Sanofi, prin divizia de Consumer HealthCare (medicamente fără prescripție medicală și suplimente alimentare), anunță consolidarea prezenţei în categoria produselor pentru tulburări de somn prin lansarea suplimentului alimentar Novanight. Pe bază de ingrediente naturale, produsul răspunde principalelor dificultăți legate de somn prin acțiunea sa triplă: induce somnul în mod natural prin melatonină, reduce trezirile nocturne prin conținutul de mac californian și roiniță, sporește senzația de odihnă de a doua zi prin extractul de passiflora și vitamina B6. Nu are risc de dependență.
Somnul este considerat unul dintre cei mai importanți factori pentru o viață sănătoasă*. Din păcate, 41% dintre români suferă de tulburări de somn** cum ar fi dificultăți la adormire, somn întrerupt în timpul nopții și dificultăți de trezire dimineața, conform unui raport cantitativ derulat în ianuarie 2017.
Tulburările de somn afectează în mod semnificativ calitatea vieții, manifestându-se prin lipsa concentrării, iritabilitate, mâncat excesiv și oboseală. Consecințele frecvente sunt performanța slabă, starea generală modestă de sănătate, îngrășare sau chiar obezitate și slăbirea sistemului imunitar.
Din 10 persoane care suferă de tulburări de somn la nivel global, doar una se tratează***, și o face mai degrabă episodic, respectiv în numai 29% dintre situații sunt utilizate medicamente sau suplimente.
„Printre motivele invocate pentru neînceperea unui tratament sau tratarea episodică sunt: teama de dependență și de efecte adverse, dificultatea de a găsi un produs complet care adresează toate tulburările de somn și preferința pentru remedii naturiste. Novanight ține cont de toate aceste nevoi”, explică dr. Lorena Petcu, Medical Lead Consumer HealthCare, Sanofi Romania & Moldova.
Conform unui studiu**** global derulat de Sanofi, femeile au dificultăți de somn mai frecvent decât bărbații, fiind mai îngrijorate în ceea ce privește finanțele personale (41 vs. 33%), grijile legate de copii (32 vs. 18%) și de asemenea sunt mai deranjate de parteneri, care se mișcă prea mult sau sforăie (24 vs. 15%).
Există diferențe și de la o categorie de vârstă la alta. În cazul femeilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, două din cinci femei folosesc rețelele de socializare noaptea. Între 25 și 34 de ani, principala sursă de îngrijorare este locul de muncă, iar după 35 de ani finanțele reprezintă principala îngrijorare. Femeile cu vârsta între 45 și 54 de ani, din așa-numita „generație sandwich”, sunt cele mai expuse tulburărilor de somn, dată fiind presiunea faptului că trebuie să aibă grijă atât de copii, cât și de părinții ajunși la o vârstă înaintată. Începând de la 55 de ani, sănătatea acaparează gândurile din timpul nopții.
În cazul bărbaților, cele mai frecvente motive de tulburare a somnului sunt finanțele personale (33%), stresul (29%), problemele de sănătate (22%) și copiii (18%).
* GfK Research
** Raport cantitativ Ipsos, Ianuarie 2017
*** Deloitte for Sanofi Quantitative Research, derulată la nivel global
**** Sondajul „Ziua Mondială a Somnului 2019” a fost comandat de Sanofi Consumer Healthcare și realizat de YouGov. Cercetarea a fost realizată prin 12.669 interviuri online în șase țări (Franța, Australia, Italia, Japonia, Polonia și Statele Unite), cu persoane cu vârsta peste 18 ani. Persoanele din studiu au fost selectate pentru a reprezenta distribuția populației naționale de gen, vârstă și regiune în fiecare țară prin intermediul unor paneluri online. Activitatea de teren a fost realizată în 2019.