Fundația Orange lansează ediția 3.0 a programului Digitaliada și adaugă 10 noi școli selectate prin concurs deschis: Uriu (Bistrița-Năsăud), Costești (Buzău), Teregova (Caraș-Severin), Luna de Sus (Cluj), Sita Buzăului (Covasna), Dragomirești (Dâmbovița), Medieșu Aurit (Satu-Mare), Turnu Roșu (Sibiu), Ivănești (Vaslui), Tîmboești (Vrancea).
Astfel, 40 de școli de la sate, din 26 de județe, intră în anul școlar 2018-2019 cu laboratoare digitale complet echipate și cu materiale digitale educaționale pentru Matematică și Informatică. Peste 130 de directori și profesori de Matematică și Informatică din cele 40 de școli au participat la sesiunile de formare. Aceștia au acces la aplicațiile educaționale instalate pe tablete, la 124 de proiecte didactice adaptate și șase ghiduri de predare digitală. Astfel, 4.500 de elevi din mediul rural învață în Laboratoare Digitale dotate cu 1.150 tablete, 41 de laptopuri, 38 de videoproiectoare și ecrane de proiecție.
Digitaliada este un program de educație digitală, care se desfășoară cu avizul Ministerului Educației Naționale și care își propune încurajarea folosirii tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței școlare. Pentru a crește performanțele școlare ale elevilor și pentru a-i pregăti pentru oportunitățile viitorului, Fundația Orange a investit în programul Digitaliada 1,3 milioane euro.
La nivel rural, se încurajează învățarea prin metode digitale interactive a matematicii și TIC pentru elevii claselor V-VIII. La nivel național, Fundația Orange susține educația digitală prin dezvoltarea platformei online www.digitaliada.ro și prin concursul de materiale digitale #Digitaliada. Platforma este un hub online de conținut educațional, ce poate fi accesat și folosit de oricine este interesat, elevi sau profesori din toată țara.
„Rezultatele înregistrate după primii doi ani de Digitaliada confirmă faptul că metodele digitale contribuie la o mai bună înțelegere a noțiunilor teoretice și la un grad mai mare de implicare la clasă din partea elevilor. Cercetarea realizată de experți în sociologie și educație pe parcursul ediției Digitaliada 2.0, arată că mai bine de jumătate dintre elevi (56%) și-au descărcat aplicațiile folosite la școală și pe device-urile pe care le au acasă” a declarat Dana Deac, Președinte al Fundației Orange.
Profesorii din școlile Digitaliada și-au însușit metode alternative de lucru la clasă, au creat o comunitate și au devenit modele în județele lor.
În opinia profesorilor, folosirea instrumentelor digitale reprezintă o metodă eficientă de combatere a absenteismului și a abandonului școlar, în cazul copiilor cu rezultate slabe la învățătură. În cazul elevilor cu rezultate medii și bune la învățătură, aceste metode sunt folosite și apreciate pentru că oferă feedback imediat, îi motivează să se autodepășească și să se dezvolte la nivel personal.
80% dintre părinții elevilor participanți la program consideră că, în învățarea materiei, este de mare ajutor pentru elevi să folosească internetul și tableta/calculatorul în timpul orelor.
„Îmi place să învăț pe tabletă. Orele sunt diferite, putem să vorbim, să colaborăm între noi. Doamna profesoară ne încurajează să mergem să îi ajutăm și pe cei care nu prea se descurcă. Iar eu mă bucur, pentru că îmi place să ajut”, spune Costel, elev în clasa a VI-a la școala gimnazială Mircea-Vodă, județul Brăila.