După 5 luni dedicate generării de idei, formării de echipe și pregătirii unor soluții de business care să aducă atât profit, cât și o reducere a impactului ambalajelor de plastic, 3 români au intrat în cursa pentru un loc în finala Plastic Fantastic Challenge (Londra 1-3 aprilie).
Prima ediție Plastic Fantastic Challenge este inițiată de Enviu în parteneriat cu Impact Hub și a adunat 108 idei la nivel european, dintre care 16 din România.
Scopul principal al programului este să genereze soluții clare pentru a reduce deșeurile din ambalaje de plastic, iar etapa finală va reuni la Londra 10 echipe din Europa pentru dezvoltarea unui plan de business. La finalul Bootcamp-ului, una dintre echipele participante va câștiga și un premiu de 10 000 EUR și un abonament de 6 luni la Impact Hub pentru a accelera transformarea soluției propuse în realitate.
Impact Hub Bucharest, unul dintre cele 5 Huburi selectate pentru promovarea competiției și Unilever South Central Europe au colaborat pentru a susține cele mai bune idei în pregătirea candidaturii pentru Bootcamp-ul din Londra prin oferirea de mentorat, feedback și training de comunicare.
”Pentru Unilever, lider global în domeniul sustenabilității, o prioritate este modul în care care putem determina schimbarea compartamentelor, astfel încât din ce în ce mai mulți oameni să adopte un stil de viață sustenabil. Un pas important în acest demers îl reprezintă susținerea inovațiilor prin care putem schimba lumea. Ne bucurăm să fim alături de proiectul Plastic Fantastic Challenge care aduce răspunsuri concrete, valide la provocările globale de astăzi”, a declarat Dana Dobrescu Communications Manager, Unilever South Central Europe
Dintre cele 17 idei propuse inițial, 3 au reușit să propună un model de business clar, care să poată transforma interesul din partea clienților și utilizatorilor în venituri. Cei 3 antreprenori care au intrat în cursa pentru calificarea la bootcampul de la Londra (1-3 aprilie) sunt:
· Ofelia Zaha, care a lansat anterior și un sistem de colectare a uleiului din căminele de studenți, a propus o soluție prin care clienții automatelor de cafea să opteze pentru folosirea repetată a unei căni de ceramică în locul celei de plastic. Pentru a motiva consumatorii să aleagă acest ambalaj mai scump, dar mai puțin poluant, Ofelia a propus o mașină de vânzare care oferă posibilitatea de a alege între a reumple cana sau a emite un nou pahar.
· Radu Irimie propune reumplerea sticlelor de plastic folosind apă de la o mașină de vânzare ce se află în apropierea consumatorului, în detrimentul aruncării sticlei după ce a conținutul a fost golit. Sistemul este mai atractiv decât soluțiile asemănătoare prin filtrarea de înaltă calitate și opțiunea de a plăti cu un card special prin care clienții pot acumula puncte și bonusuri. Radu are experiență anterioară în antreprenoriat prin firma sa de distribuție și instalare a filtrelor de apă la domiciliu.
· Ștefan Sava, un antreprenor social care dezvoltă produse pe principiile economiei sociale, a propus o cutie de carton acoperit cu straturi multiple de plastic biodegradabil, care se pot folosi succesiv pentru a reutiliza ambalajul și înlocui pungi de plastic și recipiente sau cutii mai mari.
”Plastic Fantastic Challenge a fost pasul următor pentru a aprofunda cunoștințele pe care le aveam. În cadrul competiției am finalizat modelul de business și am interacționat cu alți participanți care și-au adus contribuția la rafinarea conceptului și la îmbunătățirea lui. Interacțiunea cu experții din cadrul competiției a contribuit la o mai bună înțelegere a modului în care ambalajele de plastic se pot utiliza și reutiliza pentru a proteja mediul și în același timp pentru a ne ușura viața”, a declarat Radu Irimie, participant al programului.
Detalii suplimentare despre proiectele românești încrise sunt disponibile pe pagina de website //www.impacthub.ro/.