Studiul a fost realizat de către Wawel România pe un eşantion reprezantativ de 200 de persoane din oraşele cu peste 50 000 de locuitori din întreaga ţară.
Wawel Romania dă publicităţii un studiu cu privire la obiceiurile de consum ale ciocolatei în timpul crizei şi modificarea acestora pe parcursul anului 2009. Referitor la cantitatea de ciocolată consumată, 30% dintre consumatorii de ciocolata din sectorul premium îşi vor creşte consumul cu aproximativ 5-15% în 2009. De asemenea, 20% din acest segment vor consuma cu 15% mai mult în 2009. 10% dintre cei chestionaţi îşi vor reduce consumul pentru a cumpăra ciocolată premium, deci va avea loc o migrare către un brand mai scump. 60% dintre cumpărătorii premium vor cumpara la fel ca în 2008, fără nici o legătură cu criza. Foarte interesant este faptul că nici unul dintre cei chestionaţi n-au declarat că vor migra către un brand mai ieftin.
“Este evident că sectorul mainstream îşi va pierde din consumatori în favoarea sectorului premium. Lucrul acesta este explicabil, întrucât gusturile consumatorilor de ciocolată din România au început să se rafineze. Piaţa de ciocolată a fost şi este, momentan, dominată de produsele care au în componenţa lor lapte şi mult zahăr. În principiu, acestea sunt produse preferate de copii. Piaţa matură de ciocolată a început să migreze accelerat spre produse cu mai puţin zahăr şi mai multă cacao”, explică această tendinţă domnul Narcis Costache, Country Manager Wawel România.
În ceea ce priveşte statusul social al respondenţilor, proprietarii de companii îşi vor menţine, în procent de 50 %, stilul de consum în 2008. Pe de altă parte, alte 50 de procente îşi vor creşte consumul de ciocolată premium cu 10%.
20 % dintre cei cu funcţii de conducere îşi vor creşte consumul de ciocolată în 2009 cu 5%, 20% cu 10%, iar 60% dintre aceştia vor consuma aceeaşi cantitate ca în 2008.
Managerii de companii vor rămâne, în procent de 80 %, la aceeaşi cantitate de ciocolată consumată ca şi anul trecut. 10% dintre aceştia îşi vor creşte consumul cu 15% în 2009, iar 10% îşi vor reduce consumul şi se vor orienta către o marcă mai scumpă.
Aproximativ 20% dintre specialişti şi consultanţi îşi vor creşte consumul cu 10%, 20% îşi vor reduce consumul pentru a migra către segmentul premium, iar 60% vor rămâne la acelaşi consum ca şi anul trecut.
Referindu-se la această tendinţă, oficialul Wawel Romania declară: „După cum se poate observa din studio, există un segment cu venituri mari şi medii spre mari, segment ce va rămâne la acelaşi consum de ciocolată sau va migra către un brand mai scump. Este evident faptul că nu mai contează atât cantitatea, cât calitatea produselor consumate. În cazul celor cu venituri mari, nu se pune problema reducerii consumului de ciocolată din cauza preţurilor. În cazul celor cu venituri medii, chiar dacă acest lucru poate fi posibil şi consumul de ciocolată se reduce, preferinţa rămâne totuşi pentru produsele de tip premiumپh.
“Referitor la profesia respondenţilor, persoanele cu studii superioare vor migra către un brand mai scump sau îşi vor creşte consumul în 2009”, concluzionează Narcis Costache, Country Manager Wawel România.
Persoanele din mediul de cercetare şi specialiştii au declarat, în procent de 100 %, că îşi vor reduce consumul pentru a cumpăra o marcă mai scumpă. În mediul de consultanţă (avocaţi, consultanţi financiari etc.), opiniile sunt divizate: astfel, 50% dintre ei îşi vor reduce consumul pentru a cumpăra o marcă mai scumpă şi implicit superioară calitativ, restul de 50% urmând să rămână la aceeaşi cantitate consumată ca şi în 2008.
Din mediul tehnic, 100% dintre respondenţi vor cumpăra aceeaşi cantitate ca şi în 2008 şi, de asemenea, 100% din cei care lucrează în domeniul de comunicare şi consultanţă vor cumpăra aceeaşi cantitate ca şi în 2008.
Respondenţii din domeniul producţiei au declarat, în procent de 50%, că îşi vor reduce consumul dar vor alege o marcă mai scumpă, iar 50% vor rămâne la acelaşi consum ca şi anul trecut.
Nu în ultimul rând, persoanele chestionate ce lucrează în domeniul vânzărilor au spus, în totalitate, că vor rămâne la acelaşi consum din 2008.
Rezultatele în funcţie de vârsta respondenţilor arată creşteri în cadrul consumatorilor tineri, unde va avea loc o creştere a consumului situată între 5 şi 15%; de asemenea, consumatorii tineri nu îşi vor reduce consumul în 2009.
În cazul categoriei de vârstă cuprinsă între 18-24 de ani, respondenţii îşi vor păstra, în procent de peste 62 %, regimul de consum al ciocolatei, vor consuma, adică, aceeaşi cantitate ca în 2008. 10% dintre aceştia îşi vor creşte consumul cu 15%, pe când 18% îşi vor creşte consumul cu 10%; în final, 10% dintre ei vor creşte consumul cu 5%.
Pentru categoria 25-34 de ani, 59 % dintre respondenţi au afirmat că vor consuma la fel în 2009. 30% îşi vor reduce consumul dar vor cumpăra un brand mai scump, iar 11% îşi vor creşte consumul cu 10%.
În ceea ce priveşte vârsta cuprinsă între 35-54 de ani, 50 % au declarat că nu îşi vor modifica regimul de consum al ciocolatei – adică vor rămâne la acelaşi consum sau vor creşte consumul, în timp ce 32% dintre respondenţi îşi vor creşte consumul cu 10%. 8% îşi vor reduce consumul dar vor cumpăra un brand mai scump, iar 10% îşi vor creşte consumul cu 15%.
Ultima categorie de vârstă, cea care cuprinde persoanele de peste 55 de ani, va consuma aceeaşi cantitate ca în 2008.
Rezultatele în functie de gen relevă o atitudine constantă a femeilor, independent de criză. Astfel, 80% dintre femei vor cumpăra aceeaşi cantitate de cicolată premium ca şi în 2008. 20 % îşi vor creşte consumul cu 10%.
În schimb, cazul bărbaţilor este un pic diferit. 50% dintre ei vor consuma aceeaşi cantitate ca şi anul trecut, în timp ce 30% îşi vor creşte consumul cu 10%; nu în ultimul rând, 20% din ei vor cumpăra o cantitate redusă de ciocolată, dar vor migra către o marcă mai scumpă.
{mosloadposition user10}