4 ACE, agenție de PR și comunicare integrată, a fost partenerul de comunicare al primei ediții a Campionatelor Europene de 3×3, care s-a desfășurat în Piața Universității, în perioada 5-7 septembrie. Activitățile coordonate de 4 ACE au inclus stabilirea strategiei de promovare a evenimentului, parteneriate media de promovare a evenimentului, relații cu media națională și internațională, evenimente de presă, comunicare în social media și gestionarea activărilor brandurilor partenere în cadrul evenimentului.
Campionatele Europene de 3×3, organizate de Federația Românã de Baschet, în parteneriat cu Sport Arena, sub egida FIBA Europe au reunit 32 de selecționate naționale, masculin și feminin, din 21 de țãri. Nationala masculinã a României a cucerit medaliile de aur, iar în competiția femininã România s-a oprit în sferturile de finalã.
De asemenea, la competiția popularã din cadrul Campionatelor au luat parte peste 600 de jucãtori de baschet, cu vârste între 8 ani și peste 55 de ani.
Evenimentul a beneficiat de o acoperire media de amploare înainte de desfășurarea sa, prin intermediul parteneriatelor media încheiate cu 24 Fun, Adevărul Holding, Euromedia, Kiss FM, Prima TV, ProSport, Zile și Nopți (15 ad-uri print, 1,5 milioane afișări online, 100 spoturi radio, 60 de panouri și bannere outdoor).
De asemenea, campania de comunicare a generat peste 300 de apariții în presa, dintre care 100 pe TV, interesul crescut pentru eveniment fiind dovedit și de interacțiunea înregistrată pe pagina de Facebook a Federației Române de Baschet, reach-ul în timpul competiției dublându-se față de săptămână anterioară, datorită postărilor în timp real, cu accent pe conținutul foto. Evenimentul a beneficiat și de acoperirea media prin difuzarea meciurilor din competiția oficială de către partenerul Digi Sport.
Dincolo de campania de comunicare, 4 ACE a coordonat și prezența sponsorilor în cadrul evenimentului, care a reunit în Piața Universității peste 10.000 de bucureșteni în cele 3 zile de competiții oficiale și populare. Sponsorii evenimentului – Atenție, Banca Transilvania, Blue Air, Borsec, Ciuc Radler, Farmec, Fratelli, Hotel Intercontinental, M-Pesa Vodafone, Restart, Ulker, Xerox, Zepter și Digi Sport – au beneficiat de vizibilitate înainte evenimentului prin mediaplanul de promovare, în cadrul evenimentului, atât prin intermediul brandingului, cât și al activărilor de tip tombole, concursuri, sampling etc.
“Coordonarea comunicãrii și implicarea în prima ediție a Campionatelor Europene de 3×3 ne-au permis sã valorificãm toatã expertiza cumulatã în cei peste 11 ani de activitate, iar interacțiunea cu organizatorii, delegațiile internaționale, reprezentanții FIBA, sponsorii, presa și cu spectatorii ne-a oferit o nouã perspectivã asupra marketingului sportiv. Felicitãm încã o datã naționala masculinã de 3×3 și vom rãmâne în continuare alãturi de proiecte sportive de amploare, care promoveazã valorile naționale și performanța. Totodatã, mulțumim Federației Române de Baschet pentru încredere și oportunitatea pe care ne-a oferit-o de a intra în familia baschetului românesc.” a declarat Mihaela Mitu, Managing Director 4 ACE.
“Organizarea primei ediții a Campionatelor Europene de 3×3 a reprezentat o provocare prin prisma resurselor implicate, precum și a obiectivului de poziționare a fenomenului 3×3 ca sport reprezentativ pentru România la nivel european. De aceea, am ales, inclusiv pentru strategia de comunicare, parteneri entuziaști, cu experiențã, care sã aducã aceastã competiție cât mai aproape de publicul larg, prin intermediul unei campanii de promovare care, în final, a arãtat încã o datã cã baschetul poate crea modele de performanțã și fairplay”, a declarat Horia Pãun, președintele Federației Române de Baschet.