Românii fac cumpărături online în valoare de aproximativ 3.000 de lei în fiecare oră, potrivit celui mai recent raport de activitate realizat de 2Parale pe primele nouă luni ale acestui an. Numai prin 2Parale – cea mai mare reţea de afiliere din România – magazinele online au înregistrat în această perioadă vânzări de peste 18,7 milioane de lei, cu 67% mai mult față de aceeași perioadă din 2011.
Potrivit datelor înregistrate prin activitatea 2Parale, românii alocă mai mulți bani pentru comerțul online, inclusiv când vorbim de sumele investite pentru o singură tranzacție. Comparativ cu anul trecut, proporția comenzilor care depășesc valoarea de 400 de lei a crescut cu peste 12%.
Tot pe un trend ascendent este și valoarea medie a comenzilor, care s-a mărit cu 10%, până la 198 de lei. Cele mai populare produse cumpărate online continuă să atragă bugete mai generoase din partea românilor. Mai exact, pentru achiziționarea unui produs din categoria tip IT&C se cheltuiesc, în medie, aproape 800 de lei. Pe de altă parte, pentru haine, încălțăminte și accesorii se alocă, în medie, 222 lei pentru fiecare comandă.
Cea mai mare vânzare online din 2Parale, în primele luni ale 2012, s-a ridicat la peste 50.000 de lei, pentru achiziția unor produse din categoria IT&C. Aceeași categorie a adus totodată cel mai mare comision unui afiliat din 2Parale, în valoare de 813 lei.
Fashion și IT&C continuă să fie cele mai atractive categorii de produse pentru cumpărătorii online, în rețeaua de afiliere 2Parale. Cu toate acestea, cea mai semnificativă ascensiune o au cărțile, al căror număr de vânzări s-a majorat cu 276% comparativ cu primele trei trimestre din 2012.
”Piețele de comerț online și marketing afiliat confirmă trendul crescător pe care îl urmează în ultimii ani. Pe final de an ne așteptăm la o creștere accelerată pe fondul sărbătorilor de iarnă și al activităților de marketing, precum Black Friday și iChallenge, competiția pe care urmează să o lanseze 2Parale. Este interesant de urmărit dinamica anumitor categorii de produse, deja nu mai există tipuri de articole care să nu fi fost cumpărate online. Acesta este și rolul infograficului pe care îl lansăm, să oferim o imagine asupra evoluției pieței de comerț online și obiceiurilor de consum”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale.
Cea mai bună perioadă pentru comerțul online a fost septembrie, care a adus magazinelor online vânzări de peste 2,6 milioane de lei, numai prin 2Parale. Tot septembrie a fost și cea mai prolifică lună pentru afiliații din 2Parale, care au totalizat câștiguri de aproape 160.000 de lei.
La nivel de obiceiuri de consum, miercuri și joi sunt zilele preferate pentru cumpărături, cu mici variații în funcție de categoria articolelor procurate. După cum s-a observat și la începutul anului, tot mai mulți români plasează comenzi noaptea, de acasă, după o informare prealabilă în timpul zilei. Cel mai mare flux de tranzacții online are loc în timpul prânzului, probabil de la birou în cazul multor cumpărători, cu o revenire și un nou vârf după ora 20.00.
Pentru mai multe informaţii, consultaţi infograficul 2Parale. Cifrele includ doar vânzările finalizate până la momentul redactării raportului și sunt valabile pentru perioada ianuarie – septembrie 2012.
2Parale este prima și cea mai mare rețea de afiliere din România, online din decembrie 2008. Are un portofoliu de 205 campanii și 12.400 de afiliați, care au livrat peste 51 de milioane de click-uri și au generat advertiserilor vânzări de 34 de milioane de lei (fără TVA). Este singura rețea de marketing afiliat membră a IAB România.