Relațiile pe care le construiești cu clienții tăi reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vrei să-ți crești business-ul. De aceea, trebuie să administrezi relațiile pe care le ai cu clienții într-un mod cât mai profitabil, dar și eficient.
Astfel, îți prezentăm 3 metode clare prin care un sistem CRM propriu te ajută să-ți crești business-ul:
sursa foto
1. Găsește clienții potriviți
Ai investit resurse financiare și umane pentru a găsi și atrage noi lead-uri și sunt trimise mai departe către echipa de vânzări. Însă, știu reprezentanții tăi de vânzări care sunt cele mai bune oportunități? Timpul este cea mai importantă resursă atunci când vrei să crești. Printr-un sistem de CRM propriu poți folosi la maximum instrumentele de marketing – email, social media și automatizările de marketing – prin conectarea lor la CRM. Echipele de marketing și vânzări vor avea o vedere de ansamblu cu privire la lead-uri, ceea ce înseamnă că vei folosi resursele financiare mult mai eficient.
2. Dezvolți relații durabile și mult mai puternice
Printr-un sistem de CRM propriu îți înțelegi mai bine clienții. Datorită faptului că vezi întreg istoricul clientului cu compania ta vei putea să îți creezi o relație mult mai puternică, bazată pe încredere. Un sistem propriu CRM te poate ajuta să:
Le înțelegi provocările: înțelegi ce contează pentru clienții tăi – obiectivele lor, provocările dar și preferințele – iar la sfârșitul fiecărei conversații agenții de vânzare își pot nota detaliile direct în CRM-ul propriu. Astfel, poți să preiei conversația cu clientul de unde rămăsese și să îi transmiți faptul că ești întotdeauna aproape de nevoile lui.
Rămâi relevant: După ce ai înțeles provocările și obiectivele clienților tăi, le poți recomanda produse sau serviciile care li se potrivesc. Printr-un CRM propriu poți să vezi ce au cumpărat în trecut și cum îți folosesc produsele sau serviciile, astfel încât le poți oferi conținut, dar și oferte, de mare interes.
Îmbunătățește relațiile 1 la 1: ca business mic/mediu clienții tăi sunt foarte mulțumiți de experiențele personalizate pe care le oferi; dar pe măsură ce crești devine din ce în ce mai dificil să îți amintești detaliile fiecărui client – și când să faci follow-up. O platformă de CRM proprie poate să conțină template-uri de emailuri, remindere și să permită conexiunea telefonică directă, astfel încât să iei legătura cu clienții tăi mai repede.
3. Reduci costurile
Clienții noi reprezintă unul dintre motoarele creșterii unui business. Ceea ce îi face dificil de găsit, dar și foarte scumpi.
Prin propria platformă de CRM poți să găsești oportunități de cross-sell, upsell și refacere al contractului. Astfel, nu trebuie să investești în atragerea unor noi clienți, care reprezintă o acține foarte scumpă, și te concentrezi pe crearea unei legături mai strânse și loiale cu clienții deja existenți.
Ce alte beneficii mai ai:
- Crești eficiența echipei de vânzări: prioritizezi lead-urile și oportunitățile care au cea mai mare șansă de conversie în funcție de interacțiunea cu compania. De asemenea, vei ști când este cel mai bine să abordezi clientul astfel încât să fie înclinat să facă o achiziție.
- Crești oportunitățile de upsell și cross-sell: vezi toate oportunitățile unde poți să adaugi produse sau servicii suplimentare pentru vânzările care sunt deja în derulare.
- Referințele: fructifică oportunitățile pe care le ai cu clienții deja existenți, în loc să investești timp și resurse financiare și umane pentru cold calling.