la valoarea totala a pietei de relatii publice in 2008”
CSR-ul va fi unul dintre domeniile cu cea mai importanta dinamica in 2008
Campaniile de CSR sunt unul dintre domeniile care vor înregistra cea mai importantă dinamică în România, valoarea investiţiilor în acţiunile de responsabilitate socială corporativă putând reprezenta aproximativ 30% din totalul pieţei serviciilor de relaţii publice în 2008.
Dezvoltarea acestui domeniu este tot mai pronunţată în ultimii ani, fiind o dovadă a maturizării pieţei locale de relaţii publice. Creşterea acestui segment vine ca urmare a interesului tot mai mare pe care companiile îl acordă protejării şi dezvoltării mediului în care îşi desfăşoară activitatea.
„Companiile au început să înţeleagă faptul că dezvoltarea durabilă a unei afaceri presupune grijă pentru comunitatea în care compania îşi desfăşoară activitatea, că pentru a primi sprijin din partea comunităţii, trebuie să ofere ceva în schimb – valoare, grijă, dedicare şi respect. Am observat chiar în rândul clienţilor noştri această schimbare de atitudine: dacă în urmă cu 5 ani implemetarea unor campanii de CSR era considerată ca fiind ceva ce trebuie bifat în strategia anuală de comunicare, în prezent investiţia în astfel de acţiuni începe să devină un lucru firesc şi important pentru companie”, declară Elena Olteanu, General Manager 4 ACE pr&publicity.
Potrivit agenţiei 4 ACE, în 2008 platformele de CSR vor fi direcţionate în special către domenii precum protecţia mediului, dezvoltarea educaţiei, susţinerea artei şi a culturii.
„Avem deja semnale puternice din partea clienţilor agenţiei cu privire la implementarea unor campanii complexe de CSR în 2008. Companii precum Flamingo International sau Indesit Company au fost deschise în 2007 la ideea implementării unor astfel de soluţii, pe lângă cele deja clasice de ATL şi BTL”, a mai declarat Elena Olteanu.
Conform modelului dezvoltat de European Foundation for Quality Management pentru măsurarea performanţelor de calitate, responsabilitatea socială corporativă are o pondere de 6% în totalul factorilor care determină excelenţa în afaceri a unei companii, în timp ce rezultatele financiare reprezintă 15%, iar politica şi strategia 8%.
{mosloadposition user10}