* Cea de-a treia generaţie a modelului Transporter sărbătoreşte 30 de ani de la lansarea pe piaţă
Volkswagen Autovehicule Utilitare celebrează 30 de ani de la lansarea pe piaţă a celei de-a treia serii a modelului Transporter. Ultimul reprezentant al acestui autovehicul cu motor montat în spate este tot mai căutat în prezent. În special Multivan, California şi diferite versiuni speciale reprezintă modele pentru care optează cumpărătorii care fac parte din comunitatea tot mai numeroasă a fanilor modelului T3.
Lansarea a avut loc în anul 1979. 5,5 milioane de unităţi ale modelului Volkswagen Bus au ieşit pe poarta fabricilor din întreaga lume în ultimele trei decenii. La început, cu parbrizul realizat din două secţiuni, dar în toate cazurile cu o secţiune frontală cu forme rotunde, noua generaţie priveşte mândră, cu linii ferme, către viitor. Din punct de vedere al conceptului, reprezintă o continuare a versiunilor anterioare şi îmbină avantajele cabinei avansate şi ale motorului montat în spate cu informaţiile moderne ale designului şi producţiei. Pentru următorii doisprezece ani în care va fi produs acest model se estimează că vor fi comercializate aproximativ 1,3 milioane de unităţi.
Caroseria mai lată, în condiţiile lungimii şi înălţimii nemodificate, oferă mai mult spaţiu pentru pasageri şi încărcare. În ciuda unei sarcini utile de o tonă, ca urmare a versiunii superioare a trenului de rulare, noul Transporter se remarcă prin caracteristici specifice unui autoturism – graţie suspensiei independente a roţilor. Sistemul de direcţie cu cremalieră permite un unghi superior de viraj şi oferă o manevrabilitate remarcabilă pentru T3, cu o rază de viraj de numai 10,7 m. În mod suplimentar, coborârea centrului de greutate al autovehiculului şi raporturile echilibrate ale sarcinilor pe osii de 50 la 50 cu sau fără încărcătură contribuie la o îmbunătăţire semnificativă a stabilităţii la rulare.
Conceptul unitar cu motor plat, cu suflantă pentru aerul de răcire montată pe arborele cotit îmbunătăţeşte spaţiul util deasupra motorului Boxer. În comparaţie cu versiunea anterioară, carcasa motorului este coborâtă cu 165 mm. Astfel, deschiderea interioară a hayonului creşte cu 75 de procente. Prin performanţele oferite, cele două propulsoare cu răcire cu aer de 37 kW (50 CP) cu o capacitate cilindrică de 1,6 litri şi 51 kW (70 CP) cu o capacitate cilindrică de 2,0 litri reprezintă o continuare a forţei de tracţiune şi a capacităţii de parcurgere a rampelor oferite de versiunea anterioară. Au urmat motoare Boxer cu răcire cu apă, concepute special pentru acest model. Ulterior a fost de asemenea disponibil şi un propulsor diesel cu şi fără turbină de supraalimentare. Dar evoluţia nu s-a oprit aici: la mijlocul anilor 80 a fost lansat modelul Transporter cu tracţiune integrală. Denumirea acestuia: Syncro.
Noul Volkswagen Transporter este produs cu o varietate remarcabilă de versiuni: furgon, combi fără scaune suplimentare şi scaune demontabile, versiune cu şapte, opt şi nouă locuri, autovehicul de lux pentru transport de persoane, pickup, pickup extins şi cu cabină dublă. Ca urmare a acestei varietăţi ridicate de modele disponibile, oferta include şi numeroase vehicule adaptate şi cu destinaţii speciale: maşini de pompieri, de salvare, pentru efectuarea de lucrări de montaj, modele termoizolate şi cu sisteme de răcire, vehicule pentru vânzarea de produse, basculante şi vehicule cu sisteme de ridicare. În următorii doisprezece ani de producţie, versiuni precum Caravelle, Multivan şi California vor îmbogăţi varietatea de variante a modelului T3.
{mosloadposition user10}