2Performant (BVB: 2P), companie de tehnologie și liderul pieței de marketing afiliat din România, raportează o cifră de afaceri de 35,1 milioane de lei pentru anul 2022, o creștere cu 36% față de anul 2021, și un profit net de 258 de mii de lei, o majorare cu 137% în comparație cu pierderea înregistrată în anul precedent.
„2022 reprezintă un punct important de inflexiune în evoluția viitoare a companiei, fiind cel mai important an din istoria recentă a 2Performant, în care am reușit să obținem o cifră de afaceri și un rezultat financiar superioare previziunilor incluse în memorandumul de listare din 2020. Aceste rezultate sunt cu atât mai remarcabile cu cât 2Performant a reușit să înregistreze o creștere accelerată într-o industrie de eCommerce care a stagnat în 2022, ceea ce a determinat ca ponderea vănzârilor online din România generate prin 2Performant să crească de la 1% în 2021 la 1,62% în 2022. Performanța din acest an este o urmare atât a proiectelor pe care le-am implementat, precum Big Bear și Business League, cât și a reorganizării rapide a companiei la doar câteva săptămâni de la începutul războiului din Ucraina. La acel moment, echipa noastră de management a anticipat corect și la timp impactul conflictului în economia globală, ceea ce ne-a permis să ne ajustăm strategia mult înaintea altor jucători similari. Astfel, prognozele pe care le avem în prezent ne arată că tendința de accelerare a creșterii 2Performant se va păstra în 2023, permițându-ne să livrăm rezultate operaționale și financiare cel puțin la nivelul estimat anterior”, a declarat Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO al 2Performant.
În 2022, 2Performant a înregistrat venituri din exploatare de 38,9 milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere de 43% față de 2021. Această majorare se datorează, în principal, creșterii cifrei de afaceri cu 36%, precum și a veniturilor din producția de imobilizări corporale și necorporate cu 135%, până la 3,5 milioane de lei. În același timp, veniturile operaționale (cifra de afaceri minus comisioanele datorate afiliaților) au crescut cu 29%, ajungând la 8,8 milioane de lei în 2022, față de 6,9 milioane de lei în 2021.
La cifra de afaceri de 35,1 milioane de lei realizată în 2022, veniturile obținute în România au contribuit cu 86%, în timp ce 14% din aceasta a fost generată pe piața externă, o creștere procentuală, precum și în valoare absolută ca urmare a strategiei de a extinde compania în afara țării. În ceea ce privește veniturile după modalitatea de plată, pre-paid vs. post-paid, această împărțire a fost aproape egală în 2022. Creșterea înregistrată de plata post-paid a fost de 34%, față de pre-paid, care a fost de 40%.
„În perioada următoare ne vom concentra pe dezvoltarea în continuare a echipei de Product Development și Business Intelligence. Având în vedere faptul că toate proiectele de dezvoltare ale 2Performant sunt realizate cu resurse interne, această orientare a resurselor reprezintă o investiție atât pentru companie, cât și pentru ceilalți participanți ai ecosistemului. În plus, în 2023 vom continua să promovăm conceptul nostru de gamificare a marketingului, prin suplimentarea componentelor de gaming în platforma 2Performant. În acest mod, ne vom transforma într-un joc de business cu un model de monetizare imbatabil, ceea ce va crea plusvaloare pe întregul lanț de producție și distribuție”, a adăugat Dorin Boerescu.
În ceea ce privește rezultatele operaționale înregistrate de companie în anul 2022, platforma 2Performant a generat vânzări în valoare de 101,9 milioane de euro (fără TVA), o creștere cu 39% în comparație cu anul precedent, depășind pentru prima oară pragul de 100 de milioane de euro al valorii vânzărilor generate într-un singur an. În această perioadă, cei 24.148 utilizatori ai platformei 2Performant au trimis 85,9 milioane de click-uri, o creștere de 25% față de 2021. Numărul vânzărilor din 2022 s-a ridicat la aproximativ 2 milioane, o creștere cu 40% în comparație cu anul anterior, în timp ce comisioanele afiliaților au fost de 6,2 milioane de euro, un avans de 34%.
O contribuție importantă în obținerea acestor rezultate au avut-o dezvoltările realizate de 2Performant pe parcursul anului 2022, printre care se numără Big Bear, un nou sistem de atribuire care îmbunătățește acuratețea traficului și a conversiilor generate de afiliați. Până la finalul anului 2022, acest sistem a fost activat de peste 270 de magazine și a captat peste 183 de mii de vânzări suplimentare generate de afiliați pentru magazinele din 2Performant. De asemenea, tot în 2022, compania a lansat Business League, prima competiție de marketing descentralizat din lume, care are drept criteriu numărul de vânzări generate. În sezonul pilot al competiției, derulat pe parcursul a 16 săptămâni, afiliații și magazinele participante au generat 29,4 milioane de clickuri și peste 715 mii de vânzări online.
2Perfomant este listată pe piața AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acțiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori București pentru această piață.