Frank Digital și Frank Social au provocat românii să descopere rețeta corectă pentru Aperol Spritz
Agențiile independente de comunicare Frank Digital și Frank Social au provocat consumatorii români sã descopere cele trei elemente cheie și cantitãțile lor exacte pentru prepararea corectã a celei mai efervescente bãuturi a verii, Aperol Spritz, prin campania de marketing online “3-2-1 Start”.
Una dintre provocãrile campaniei a fost faptul cã Aperol, deși un brand social foarte apreciat în alte țãri, cu precãdere în Italia, nu era foarte cunoscut în România. Același lucru era valabil și în ceea ce privește modul de servire a acestei bãuturi – astfel, pentru un maximum de savoare, românilor li se recomandau trei pãrți Prosecco, douã pãrți Aperol și o parte apã mineralã.
Ca rãspuns la provocãrile lansate, campania a pornit de la sloganul “3-2-1 Start” și a urmãrit în special implicarea consumatorilor în descoperirea cantitãților ideale pentru servirea corectã a bãuturii Aperol Spritz. Prin urmare, echipa Frank Social a dezvoltat o aplicație pe pagina oficialã de Facebook a Aperol Spritz, prin care utilizatorii trebuia sã numeascã pãrțile corecte ce alcãtuiesc un cocktail Aperol Spritz perfect. Totodatã, a fost lansatã și aplicația Harta Locațiilor Aperol Spritz, prin care fanii brandului pot descoperi cel mai apropiat loc unde pot servi Aperol Spritz, precum și toate cele 38 de locații din București și din țarã în care se servește celebra bãuturã italianã.
Campania “3-2-1 Start” a fost completatã de o componentã video creatã de Frank Digital, care a cuprins în trei clipuri atât o parte de teasing, cât și una în care consumatorii au fost provocați sã descopere brandul Aperol. Însumate, minutele de vizionare ale clipurilor au reprezentat 169 de zile în care românii au învãțat sã prepare corect cocktailul Aperol Spritz. Promovarea clipurilor a fost fãcutã prin intermediul Google AdWords, Facebook Ads și YouTube Ads.
Campania de marketing online pentru Aperol Spritz a ajuns la peste 1,2 milioane de persoane și a generat peste 3 milioane de afișãri, timp de trei sãptãmâni. De asemenea, prin intermediul campaniei, brandul Aperol a reușit sã-și extindã publicul țintã, prin atingerea segmentului reprezentat de bãrbați cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani.
„În condițiile în care Google duce o politicã destul de restrictivã în legãturã cu promovarea brandurilor de bãuturi alcoolice, am reușit sã creștem semnificativ atât vizibilitatea brandului, cât și extinderea publicului țintã, obiectiv secundar al campaniei noastre”, a declarat Ciprian Susanu, Head of Digital Frank Group.
Echipele Frank Digital și Frank Social care au derulat Campania sunt formate din: Ciprian Susanu – Head of Digital, Iulia Bordeianu – Digital Account Manager, Oana Grasu – Social Media Account Manger, Florin Oprea – Senior Web Developer.
Clipul “3-2-1 Start” poate fi vizualizat aici: https://www.youtube.com/watch?v=WZ9t-uQcBmE.
Bucuresti, 03.11.2014