Dupa primul an de la lansare, peste 4.200 de tineri au participat la intalnirile organizate in cadrul celor doua editii GeneratiaS – caravana educationala de film cu mesaj legat de sanatate. Caravana GeneratiaS isi propune sa ajute prin intermediul filmului la educarea tinerei generatii in directia adoptarii unui stil de viata sanatos. Daca la prima editie, desfasurata in perioada 17 mai – 8 iunie 2010, s-a discutat despre HIV SIDA, autism, afectiuni hepatice, consumul de droguri, tuberculoza, importanta miscarii, in cea de a doua editie, care tocmai s-a incheiat, mesajul transmis s-a concentrat in zona dermatologiei si a alimentatiei sanatoase. In perioada 15 – 25 noiembrie, elevi si studenti din Bucuresti, Timisoara, Cluj si Iasi au participat la dezbaterile cu medici specialisti in nutritie si dermatologie, pornind de la vizionarea filmelor pe teme de sanatate. Detalii despre programul caravanei, ca si despre filmele care au fost proiectate, sunt disponibile pe www.generatias.ro. Intrarea a fost libera.
Pe parcursul celor doua editii derulate anul acesta, peste 4200 de tineri din toata tara au participat la proiectiile de film oferite in cadrul evenimentului.
Cea de a doua editie a caravanei GeneratiaS s-a desfasurat in perioada 15 – 25 noiembrie, la Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Brasov. Caravana isi propune ca printr-o metoda educativa originala si alternativa, filmul, sa ajute la educarea tinerei generatii in directia adoptarii unui stil de viata sanatos. Principalele teme abordate in aceasta a doua editie au fost nutritia echilibrata si dermatologia. Elevii si studentii au primit sfaturi si au participat la prezentarile sustinute de medici specializati in nutritie si dermatologie, invitati special la eveniment. Studentii clujeni s-au bucurat de prezenta Profesorului Doctor Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare si autor al cartii „Si noi ce mai mancam? Noua ordine alimentara!”.
Reactia tinerilor fata de proiect a fost una pozitiva, iar interesul acestora nu a intarziat sa apara pe parcursul derularii evenimentelor. Au pus multe intrebari despre cum pot adopta o dieta sanatoasa si echilibrata, dar si legate de sanatatea pielii. Specialistii invitati au avut ocazia de a cunoaste tinerii interesati si dornici sa afle cat mai multe lucruri pe care le pot aplica in viata de zi cu zi.
Organizatorii au realizat si un sondaj de opinie, axat in special pe temele abordate, nutritie si sanatatea pielii. Rezultatele acestuia vor fi comunicate in perioada urmatoare.
Un sondaj menit sa evidentieze perceptia tinerilor asupra importantei unui stil de viata sanatos, insa si gradul lor de informare in privinta afectiunilor hepatice si HIV SIDA a fost realizat si in prima editie. Astfel, pentru liceeni sportul pare sa fie factorul care echilibreaza un regim haotic de viata. Peste 54% dintre ei declara ca fac sport si in afara orelor de educatie fizica. Studentii, pe de alta parte, in proportie de 55,5%, admit importanta sportului in cadrul unui regim de viata sanatos, fara a mentiona daca il si practica. Ingrijoratoare este si cantitatea de apa consumata zilnic de catre liceeni. Doar 12% dintre ei beau peste 2 litri de apa zilnic, iar alti 12% consuma chiar mai putin de 1 litru zilnic.
"Sondajul este o modalitate buna de a afla care este perceptia tinerilor vis-a-vis de anumite teme ce tin de sanatatea lor, dar si care sunt subiectele despre care acestia ar dori sa fie informati. Vom tine cont de aceste recomandari pentru urmatoarele editii ale caravanei GeneratiaS si vom adapta mesajul astfel incat dupa fiecare intalnire tinerii sa fie motivati sa adopte un stil de viata sanatos", declara Nicoleta Talpes, reprezentantul organizatorilor.
GeneratiaS, prima caravana educationala de filme cu teme despre sanatate, face parte dintr-un proiect pilot denumit Better Education Through Innovation. Guerilla Verde, caravana educationala pe teme ecologice, este un alt proiect din cadrul BETI, care isi propune sa ajute la educatia generatiei de maine prin intermediul filmului, prezentat ca parte a tehnologiei digitale si ca metoda alternativa de educatie.
