- Junior Achievement (JA) România și Asirom continuă parteneriatul educațional început în anul 2021 cu proiectul JA Sensul Banilor.
- Profesorii și elevii vor beneficia de training și materiale educaționale pe teme de Educație economică și financiară, pe o platformă interactivă de învățare.
- La ediția precedentă a proiectului au participat 3.000 de elevi, coordonați de profesori din 42 de instituții de învățământ, din 27 de localități din țară, atât din mediul urban, cât și din cel rural.
„Unul dintre obiectivele noastre este susținerea educației și sprijinirea comunităților în care ne desfășurăm activitatea, construind împreună un viitor mai simplu și mai sigur pentru tinerele generații. Credem cu tărie că educația financiară, înțelegerea nevoii de prevenție și gestionarea resurselor sunt elemente importante în dezvoltarea abilităților sociale ale copiilor, reprezentând bazele pentru o societate modernă și un viitor prosper.’’, afirmă Cristian Ionescu, Președinte al Directoratului Asirom.
În acest an școlar, până în luna iunie, alți 3.000 de elevi din toată țara, din medii defavorizate economic, își vor îmbunătăți, cu sprijinul profesorilor, cunoștințele financiare, de la noțiuni economice simple legate de bani, bugetul familiei, resurse, la consum și economii, și vor fi motivați, prin exerciții atractive și simulări, pentru a putea lua în viitor decizii raționale legate de finanțele proprii în diferite situații.
Elevii vor fi provocați, lucrând în echipă cu colegii lor, dar și cu membrii familiei, să analizeze diferiți factori care pot influența din punct de vedere financiar și să descopere care sunt răspunsurile potrivite la întrebările:
- Cum ne putem administra corect banii?
- Cum luăm cele mai bune decizii financiare?
- Cum putem economisi inteligent?
- Cum putem gestiona riscurile apărute?
„Elevii clasei mele au fost încântați de platformă și resursele din proiectul Sensul banilor, pentru că au avut posibilitatea să învețe lucruri noi despre finanțe și să își dezvolte abilități esențiale pentru viață, simulând situații reale, devenind mai responsabili și luând decizii privind utilizarea banilor.” – profesor coordonator clasă gimnaziu, Colegiul Național Pedagogic Ștefan cel Mare din Bacău.