenta Romaniei in acest studiu este posibila datorita Think Digital, Media Investment, Google Romania, Grupului Leo Burnett, Httpool, Vodafone si Initiative Media.
1 Regiunile din acest raport:
· Europa Centrala si de Est – Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina
· Nordul Europei – Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda
· Sudul Europei – Spaina, Italia, Portugalia, Grecia
· Vestul Europei – UK, Franta, Germania, Belgia, Elvetia, Olanda, Austria, Irlanda