GeneratiaS este un proiect sustinut de Ministerul Sanatatii, Institutul National de Sanatatea Publica, Colegiul Medicilor, COPAC – Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice din Romania, primariile locale din orasele aflate pe traseul caravanei (Brasov, Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi), Asociatiile APAH, Clorofilm, Asociatia Nutritie si Sanatate Cluj, Facultatea de Agronomie Alimentara si a Mediului – ASE Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii – Universitatea Bucuresti, Universitatea de Medicina si Farmacie „Victor Babes” Timisoara, Universitatea de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca, Universitatea „Petre Andrei” Iasi, Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara „Ion Ionescu de la Brad” Iasi, Facultatea de Medicina – Universitatea „Transilvania” Brasov, Scoala Generala cu clasele I – VIII nr. 95 Bucuresti, Colegiul Banatean Timisoara, Scoala „Ioan Bob” Cluj-Napoca, Colegiul National „Costache Negruzzi” Iasi, Colegiul National „Dr. I. Mesota” Brasov, Fundatia Sensiblu, SonnentoR si Asociatia Charity Gift.
Cu sprijinul: StudentBank, Farmaciile Dona, Rompetrol, Danone, Vichy, GlaxoSmithKline, Mitsubishi Motors
Parteneri media: TVR 1, Radio ZU, Radio Romania Actualitati, Jurnalul National, Men’s Health, Farmacia Ta, Tonica, Sensotv.ro, Info-Sanatate, Ziarul de Iasi, Ziua de Vest, CSR Romania, PR Romania, iubescbrasovul.ro, studentie.ro, calificativ.ro, sfatulmedicului.ro, stiridebine.ro, medicalstudent.ro, 121.ro, roportal.ro, bucuresteni.ro, tion.ro, clon.ro
Declaratii de presa
“La Vichy, credem ca sanatatea pielii este calea cea mai sigura si cea mai eficienta pentru a atinge o frumusete veritabila, vizibila, durabila. In spiritul acestui crez ne-am alaturat caravanei GeneratiaS, avand increderea ca astfel de actiuni, menite sa educe tinerii in legatura cu diferitele teme de sanatate, au o contributie importanta la crearea unui viitor sanatos pentru generatiile de astazi. Prin medicii care ne reprezinta la acest eveniment, avem ocazia sa ne adresam tinerilor in legatura cu o problema ce are o incidenta atat de mare in randul lor: acneea. Este o problema care, dincolo de a afecta sanatatea si imaginea individului, are implicatii deosebit de importante la nivel social. Incercam, asadar, sa informam tinerii si sa punem in slujba lor cercetarea si sustinerea medicala de care dispunem, pentru a-i ajuta sa corecteze acest dezechilibru. Salutam initiativa desfasurarii acestui eveniment si ne dorim ca el sa poata fi extins cat mai mult in viitor.” (Diana IORDACHE, Marketing Manager Vichy Romania)
“Ne-am alaturat acestei initiative pentru ca ne apropie cel putin doua trasaturi comune: inovatia si caracterul educativ. GlaxoSmithKline (GSK) este o companie farmaceutica cu o lunga istorie in domeniul inovatiilor, iar educatia a fost intotdeauna una dintre ariile noastre de interes in Romania. Sanatatea este un subiect care intra mai greu in atentia tinerilor, iar modul inovator in care diverse teme de sanatate sunt aduse in discutie prin initiativa GeneratiaS ne-a convins sa suntinem acest proiect deosebit”. (GlaxoSmithKline)
“Prin platforma de responsabilitate socială corporativă am iniţiat proiecte care au ca scop îmbunătăţirea aspectelor sociale specifice şi am încercat să răspundem solicitărilor şi aşteptărilor partenerilor noştri sociali. În cadrul acestui parteneriat cu Image Factory ne dorim sa atragem atentia asupra a doua sectoare vulnerabile ale societatii: mediu si sanatate, si sa implicam in viitoare proiecte cat mai multi membrii ai comunitatii. Această iniţiativă face parte platforma de responsabilitate socială a Rompetrol, "Energia vine din suflet", care cuprinde programul naţional "Împreună pentru fiecare" şi alte proiecte punctuale din domeniile mediu şi sănătate”. (Oana Nastase, Communication & Corporate Affairs Director, Rompetrol SA)