Honorary Recognition, în premieră, pentru Republica Moldova pentru inițiativa e-Transformare a Moldovei
Ediția a cincea a Programului Superbrands România a ajuns la final odată cu acordarea trofeelor Superbrands și cu lansarea celei de a doua cărți Consumer Superbrands pentru România, care prezintă 37 de modele de branding de succes, reflectând imaginea generală a potenţialului de afaceri și investițional al pieţei româneşti.
Ceremonia dedicată recunoaşterii performanţei excepţionale în branding a avut loc în cadrul Galei Superbrands, desfășurată joi seara, la Hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel, din București. 37 de branduri de referinţă din România au urcat pe podium pentru a primi trofee Superbrands. Acestea sunt (în ordine alfabetică): Adevărul, Agricola Bacău, Avon, BCR, Beciul Domnesc, BMW, Bonduelle, Borsec, Castrol, Chivas Regal, Coca Cola, Cosmote, DHL, Doncafe, Gealan, Germanos, Heineken, Help Net, Johnson’s Baby, JW Marriott, Kandia, Medlife, Mol, Nivea, Orange, Petrom, Radio ZU, Raiffeisen Bank, Rigips, Rompetrol, Romtelecom, Santal, Savana, Sensiblu, Vel Pitar, Western Union, Yves Rocher.
Honorary Recognition, momentul culminant al Galei Superbrands, a onorat anul acesta Republica Moldova pentru proiectul e-Transformare (e-Guvernare), derulat de către Guvernul Republicii Moldova, ca recunoaștere simbolică a demersurilor dinamice ale țării vecine pentru a se înscrie într-o traiectorie europeană.
Amfitrionii Galei Superbrands au fost agenția de comunicare strategică BDR Associates, afiliată a Hill+Knowlton Strategies/WPP, precum și invitații de onoare Anca Harasim, Director Executiv AmCham România şi Guy Burrow, partener al companiei Candole. Au participat reprezentanţi la nivel înalt ai mediului de afaceri, diplomați, specialiști în branding, membri ai Consiliului Superbrands, presa de specialitate, alţi invitaţi de onoare.
Evenimentul, conceput în atmosfera anilor interbelici și inspirat din mult premiatul film The Artist, comunică același mesaj al succesului garantat de talent, creativitate și de adaptabilitate la schimbare, transferat în domeniul brandingului.
Ediția 2011 / 2012 a cărții Consumer Superbrands pentru România cuprinde poveştile de succes dezvăluite de către 37 de branduri, internaţionale şi autohtone, din diverse industrii, puternice prin reputaţie şi notorietate, care operează pe piața românească. Cele 37 de branduri invitate în ediția din acest an a programului Superbrands se numără printre cele 300 de branduri validate Superbrands în urma jurizării și cercetării efectuate.
Cercetarea Superbrands pentru programul curent a analizat 1260 de branduri din 48 de categorii de produse și servicii. Filtrul calitativ a fost asigurat de către Consiliul Superbrands format din 26 specialiști în management, marketing, comunicare și branding, care a evaluat brandurile pe criteriile aplicate la nivel mondial de către organizaţia Superbrands: calitate, încredere şi diferenţiere pe piaţă. 740 de branduri s-au calificat pentru cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România în colaborare cu Nielsen România pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori. La finalul cercetării, 300 de branduri au obținut statutul de Superbrand pe piața din România, lista completă a acestora fiind publicată în cartea Consumer Superbrands pentru România, ediția 2011/12.
Cartea Consumer Superbrands pentru România, distribuită la nivel național și prin reţeaua de birouri Superbrands internațional în peste 80 ţări de pe toate continentele, constituie, prin brandurile puternice intrate în program, un excepţional instrument de promovare a potenţialului pieţei româneşti, putând fi considerată şi un purtător de imagine pentru România.
Printre țările care au găzduit în ultimele luni Gale Superbrands amintim: Grecia, Israel, Polonia, Tailanda, Ungaria.
Superbrands în România
• 6 ani de prezență pe piața din România
• 5 Programe Superbrands dezvoltate cu succes până acum, 5 cărți Superbrands publicate
• Peste 150 de branduri onorate ca Superbrand în România începând din 2005
• Peste 125 de membri în Consiliul Superbrands: profesioniști din diferite domenii de activitate, business management, marketing manageri, profesioniști în comunicare, reputați jurnaliști
• Peste 20.000 de cărți Superbrands distribuite la nivel național și internațional
• Programele au adus recunoaștere pentru mai mult de 180 de Brand Guardians care au contribuit la succesul brandurilor pe piața din România