Prima competiţie românească de tip “Amazing” Race lansată de Siemens România a atins o audienţă de 400.000 de utilizatori online, conform ZeList. Proiectul a avut loc în perioada 23 – 27 mai şi s-a desfăşurat exclusiv prin instrumente ce ţin de social media.
În cadrul celor 5 zile de competiţie, 3 echipe de bloggeri au parcurs un traseu de peste 1.700 de km prin 8 oraşe, în care au descoperit soluţii sustenabile de dezvoltare urbană implementate de compania Siemens în România.
“Conform monitorizării ZeList, în trei săptămâni de campanie, peste 400.000 de utilizatori online i-au urmărit pe bloggerii înscrişi în competiţia Siemens “Amazing” Race. Principalul instrument de social media folosit a fost reţeaua de socializare Facebook, care a înregistrat o audienţă de 150.000 de persoane”, declară Dan Sântimbreanu, Head of Corporate Communications, Siemens România.
Competiţia Siemens “Amazing” Race a fost urmărită şi în mediul offline prin intermediul transmisiunilor TV din ţară. Reportajele difuzate au fost urmărite cumulat de aproape 1 milion de telespectatori.
„Audienţa generală înregistrată de competiţia Siemens “Amazing” Race a depăşit aşteptările noastre iniţiale. Estimăm ca aproximativ 1,5 milioane de români au luat contact cu soluţiile de dezvoltare sustenabilă din marile oraşe ale României, datorită acestui proiect inovator de social media”, a adăugat Dan Sântimbreanu.
Câştigătorul întrecerii Siemens “Amazing” Race a fost Bobby Voicu, consultant în social media. Premiul întrecerii constă intr-o excursie la Copenhaga, cel mai verde “oraş” din Europa, conform primului Index Verde al Oraselor (European Green City Index), efectuat de Economist Intelligence Unit şi Siemens. Studiul, unic din punctul de vedere al dezvoltării durabile, a fost realizat în 30 de oraşe din 30 de ţări europene şi a fost prezentat de Siemens în 2009 la Conferinţa ONU pentru Schimbări Climatice în Copenhaga.
Alături de Bobby Voicu, participanţi în competiţia Siemens “Amazing” Race au fost Alex Rădescu, blogger pe tehnologie, şi Nebuloasa (Oltea Zambori), blogger generalist.
Prin această campanie, Siemens şi-a propus să informeze publicul cu privire la existenţa soluţiilor de dezvoltare durabilă din marile oraşe din România implicându-l efectiv şi în procesul de conştientizare a necesităţii adoptării acestora în viitor.