Într-un an care obligă la eficientizarea costurilor, companiile vor prefera PR-ul, fapt ce ar putea conduce la o uşoară creștere a pieţei de profil
Nevoia de credibilitate și de optimizare a costurilor va determina companiile să se îndrepte către PR, în detrimentul publicității. Afluxul de noi clienți va menține piața serviciilor de relații publice la un nivel cel puțin similar cu cel din 2008, existând chiar un potenţial de creştere de până la 10%, conform aşteptărilor agenţiei 4 ACE-pr&publicity.
Schimbările pe care criza le va produce pe piaţă în 2009 vor fi vizibile şi pe segmentul serviciilor de comunicare. În contextul în care companiile îşi ajustează bugetele şi recurg la măsuri stricte de eficientizare a costurilor, în acest an se va observa o creştere a numărului de companii care vor apela la serviciile agenţiilor de PR, clienţii preferând acest tip de comunicare în defavoarea altor canale de promovare care necesită costuri mai mari.
„Acest an va însemna o regândire a tot ce înseamnă strategie de comunicare. Agențiile vor trebui să fie și mai eficiente, atât din punct de vedere al costurilor, cât mai ales al rezultatelor. Întreaga strategie trebuie adaptată contextului actual, iar 4 ACE le propune deja clienților o strategie de comunicare complet diferită, care îmbină creativitatea cu pragmatismul. Această nouă direcție va fi benefică pentru companii, nu doar pentru că presupune o optimizare a costurilor, ci pentru că va asigura credibilitatea și va transmite încredere tuturor publicurilor: de la investitori până la clienți”, subliniază Elena Olteanu, General Manager 4 ACE-pr&publicity.
Costuri mai reduse, strategii de comunicare care se pot adapta cu uşurinţă profilului clientului, dar şi cerinţelor pieţei, garantând astfel un impact mai mare şi o eficienţă sporită a comunicării – iată plusurile serviciilor de relaţii publice, care vor avea mai multă greutate în balanţa companiilor. În ceea ce priveşte serviciile solicitate de clienţi, printre cele mai cerute vor fi cele prin care se consolidează imaginea de produs, dar și relația dintre companie și publicurile acestora. „Cel mai probabil, strategiile se vor orienta către promovarea de produs şi campanii de customer satisfaction, dar şi spre investors relations sau comunicare B2B – pentru păstrarea unei legături constante şi de încredere cu partenerii de afaceri şi cu investitorii. Nici relaţiile cu media nu vor fi neglijate, mai ales în contextul actual, când presa poate consolida sau poate distruge cu uşurinţă imaginea unei companii, iar prin media se asigură comunicarea cu publicul larg. Un alt serviciu care va înregistra o creştere surprinzătoare este PR-ul online, datorită costurilor reduse, dar şi migrării unor publicaţii print în sfera online”, adaugă Elena Olteanu.
După ce în 2008 piaţa serviciilor de PR a fost estimată la 25 milioane euro, înregistrând o creştere de 25-30% faţă de anul precedent, în 2009 acest segment este aşteptat să se menţină la aceeaşi valoare sau chiar să înregistreze o uşoară ascensiune ca urmare a creşterii numărului de clienţi care vor opta pentru acest tip de comunicare.
{mosloadposition user10}