“Dacă în primele două luni de la lansarea portabilităţii numerelor în România s-au portat, în medie, aproximativ 7.000 de numere pe lună, odată cu creşterea limitei de numere portate pe zi, pe parcursul celei de-a treia luni, s-au înregistrat peste 15.000 de noi numere portate, numărul total de portari realizate ajungând la începutul lunii februarie la 31.514”, a declarat Liviu Nistoran, preşedintele ANC.
Din numărul total de portări realizate, peste 26.000 sunt numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat peste 5.000 de numere.
În ceea ce priveşte telefonia fixă, faţă de ultima raportare a datelor statistice privind portabilitatea numerelor, numărul operatorilor care au primit cereri şi au efectuat portări în reţelele proprii a crescut semnificativ. Astfel, cele 5.291 de numere de telefonie fixă au fost portate către următorii operatori: Atlas Telecom – 2, Dial Telecom – 243, Euroweb – 7, GTS – 73, Ines Group – 7, Iristel – 10, Media Sat – 3, Newcomm – 10, Orange – 103, RCS&RDS – 1.059, Romtelecom – 327, Telcor – 10, Telemobil – 66, UPC – 1.892 şi Vodafone – 1.479.
În cazul telefoniei mobile, toţi cei 5 operatori au câştigat noi abonaţi în urma portării: Cosmote – 11.707, Orange – 6.849, RCS&RDS – 128, Telemobil – 211, Vodafone – 7.328.
„Numărul de utilizatori de telefonie fixă care îşi folosesc dreptul de a-şi schimba furnizorul păstrându-şi numărul de telefon s-a triplat în ultima lună şi tot mai mulţi operatori de telefonie fixă sunt antrenaţi în procesul de portabilitate. Telefonia mobilă păstrează de asemenea un ritm susţinut de creştere a numerelor portate, unii dintre operatori dublându-şi baza de abonaţi câştigaţi în primele două luni de la lansarea portabilităţii”, a mai declarat Liviu Nistoran.
Numărul maxim de portări permise fiecărui operator a fost majorat progresiv în funcţie de numărul de solicitări care au fost înregistrate, ajungând în prezent la 500 de portări pe zi pentru fiecare operator.
Utilizatorii care apelează un număr care a fost iniţial în aceeaşi reţea şi apoi a fost portat vor auzi, după iniţierea apelului, dar înainte ca cel apelat să răspundă, un ton distinctiv care semnalează portarea. Astfel, utilizatorii au posibilitatea de a decide dacă doresc să renunţe la apelul respectiv şi să se informeze suplimentar. Ei pot afla în ce reţea este un număr de telefon din mai multe surse: de la operatorul de telefonie, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii sau accesând www.portabilitate.ro şi folosind aplicaţia destinată localizării numerelor portate.
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din 21 octombrie 2008.
{mosloadposition user10}