Oracle și IDC prezintă rezultatele unui studiu despre transformarea digitală și rata de internalizare a acesteia la nivelul a 251 de companii din 8 țări, inclusiv 28 de organizații din România
Transformarea digitală este unul dintre cele mai populare concepte în industria IT la acest moment, un fenomen care influențează major nu numai tipul de tehnologie utilizat în companii, ci chiar modelele de business. Conform IDC, cea mai cunoscută companie de cercetare și consultanță în IT la nivel mondial, transformarea digitală va deveni până la finalul anului 2017 un obiectiv major în strategia a peste două treimi din cele mai puternice companii din lume.
Apariția unui tip nou de business, mult mai agil în comparație cu cel tradițional, deci mai adecvat pentru a oferi servicii aliniate cu nevoile reale ale clienților finali, marchează startul proceselor de transformare digitală. Contextul a încurajat adopția de tehnologii noi pentru companiile tradiționale, care astfel pot continua să ofere produse inovatoare, traducându-se de altfel și în rescrierea proceselor interne și modelelor de business complexe pentru alinierea la noile strategii digitale.
Pentru putea analiza aceste direcții și modul în care sunt integrate la nivel strategic în țările din Centrul și Estul Europei, Oracle și IDC au realizat primul studiu în acest sens la nivelul pieței europene, intervievând directorii a peste 251 de organizații din diverse industrii.
Rezultatele arată că transformarea digitală nu este percepută momentan drept prioritară: 32% dintre respondenți declară că nu au planuri în acest sens. Mai mult, 35% dintre organizații sunt deja în proces de tranziție către acest concept, în timp de 34% urmează să înceapă trecerea către această direcție.
Cele mai uzuale tehnologii utilizate în procesele de transformare digitală sunt cloud-ul, tehnologiile mobile, Big data și social media. Regiunea CEE încă nu s-a aliniat la practicile Europei de Vest în ce privește utilizare acestor elemente, însă decalajul va fi redus deoarece tot mai multe companii plănuiesc să le implementeze.
Conform studiului IDC:
· 34% dintre respondenți utilizează tehnologii cloud
· 39% plănuiesc sau iau în calcul soluțiile cloud
· 41% folosesc tehnologii mobile
· 25% utilizează soluții Big Data
Alte rezultate cheie:
· 72% dintre respondenți consideră că îmbunătățirea experienței consumatorului reprezintă o prioritate în următorul an
· 41% declară că departamentele de IT au o funcție suport, crescând eficiența de business
· 40% consideră că IT-ul oferă un avantaj competititv și permite generarea de venituri mai consistente
· numai 18% spun ca IT-ul este doar un cost necesar
Cea mai importantă concluzie a studiului Oracle – IDC este faptul că transformarea digitală aduce o multitudine de beneficii la nivel de business, indicând o corelație direct între implementarea procesului de transformare digitală și creșterea veniturilor companiei.
Informații suplimentare:
· Oracle Digital infowall web
· Descărcați raportul cu rezultatele studiului IDC despre transformarea digitală
· Aflați mai multe despre Oracle Cloud
[…] dintre companiile din Centrul si Estul Europei implementeaza deja tacticile transformarii digitale (Oracle). Agentia iti propune si o calatorie virtuala in cel mai mare showroom de piatra naturala din […]
[…] dintre companiile din Centrul si Estul Europei implementeaza deja tacticile transformarii digitale (Oracle). Agentia iti propune si o calatorie virtuala in cel mai mare showroom de piatra naturala din […]