Internetul incepe sa devina un mediu de comunicare important in decizia de cumparare si de informare in vederea achizitionarii de servicii sau produse. Ultimele sondaje derulate pe BestJobs.ro au urmarit sa identifice impactul reclamelor asupra utilizatorilor internetului si atitudinea fata de acestea.
In ceea ce priveste publicitatea online, 18% dintre respondenti declara ca sunt destul de influentati de reclamele online, 7% sunt foarte influentati, insa numai 18% obisnuiesc sa dea click pe acestea. In schimb, majoritatea reactioneaza la publicitatea online prin cautarea detaliilor despre produsul / serviciul promovat (16%), informarea in vederea cumpararii (15%), accesarea directa a site-ului producatorului (9%) sau prin transmiterea de mesaje legate de produsul / serviciul respectiv (3%).
Publicitatea online castiga din ce in ce mai mult atentia consumatorilor. Intrebati care mediu de promovare ii influenteaza cel mai mult, 34% au raspuns cu `publicitatea online`, alaturi de cea la TV (44%), din brosuri (4%) si ziare / reviste (4%), de la radio (3%), de pe panouri stradale (3%) si din alte metode de publicitate (8%).
23% dintre respondenti afirma ca sunt dispusi sa cumpere un produs / serviciu in urma vizualizarii unei reclame online, iar 29% in urma vizionarii unei reclame la TV. Printre raspunsuri regasim mentionate si alte medii de promovare, insa cu o influenta mai redusa asupra deciziei de achizitie:
* ziare / reviste (12%)
* fluturasi / brosuri publicitare (11%)
* panouri stradale (7%)
* radio (6%)
* alte metode (13%)
Publicitatea online actioneaza direct asupra utilizatorului (generand clickuri), amplificand intentia de cumparare, dar si indirect prin directionarea acestora catre o informare suplimentara asupra produselor sau serviciilor promovate.
Sondajele au fost efectuate la nivel national pe pagina de candidati BestJobs in ianuarie-februarie 2012, pe un esantion total de 3900 respondenti. Acestea fac parte dintr-o serie de sondaje BestJobs ce masoara opinia utilizatorilor intr-o varietate de subiecte legate de locul de munca, economie, cariera si stil de viata. Aceste sondaje nu sunt stiintifice si reflecta doar opiniile utilizatorilor.
{mosloadposition user9}